Anti-skid service vereist.

 
 
 
 
 
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 10:17  ·  #1
Beste liefhebbers,

Over anti-skid service is al veel geschreven maar ik kan het helaas niet goed terug vinden. Dus leg ik mijn probleem even aan jullie voor. De laatste weken kreeg ik de melding af en toe in het display maar na het uitzetten van het contact was het weer weg. Gisteren echter kreeg ik de melding steeds weer. Het lukte nog een paar keer om met het contact uit zetten de melding weg te krijgen maar op een gegeven moment lukte dat ook niet meer. Met de melding in het display doorgereden en verder geen bijzondere dingen gemerkt, alles werkte zoals het hoorde. Na enige uren weer richting huis. Bij het starten was de melding weer weg en we zijn gaan rijden. Even hadden we de hoop dat het opgelost was maar na een kilometer of 40 sprong de melding weer in het display zonder dat we iets bijzonders deden, we reden gewoon rustig op de snelweg.

Iemand een idee waar ik het zou moeten zoeken? Ik hoor het graag!

Groet, Hans.
harold
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: venlo (limburg)
Leeftijd: 55
Berichten: 2075
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 10:29  ·  #2
Er staat hier ergens geschreven hoe je het kan resetten, maar vind het niet zo snel.
miss dat bigdog of martijn hier de link kunnen neerzetten voor je. ( ben je miss ook geholpen)
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 11:31  ·  #3
Ja het resetten door het loskoppelen van de accu heb ik ook gelezen. Maar ik wil graag weten waar de storing vandaan komt en of het gevaarlijk kan zijn. Daarnaast wil ik niet blijven resetten maar gaan voor een permanente oplossing.

Groet, Hans.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

accu?

 · 
Posted: 07.09.2014 - 12:38  ·  #4
Bij mij betekende die melding dat de accuspanning te laag is geweest. nadat ik een nieuwe accu had gemonteerd was de melding over. maar ondanks die nieuwe accu 105 amp. stond ik laatst een tijdje te wachten ( ja op de vrouw zo gaat dat als die in de stad zijn) en toen had ik de radio aan, het dak open en weer dicht en de stoel el. versteld. en ja toen ik weg wilde rijden anti-skid melding. gelukkig volgende dag verdwenen en niet meer terug. te veel stroom vd accu getrokken denk ik.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 12:57  ·  #5
Idd, lage accuspanning kan ook. Maar heb je hem al eens gereset met de accu eraf? Als de melding wegblijft is het misschien een eenmalig ding, komt ie terug weet je dat er ergens een oorzaak is.

En anders eens even uitlezen bij de dealer of een lid met een DICE?
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 13:12  ·  #6
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 13:21  ·  #7
Laat 'm nou gewoon uitlezen, dan kan je gericht aan het werk.

Mijn volledig willekeurig terugkerende antiskid/rembekrachtigingsmelding komt bij de abs-sensor linksachter vandaan, dus geen accu of losgelopen wielbouten zoals hier vaak als oplossing wordt gesuggereerd.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 13:26  ·  #8
Helemaal gelijk.
Meten is weten. (Althans meestal maar soms ook niet...)

ABS sensor links achter komt vaak weer voort door een storing in ABS control unit die helaas wel de geest kan geven.
Dat had weer te maken met contacten die opnieuw gesoldeerd moeten worden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 13:27  ·  #9
Als het niet te meten is, dan is het mechanisch, zoals b.v. de asmoeren.
Dus uitlezen is nog niet zo slecht gedacht.
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 13:28  ·  #10
Een slechte accu zou misschien kunnen maar de storing komt er rijdend in en dan zou je in principe genoeg spanning moeten hebben van de dynamo.

Uit laten lezen ga ik doen zodra de storing er in komt tijdens de openingstijden van de dealer want de ervaring heeft geleerd dat als de storing er weer uit is hij ook niet meer terug te vinden is. Zo is hij er nu ook weer uit.

Maar voor ik naar de dealer ga wil ik graag weten wat me mogelijk te wachten staat gezien de veelheid van oplossingen hier met een bijbehorend prijskaartje....

Groet, Hans.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 13:37  ·  #11
Vida slaat de hoeveelheid/ intensiteit aan storingen op.
Die zijn niet in de BC te zien.
Wellicht toch maar eens een mede forumlid benaderen ?
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 18:40  ·  #12
Ik zou graag een forumlid willen benaderen maar er wonen er zo weinig hier in de buurt. Ik zal eerst maar proberen om de zaak uit te laten lezen bij de dealer. Afhankelijk van de uitkomst gaan we verder zoeken.

Raar is het wel. Vanmorgen auto gestart en niets aan de hand, alles functioneerde en in een rit van 30 km geprobeerd de melding op te roepen. Niet gelukt. Vervolgens naar een verjaardag, een rit van 90 km en weer geen storing dus ik begon al te geloven in wonderbaarlijke genezingen. Echter na een paar uurtjes op de thuisreis na 2,5 km wederom de melding en deze ging niet meer uit. Verder merk ik absoluut niets aan de auto, alles werkt zoals het moet werken en altijd gewerkt heeft....

Hopen dat de storing morgen zichtbaar is en dat uitlezen iets oplevert!

Groet, Hans.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 20:51  ·  #13
Antiskid service vereist kan hele gekke dingen tonen in Vida.
Meestal is het de ABS controller die misselijk is, ik bedoel dan een slechte soldering.
Bij DSTC wagens krijg je dan vaak een melding van die aard, kan komen en gaan...
Uitlezen geeft dan allerlei vreemde zaken aan die zelden kapot gaan ) zijdelingse snelheids sensor etc.

Ik zou als eerste de ABS controller verdenken en die demonteren en door laten solderen, solderingen van die dingen zijn niet al te best en geven dan vaak dergelijke vage meldingen.

Bij volvo is dit ` fenomeen ` al aan de gang sinds de 850 op de markt kwam.
Bij de s70 in 1997 heeft men er niets aan gedaan, en een en ander werd ook weer braaf doorgegeven aan de opvolgers en nieuwere telgen in de familie.

ja, het is niet te geloven.

Verdenk de ABS controller maar als eerst, dat is het zwarte blokje, en zit onder de ABS module met 3 torx schoefjes vast.
De dealer gaat je mogelijk 600 ~ afpakken hiervoor en vervangt hem alleen door een nieuwe te plaatsen.
Een Sloopding biedt geen soelaas bij Canbus wagens, dus de oude laten repareren is vaak het goedkoopst.
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 21:14  ·  #14
Klinkt plausibel. Ben benieuwd wat er met uitlezen uitkomt. Als het idd de ABS controller is zal ik beslist nog even contact met je opnemen over het doorsolderen.

Groet, Hans.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Anti-skid service vereist.

 · 
Posted: 07.09.2014 - 22:38  ·  #15
Bij de oude modellen 850-S70 etc, die hele familie gaf het uitlezen het volgende aan:

ABS sensor rechtsachter vervangen, nou je kunt 10 treinladingen ABS sensoren er tegenaan gooien, daar aan dat rechter achterwie, de fout zal blijven bestaan omdat het in de controller zit.
Wat de garages vroeger deden, eerst de sensor vervangen, ( voor Jan met de korte achternaam dus ) en dan alsnog moest je de ABS controller vervangen omdat het uiteindelijk daar in zat...

Bij de non canbus varianten kon je nog wegkomen met een sloop exemplaar, echter met de de canbus modellen ( 2000- ) gat dat verhaal niet meer op...

het goedkoopste en mogelijk in 90% het meest effectieve is de controller doorsolderen ( herstellen van slechte verbindingen ) terug zetten, foutcodes verwijderen... en hopelijk ben je er vanaf.

Mocht dat niet helpen wordt het verder zoeken, maar dit is gewoon de eerste stap die je moet nemen...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0