Alarm kuren S60

 
 
 
 
 
bryann
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Alarm kuren S60

 · 
Posted: 05.01.2013 - 10:31  ·  #1
Hallo Forum leden!

Ik heb al ontzettend veel gelezen over een haperend alarm maar kom er niet echt wijs uit.

Ik heb geprobeerd,
- Van binnenuit de motor kap open te maken als de auto op slot is, geen alarm
- Alle ramen open te zetten en dan beweging in de auto, geen alarm
- Krik onder de auto voor kantellen, geen alarm
- Vanuit binnenuit de auto te openen, geen alarm

Ik heb op het dashboard een zwart bolletje onder de raam zitten wat niet rood knippert, niet na 30 seconden en ook niet na 2 minuten, en op het bedienningspaneel in de auto heb ik een knopje zitten waar ik de bewegingingsmelder in de auto kan uitzetten. Hij geeft me ook de status aan dat hij beperkt beveiligd is. Dus dat doet die allemaal. Maar verder krijg ik helemaal 0,0 uit de auto qua geluid en lichten. Dus als de sirene kapot was zouden wel de alarmlichten moeten gaan branden, toch?

Op het moment dat ik de auto vergrendel blijven de knipperlichten iets langer branden dan 1 sec, dat moet wijzen op een ingeschakeld alarm?!

Ik heb ook de zekeringen na gekeken en bij mijn S60 (BJ 2002) zitten geen zekeringen genummerd 29 en 38.

Verder zit er op de afstandsbediening van de auto een rood driehoekje, geen idee wat dit is? Hij reageert namelijk er niet op..

Wie weet er nog raadt of iets te proberen voordat ik naar de garage moet? Daar zit ik namelijk niet op te wachten ;-)

Hopelijk weten jullie iets.

Alvast bedankt!

Groet,

Bryan
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Alarm kuren S60

 · 
Posted: 05.01.2013 - 10:47  ·  #2
Hallo Bryan,

Welkom op het forum.

Vervelend dat je alarm niet afgaat bij je pogingen.
Heb je ook geprobeerd de auto met je afstandsbediening op slot te doen en dan met de sleutel te openen en de deur te openen, hierbij moet het alarm ook afgaan.

Mocht dit niet het geval zijn zou ik het vermoede krijgen dat er geen alarm is ingebouwd of dat het alarm niet is ingeleerd.

Je kunt als controle het klepje in je hemel te verwijderen en te kijken of daar een sensor achter zit, zit die er niet kun je kijken in je kofferbak aan de linkerkant achter het luik of daar een sensor zit(deze is voor het optillen of verplaatsen van de auto).

Het kapje op je dashboard zit daar wel een LED in?

De rode driehoek is een paniek alarm, deze moet je 2 maal achter elkaar indrukken dan gaat deze als met knipperen van de alarm lichten en de claxon die afgaat. Dit paniek alarm stop je door de auto te openen met je afstandsbediening.
bryann
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Alarm kuren S60

 · 
Posted: 05.01.2013 - 11:11  ·  #3
Dank voor je reactie. Ik heb net even foto's gemaakt dat het wat duidelijker wordt.

De knop met de drie streepjes die werkt, dit wordt bevestigd op de boordcomputer
Het bolletje bij het raam waar het ledje in moet zitten zou kunnen kloppen dat daar een ledje in zit, er loopt namelijk een draadje aan, groen en zwart.
In de plafond zit alleen het stekkertje, dus geen bewegingsmelder, enig idee waar ik dit zou kunnen nabestellen, 2dehands?!
In de kofferbak zit van alles. Ik weet namelijk niet wat - wat is. Hoe ziet dat kastje er uit?
Het driehoekje die ik twee keer dien in te drukken werkt ook niet. Reageert nergens op.. Helaas.
De portieren open maken met de sleutel werkt ook niet, ook hierbij geeft hij geen alarm..
bryann
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Alarm kuren S60

 · 
Posted: 05.01.2013 - 11:17  ·  #4
Hierbij alsnog de foto's
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Alarm kuren S60

 · 
Posted: 05.01.2013 - 11:33  ·  #5
Bryan,

Zo op de foto's te zien zit er geen alarm in je auto.
De draden die richting de led gaan zijn voor de ecc sensor die daar in zit. Overigens zit er bij jou geen LED in die steekt er dan nog eens boven uit.

Ook zie je dat de ruimte achter het kapje in de hemel niet is gevuld en dat die draad niet is aangesloten evenals in de kofferbak aan de linkerkant.

Inbouwen is wel goed te doen, ik heb het ook gedaan kost rond de €400,- incl. software.
bryann
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Alarm kuren S60

 · 
Posted: 05.01.2013 - 11:47  ·  #6
Beste,

Maar waarom reageert de auto dan niet op het rode driehoekje en waarom heb ik dan onderstaande knop wel in de auto zitten?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Alarm kuren S60

 · 
Posted: 05.01.2013 - 11:50  ·  #7
Die 3 strepen als beperkte guard is voor je deuren, als je in de auto blijft zitten en de deuren op het slot doet krijg je ze niet openen van binnenuit.
Druk je die knop in dat de guard beperkt, en de auto op slot doe kun je van binnenuit de deuren openen.

De rode knop op je ab die niet je 2 of 3 maal snel indrukken en dan moeten er toeters en bellen afgaan.
bryann
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Alarm kuren S60

 · 
Posted: 05.01.2013 - 11:51  ·  #8
Waar heb jij het alarm laten inbouwen of waar heb je de onderdelen besteld?
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Alarm kuren S60

 · 
Posted: 05.01.2013 - 11:57  ·  #9
Quote door bryann

Waar heb jij het alarm laten inbouwen of waar heb je de onderdelen besteld?


Ik heb dit zelf gedaan en is goed te doen als je een beetje handig bent.

De onderdelen kun je kopen op internet, ik heb de sirene met motorkapslot gekocht bij parts4sweden.nl is een site van een mede forum lid.

De kofferbak en hemel sensor kun je kopen bij de dealer of wat ik gedaan heb bij de sloop vandaan.
Ik was voor de kofferbak sensor voor 30 euro klaar en voor de sirene en motorkapslot 150 euro ongeveer bij parts4sweden.

De software is het duurste maar goed dan heb je ook wat.

Gr Patrick
 
Selected quotes for multi-quoting:   0