Alarm S40

gaat zomaar af

 
 
 
 
 
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 304
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Alarm S40

 · 
Posted: 09.05.2026 - 10:26  ·  #1
Hallo allemaal.

Ik weet een S40 is geen onderdeel van dit forum, maar ik probeer het toch even.
Dit is gewoon een erg fijn forum en kennis zal zich niet beperken tot alleen de specifieke types.

Ik heb een S40 zoals bij mijn profiel foto.
Deze is voorzien van een alarm, die een enkele keer zonder reden afgaat.
De unit zit onder de parafan plaat aan de bijrijders kant.
Ik heb al aardig wat youtube filmpjes gezien en soms is de batterij gaan lekken en maakt sluiting, soms is de batterij gewoon op en moet vervangen worden. En soms is er een sensor defect.
Ik heb in mijn hemeltje een knopje zitten die hem minder gevoelig maakt voor als de auto op een boot staat bijvoorbeeld.
Als ik de stekker gewoon loslaat dan krijg ik elke keer een foutmelding (zo is te lezen bij de reacties onder het youtube filmpje)
Is het mogelijk om het alarm gewoon uit te schrijven via Vida?
Is het mogelijk om via Vida erachter te komen wat af en toe de melding veroorzaakt?
IEmand ervaring met dit fenomeen?
En als iemand in de regio Groningen met een Vida mee zou kunnen kijken dan waardeer ik dat zeer.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 38
Berichten: 1754
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Alarm S40

 · 
Posted: 09.05.2026 - 14:51  ·  #2
Bij mijn oude S60 '06 was het de batterij die aan het lekken was en hem afliet gaan. Dus zou beginnen met de batterij tevervangen. Heb wel eens gelezen dat het een vaker voorkomend probleem is bij de Volvo's ouder dan 10 jaar.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 101
Berichten: 1860
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Alarm S40

 · 
Posted: 09.05.2026 - 15:58  ·  #3
Yep,en die batterijen (geloof een x aantal knoopcel) zitten in een haast onneembare houder welke je onderhand open moet slijpen.
Dan is de kans groot dat de printplaat door het lekken onherstelbaar naar de conjo is.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 304
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Alarm S40

 · 
Posted: 09.05.2026 - 17:51  ·  #4
Ik heb het alarm niet nodig, want wie steelt er nu een S40 van 2008, maar ik weet niet of die softwarematig gedeactiveerd kan worden.
Ik zal hem er eerst eens uithalen.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 38
Berichten: 1754
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Alarm S40

 · 
Posted: 10.05.2026 - 10:16  ·  #5
Als t een optie is, auto gewoon met sleutel op slot draaien op de ouderwetse manier. Gaat het alarm ook niet aan. Heb je alleen de luxe niet meer met opslot doen via t knopje.
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 304
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Alarm S40

 · 
Posted: 10.05.2026 - 10:28  ·  #6
Dat is als tijdelijke maatregel wel even handig, maar de knopje bediening wil ik niet missen.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 101
Berichten: 1860
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Alarm S40

 · 
Posted: 10.05.2026 - 10:59  ·  #7
Ik werd er toen zo iebelig van in mijn vorige S60 dat ik een nieuwe gekocht had...grappige is dat daar ook een motorkap vergrendeling bij zit,met aansluiting.
Die werden nogal eens verkocht op MP...waardeloos,de mijne in de kliko gesmeten.
Meen dat ik rond de €200,- kwijt was.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4833
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Alarm S40

 · 
Posted: 11.05.2026 - 09:31  ·  #8
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 304
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Alarm S40

 · 
Posted: 11.05.2026 - 19:20  ·  #9
Ik zal eens kijken of ik dan ook een foutmelding krijg.
Selected quotes for multi-quoting:   0