ANTI SKID SERVICE VEREIST, remdrukgevers defect

 
 
 
 
 
Dirkjan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westland
Berichten: 41
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

ANTI SKID SERVICE VEREIST, remdrukgevers defect

 · 
Posted: 17.09.2014 - 15:56  ·  #1
Afgelopen weken diverse keren de melding "ANTI SKID SERVICE VEREIST" in het display gekregen en heb daarom vandaag mijn S60 bij de dealer laten uitlezen. Uit de diagnose blijkt dat de remdrukgevers op de hoofdremcilinders verkeerde waarden geven en dus defect zijn. Van de pijsopgave voor herstel word ik niet vrolijk en probeer te bezien of ik de sensoren zelf kan vervangen. Weet iemand een adres waar de sensoren te koop zijn en heeft iemand ervaring in het zelf vervangen van de senoren?
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: ANTI SKID SERVICE VEREIST, remdrukgevers defect

 · 
Posted: 17.09.2014 - 16:13  ·  #2
Dirkjan,

Pas geleden exact hetzelfde aan de hand gehad. Bij mij gaf één van de sensoren een verkeerde waarde. De chef werkplaats die altijd goed meedenkt was geen voorstander zelfwerkzaamheden omdat er met behulp van de uitleesapparatuur goed bepaald moet worden welke sensor de verkeerde waarde doorgaf. Na vervanging van de sensor moet er ook weer het een en ander ingeleerd worden. Na overleg besloten om het bij de dealer te laten repareren. Vandaag de rekening binnengekregen: Drukgever € 215,- , arbeid € 89,90 en BTW €64,03. Totaal dus €368,93. Het is even slikken maar je merkt het resultaat beslist met remmen en met sturen dus ik vind het uiteindelijk wel meevallen. Succes ermee!

Groet, Hans.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0