Alarm ontregeld

 
 
 
 
 
pieranja
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Alarm ontregeld

 · 
Posted: 06.09.2014 - 19:02  ·  #1
Ik ben er niet bij geweest, maar schijnbaar is het alarm af gegaan terwijl onze auto (s60) werd geopend via het handvat (na unlock via afstandsbediening). De deuren wouden niet meer fatsoenlijk dicht via de a.b. etc. en nu is de auto niet meer te starten (startonderbreker) ....

Is er een procedure waarmee 1 en ander weer kan worden 'ontgrendeld' of ge-reset?
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Alarm ontregeld

 · 
Posted: 06.09.2014 - 21:04  ·  #2
Probeer eens om de minpool van de accu een minuut of tien eraf te halen. Dan het contact in stand 2 en accu weer aansluiten. Doorgaans wordt alles dan gewist.
pieranja
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Alarm ontregeld

 · 
Posted: 06.09.2014 - 23:58  ·  #3
Ik heb net wel de andere sleutel gebruikt. De normale sleutel ging eigenlijk altijd wel een beetje stroef het contactslot in moet ik zeggen. Affijn, ik deed met de reservesleutel de deur even open en dicht, en toen ging hij op het alarm (rode lampje knippert) tjdens sluiten van de deur. Zou dat aan de sleutel kunnen liggen? Hij doet in ieder geval alweer wat. Alleen krijg ik de deuren niet open met de AB (zowel de normale als reserve). Moet het alarm er nomaal ook weer afgaan als je de deur met alleen de sleute opent?

Ik ga nu maar niet proberen de deur open te maken (het is avond) met de kans dat het alarm af gaat. Maar wat zouden jullie nu doen? Toch nog weer resetten door de accu eraf te halen? Of even wat anders proberen?
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Alarm ontregeld

 · 
Posted: 07.09.2014 - 14:54  ·  #4
pieranja,

Als ik het goed begrijp heb je je deuren met AB op slot gedaan, toen met reserve of normale sleutel geopend.. Dan is het normaal dat je alarm afgaat. Daar heeft volgens mij de reserve sleutel niets mee te maken. Maar als je je deuren gewoon op slot doet met je sleutel/reserve sleutel (dus niet met AB) dat is je alarm niet actief! en kan je met al je sleutels de deuren gewoon openen en sluiten zonder dat het alarm afgaat.

Kortom gezegd, auto met AB op slot dan is het alarm actief en met je sleutel op slot is je alarm actief.

Tip als je AB slecht reageert kan een nieuwe batterij wel eens de problemen oplossen!!
tim80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wijchen
Berichten: 20
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Alarm ontregeld

 · 
Posted: 07.09.2014 - 21:08  ·  #5
Ik had ook problemen met mijn ab.De deur wilde wel op slot maar soms niet open.ik had er een nieuwe batterij in gedaan.In het begin dacht ik dat het werkte maar toen begon hij weer te k*tten ik weer een nieuwe batterij in gedaan.weer zonder resultaat?uit eindelijk had ik het probleem gevonden?ik had aan de sleutel mijn huissleutel hangen met een sleutelring als de sleutelring dubbel in het gaatje van de ab zit duwt hij hem een millimeter uit elkaar en werkt de open knop niet.ik heb de ring eraf gehaald en geen problemen meer gehad?misschien heb je hier iets aan
pieranja
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Alarm ontregeld

 · 
Posted: 10.09.2014 - 21:45  ·  #6
Het probleem werd veroorzaakt doordat de accu redelijk leeg was (om welke reden dan ook). Ik heb de accu aan de lader gehangen, weer terug gezet en toen de accu weer aangesloten met de sleutel in stand II. Daarna was alles weer okay.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Alarm ontregeld

 · 
Posted: 10.09.2014 - 22:45  ·  #7
Mooi!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0