Anti-skid service vereist.

 
 
 
 
 
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 08.09.2014 - 12:30  ·  #16
Sinds vandaag is de storing permanent aanwezig. Resetten door de accu los te koppelen had geen resultaat. Direct na het terugplaatsen van de accupool kwam de storing weer terug. Vervolgens naar de dealer gereden om de zaak uit te laten lezen en het resultaat is een defecte remdruksensor. Een sensor gaf aan dat er geremd werd terwijl de auto stilstond. Oplossing is om de sensor te vervangen. Kosten € 260,- incl BTW voor alleen het onderdeel en daar komt nog arbeid bij. Maar omdat het in het remsysteem zit wil ik geen risico lopen en gaat de zaak vervangen worden, helaas....

Groet, Hans.
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 08.09.2014 - 21:20  ·  #17
Ik heb ook recent enkele maanden met deze foutmelding gestoeid. Leek willekeurig te verschijnen. Na enige tijd heb ik het oppoppen van de melding kunnen koppelen aan het scherp insturen bij b.v. het oprijden van een rotonde of het parkeren. Ik heb mijn aandacht vervolgens gericht op de stuurhoeksensor. Inspuiten met contactspray had geen effect. Met enige mazzel vond ik een goed exemplaar op Marktplaats en hiermee is het probleem tot op heden uit de wereld. In mijn geval werd de fout niet opgeslagen, maar was hij wel steeds in de BC zichtbaar.

Tom
Igor_B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 71
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 08.09.2014 - 21:31  ·  #18
ook nog regelmatig last van, echter de laatste paar maanden niet (even afkloppen) ik heb een keer goed met de hoge drukspuit langs de remmen afgespoten en sindsdien geen melding meer vernomen (circa 3000km gereden sindsdien)
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 10.09.2014 - 14:28  ·  #19
Quote door Turbotom

Ik heb ook recent enkele maanden met deze foutmelding gestoeid. Leek willekeurig te verschijnen. Na enige tijd heb ik het oppoppen van de melding kunnen koppelen aan het scherp insturen bij b.v. het oprijden van een rotonde of het parkeren. Ik heb mijn aandacht vervolgens gericht op de stuurhoeksensor. Inspuiten met contactspray had geen effect. Met enige mazzel vond ik een goed exemplaar op Marktplaats en hiermee is het probleem tot op heden uit de wereld. In mijn geval werd de fout niet opgeslagen, maar was hij wel steeds in de BC zichtbaar.

Tom


ik heb al 2j een zelfde irritante DSTC fout. Ook hetzelfde effect van error lampje aanspringen na scherp naar rechts insturen!
waar zit die stuurhoek sensor ergens gemonteerd?
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 10.09.2014 - 22:13  ·  #20
Onder het stuur. Eerst de airbag verwijderen en dan het stuur er af. Even de minpool van de accu los voor je hieraan begint te sleutelen :police:

Sensor kost ergens rond de 250 euro bij de dealert. Bij monteren moet de sensor in de middenstand worden geplaatst. Toelichting staat op de sensor zelf vermeld. Als je dat vergeet draait de boel bij de eerste bocht stuk.

Tom
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 11.09.2014 - 22:52  ·  #21
in mijn zoektocht naar de oorzaak van mijn abs esp probleem met gas geven in rechtsaf, ben ik dus op de abs ring gekomen.
Idd was deze gebroken waardoor de problemen elektronisch ontstaan door foutieve meting.
Hierbij ben ik ook meerdere keren dat Anti-skid service vereist tegen gekomen als probleem door een kapotte abs ring................
v70alex
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 19.12.2023 - 07:36  ·  #22
Quote door Plein69

Helemaal gelijk.
Meten is weten. (Althans meestal maar soms ook niet...)

ABS sensor links achter komt vaak weer voort door een storing in ABS control unit die helaas wel de geest kan geven.
Dat had weer te maken met contacten die opnieuw gesoldeerd moeten worden.


Ah helaas heb ik deze storing ook. Ik heb deze uitgelezen en kreeg foutmelding:

0011
State: Geen
Sensor voorwiel links, Defect signaal

Ik heb de sensor al vervangen door een gloednieuwe en nog steeds zelfde probleem. Dus ik vermoed dus een defecte ABS Control Unit.

Inmiddels weet ik waar de ABS module zit en hoe je deze moet demonteren. Maar ik dacht misschien interessant voor andere leden. Is in zweeds, maar goed te volgen! Ik laat jullie nog weten hoe de reparatie voor mij uitpakt!


https://www.youtube.com/watch?v=54s5NyIxkag
vdeweerd
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 15.01.2024 - 20:23  ·  #23
Ik heb hetzelfde euvel, sensor al laten vervangen zonder succes. De garage wilde voor mij ook de module laten solderen/nakijken.
Bij bij springt de melding aan als ik scherp naar links stuur. Een enkele keer bij het naar rechts sturen en soms bij een hobbel.
Hierdoor denk ik eerder aan een slecht contact of kabelbreuk. Als de melding hiervan komt loopt de km stand niet op en werkt de cruise control ook niet, wordt dat dan via dezelfde module geregeld?
v70alex
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 17.01.2024 - 10:20  ·  #24
Update: bij mij lag het uiteindelijk aan de ABS ring. De aandrijfas (waar de abs sensor op zat) was helemaal roestig en beschadigd. Na de installatie van de nieuwe aandrijfas (met nieuwe abs ring) verder geen problemen meer.

Ik had op andere Volvo fora gelezen dat kapotte/verroestte/beschadigde abs ringen de oorzaak van deze melding kon zijn.

En ja de sensor linksvoor is ook de snelheid sensor voor de cruise control. Bij een sbs melding werkte mijn cruise control ook niet meer. Nu werkt de cruise control weer zoals het hoort.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5835
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 17.01.2024 - 16:11  ·  #25
volgens mij werkt cruise control niet meer als je een deze melding hebt, (of een aantal andere meldingen/problemen) onafhanjkelijk van oorzaak. maar fijn dat t opgelost is was de as slecht? want de ring kun je ook vervangen.
v70alex
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 23.01.2024 - 23:35  ·  #26
De aandrijf as was zeker kapot. Maar de aandrijfas bij de versnellingsbak er in krijgen met de borg ring was echt een hel. Op de oprit echt lastig te doen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3200
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 23.01.2024 - 23:41  ·  #27
Quote door GRUNNS60
volgens mij werkt cruise control niet meer als je een deze melding hebt, (of een aantal andere meldingen/problemen) onafhanjkelijk van oorzaak. maar fijn dat t opgelost is was de as slecht? want de ring kun je ook vervangen.


Bij mijn S60 werkt CC nog wel met ANTI SKID melding.
De S40 heeft die melding nu ook, en die heeft geen CC meer.
v70alex
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 25.01.2024 - 11:15  ·  #28
Ohw neeeeee het is toch terug gekomen. Dus ik ga binnenkort preventief de ABS module door solderen.

Ik hou jullie op de hoogte
David de Vries
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: H.i.Ambacht
Leeftijd: 42
Berichten: 94
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 26.01.2024 - 11:48  ·  #29
Bij mijn xc90 was het de gierhoeksensor/ yaw rate sensor. Deze zit onder de passagiers stoel. De stekker was gecorrodeerd. Deze heb ik helemaal schoon gemaakt en met contactspray ingespoten en weer gemonteerd en de melding is weg.
Ik weet eigenlijk niet wat voor auto je hebt en of je ook zon sensor hebt, maar hekan het even checken. Is zo gebeurd
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4111
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 26.01.2024 - 13:20  ·  #30
Uitlezen is altijd aan te raden bij anti-skid issues, het is een complex systeem met veel onderdelen die samenwerken (tractiecontrole, stabiliteitscontrole en ABS). Bij ABS-problemen krijg je normaliter ook een specifieke ABS-melding, i.i.g. als dat systeem niet werkt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0