anti-kraak beleid

nothing to do with kraakpanden...

 
 
 
 
 
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

anti-kraak beleid

 · 
Posted: 03.08.2015 - 22:21  ·  #1
In alle auto's die ik ooit had en heb, voer ik een anti-kraak beleid; Ik kan slecht tegen 'geluidjes die niet horen'. Een bij mij an sich zeer geliefde auto (Honda Accord Tourer) heb ik verkocht omdat hij precies bij 125-130 km/h een zeer zacht en zeer hoog pieptoontje vertoonde; alleen ik en uiteindelijk de chef-monteur van mijn Honda-garage hoorde het, verder niemand, en ondanks wat ondernomen acties, kreeg ik het niet weg...

Nu heb ik dan een 'ouwe Volvo' en was ik mij bij voorbaat bewust dat ik me op dit vlak coulant zou moeten (kunnen) opstellen; iedereen weet dat de middenconsole kraakt als je je arm op de middensteun legt, en diezelfde middenconsole wat kraakt als je schakelt. Tot mijn vreugde is mijn Volvo buiten dit eigenlijk rammel- en kraakvrij! Alleen het middel wat ik nu gebruik om het bovenste deel van het dashboard kraakvrij te houden, verdient niet de schoonheidsprijs: een AH Bonuskaart en pasje van de tennisvereniging doen hun werk verdienstelijk maar nooit onopvallen, want immer letterlijk in het blikveld...



Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een strip die ik (over de hele breedte) daar tussen kan vrotten, met hetzelfde effect without the view..

Ik heb echter nog nergens een mooi stripje van het een of ander kunnen vinden.

Iemand met dezelfde afwijking die dit krakende dashboard-issue getackeld heeft? Iemand een tip?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: anti-kraak beleid

 · 
Posted: 03.08.2015 - 22:26  ·  #2
Je zou het eens met glasband kunnen proberen.
Past zich aan en vorm toch een brug.
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: anti-kraak beleid

 · 
Posted: 03.08.2015 - 22:40  ·  #3
daar moest ik even voor googlen... Met die pasjes werkt het zo goed omdat ze precies de juiste dikte hebben, toch enigszins flexibel zijn maar wel sterk genoeg om met enige druk ertussen te duwen. Voor dat glasband moet het bovenste deel van dashboard er denk ik af, anders krijg ik dat er niet netjes tussen; gaat dan ook het kunststof deel bij de ruit mee? Want dat ik wat kraakt door torsie.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: anti-kraak beleid

 · 
Posted: 03.08.2015 - 23:09  ·  #4
Heel herkenbaar, dat anti-kraakbeleid :lol: glasband is een goeie, maar van die doorzichtige kleine aanslagdopjes die je aan de binnenzijde van een deurkozijn plakt werken ook uitstekend. Daardoor is mijn middenconsole stil :thumb:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: anti-kraak beleid

 · 
Posted: 03.08.2015 - 23:18  ·  #5
Is ook een idee, want die zijn ook in verschillende diktes te krijgen.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: anti-kraak beleid

 · 
Posted: 03.08.2015 - 23:31  ·  #6
Quote door wannahaveV70
Tot mijn vreugde is mijn Volvo buiten dit eigenlijk rammel- en kraakvrij! Alleen het middel wat ik nu gebruik om het bovenste deel van het dashboard kraakvrij te houden, verdient niet de schoonheidsprijs: een AH Bonuskaart en pasje van de tennisvereniging doen hun werk verdienstelijk maar nooit onopvallen, want immer letterlijk in het blikveld...

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een strip die ik (over de hele breedte) daar tussen kan vrotten, met hetzelfde effect without the view..



Het is kiezen of delen, tennissen en voor AH aanbiedingen opteren of het probleem oplossen. Tochtband aanbrengen. Eerst tochtband inwerken hechtzijde aan de raamzijde zonder de hechtstrip af te nemen. Daarna de hechtband van li nr re afnemen terwijl je de tochtband met een lepel op zijn plaats houdt.
http://www.formido.nl/ellen-to…53874.html
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: anti-kraak beleid

 · 
Posted: 04.08.2015 - 00:31  ·  #7
een vervelend nadeel is dat je ruit op die plaatsen altijd last van vocht heeft, dus zal je naar iets op zoek moeten wat geen water opneemt. een paas pasjes verknippen lijkt me toch wel een goede optie :-)
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: anti-kraak beleid

 · 
Posted: 04.08.2015 - 07:49  ·  #8
Bedankt voor de tips! Die dopjes zijn ook een goede, tochtband ga ik als eerste proberen en ad ultimo knip ik de pasjes op en stop die er netjes tussen!
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: anti-kraak beleid

 · 
Posted: 04.08.2015 - 09:40  ·  #9
Quote door wannahaveV70

Bedankt voor de tips! Die dopjes zijn ook een goede, tochtband ga ik als eerste proberen en ad ultimo knip ik de pasjes op en stop die er netjes tussen!


En dan valt er een stukje achter en heb je geen kraak maar een rammel :devil:
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: anti-kraak beleid

 · 
Posted: 04.08.2015 - 12:01  ·  #10
Quote door Kaaskop

Quote door wannahaveV70

Bedankt voor de tips! Die dopjes zijn ook een goede, tochtband ga ik als eerste proberen en ad ultimo knip ik de pasjes op en stop die er netjes tussen!


En dan valt er een stukje achter en heb je geen kraak maar een rammel :devil:


Oh ja, dat is ook mijn grote vrees, dus ik ga voorzichtig te werk :'(
 
Selected quotes for multi-quoting:   0