Antenne achterbumper V70N

 
 
 
 
 
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Antenne achterbumper V70N

 · 
Posted: 15.10.2023 - 10:29  ·  #1
Allright, long shot maar toch. Wie heeft er een goede oplossing voor de antenne die rechts achter in de bumper zit van een N? Ik heb een beetje een wonky connector aan de antenne kant, dus die valt om de haverklap er uit. Van binnen uit achter het klepje onder het achterlicht kom ik er wel aan, maar is eigenlijk best irritant om die steeds weer opnieuw aan te sluiten. De linker in het raam werkt wel, maar zonder die ons e achterbumper is de ontvangst beduidend minder. Ik weet dat mensen overstappen naar DAB etc maar dat wil ik eigenlijk niet.

Ofwel: kan je achter de antenne versterker een reguliere antenne achter het paneel verstoppen? Werkt dit? En zo ja, is er een directe verloop stekker voor de stekker die van de versterker af komt?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 58
Berichten: 356
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Antenne achterbumper V70N

 · 
Posted: 15.10.2023 - 12:12  ·  #2
Heb hetzelfde probleem en zeer benieuwd naar een eventuele oplossing...
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Antenne achterbumper V70N

 · 
Posted: 15.10.2023 - 13:13  ·  #3
Een universele antenne werkt prima achter een versterker, maar inderdaad, de verloopjes zijn het probleem. Wat wel zou kunnen is een volledig nieuwe actieve antenne, dus verloop Volvo stekker (die grijze die in de radio gaat) naar DIN female, en daaraan een universele antennekabel (met DIN male stekker) met actieve antenne. Dus ook 12v aansluiten. Maarja, wil je het goed doen, dan moet het een externe antenne zijn. Ik weet niet of er actieve (goede) raam-plak-FM-antennes zijn.
Overigens, ik heb zelf het idee dat de FM ontvangst in NL sowieso minder wordt.
In mijn XC90 heb ik een aftermarket radio, met verloop naar de Volvo antenne, belabberd ontvangst. Daar ga ik binnenkort toch maar een externe antenne opzetten (FM,DAB en GPS).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0