Dank tot dusver! Nu wil alleen het geval, dat ik gisteren per toeval op dit onderdeel van het forum stuitte:
belangrijke-preventieve-reparaties-f74.html en daar kreeg ik even de hik van, tientallen pagina's over problemen met oliedruk en carterventilatie
Ik zag m'n hele droom dus in duigen vallen, dus heb ik daarom de Volvo dealer vandaag eens een bezoekje gebracht, met de vraag wat hun van deze beschreven problematiek vinden. Ik kreeg na een bakje koffie en een bandentrap praatje met één van de verkopers, de werkplaatschef te spreken en die had nog geen enkele benzine Volvo gezien waarbij deze problemen voorkwamen. Enkel de D5 had rond 2005 een probleem met slechte O-ringen en hij kon me daarvan een bulletin tonen. Naar zeggen van hem, zijn deze reparaties commercie vanuit het forum, hij had al wel meer klanten gezien die allerlei onnodige zaken hadden laten doen ''omdat men graag de fora gelooft''. 🤯 Wel had hij in zijn 25 jaar bij Volvo heel veel automaatbakken vervangen bij de V70 maar ook S60 en S80, omdat deze door de ''eco software'' zichzelf vervuilen en uiteindelijk in de puree draaien. De 4 bakken van de oude V70/S70 waren naar zijn zeggen ''veel sterker''. Ook schijnen de VVT's heel snel te slijten bij de 2.4's en meestal tegelijk met iedere distributieriem vervangen worden, hij had wat foto's van riemen die er zowat afliepen. Mij werd aangeraden om de V70 vanaf 2008 te bekijken. Deze schijnen zeer verfijnd door Ford te zijn en veel sterker met de betere 6 bak automaatbakken en 2.5t. Echter vind ik deze lang niet zo majestueus en ze zullen wel stukken duurder zijn!
Nu ben ik alleen de weg een beetje kwijt... Jullie maken toch niet voor niets topics aan met broodnodige reparaties? Daarnaast zijn er nu wat nieuwe potentiële kosten naar boven gekomen.
Mijn Subaru heeft inderdaad een Boxer-blok, maar hier heb ik nooit geen problemen mee gehad en loopt nog loepzuiver. Die Youtubers ken ik daarom ook niet.