Zoals de titel al zegt is mijn V70 Bi-Fuel LPG (2005) nu afgekeurd ivm een te hoge CO waarde in de 4gas meting. Bij de eerste 'keuring' kwam er een lek in het stuurhuis en te hoge CO uit, en had ik inderdaad een brandend motorstoringslampje. Inmiddels heb ik er voor een paar duizend aan laten versleutelen (stuurhuis, hele voorophanging) en zelf een nieuwe MAF én lambdasonde, beide DENSO, geplaatst. Het motorstoringslampje kwam niet meer terug dus vol goede moed voor een herkeuring gegaan... helaas.
Uit m'n hoofd zit de CO op 2500rpm rond de 1,3-1,5 (soms hoger, soms lager), lambda 0,97 ongeveer. Stationair is 'ie op benzine net aan goed, op gas is stationair weer iets te hoog en op toeren veel te hoog. Het fluctueert ook fors heb ik gezien.
De auto loopt verder uitstekend op zowel benzine als LPG.
De garagist was ook niet heul behulpzaam qua oplossingsgericht denken, behalve dat het de MAF kon zijn, maar die had ik dus net vervangen. Waar moet ik beginnen? ChatGPT zegt EGR systeem of zelfs purge valve?
Ik ben 't even kwijt, en het ding had al 2 weken geleden gekeurd moeten zijn (iedereen heeft het druk tegenwoordig)
Uit m'n hoofd zit de CO op 2500rpm rond de 1,3-1,5 (soms hoger, soms lager), lambda 0,97 ongeveer. Stationair is 'ie op benzine net aan goed, op gas is stationair weer iets te hoog en op toeren veel te hoog. Het fluctueert ook fors heb ik gezien.
De auto loopt verder uitstekend op zowel benzine als LPG.
De garagist was ook niet heul behulpzaam qua oplossingsgericht denken, behalve dat het de MAF kon zijn, maar die had ik dus net vervangen. Waar moet ik beginnen? ChatGPT zegt EGR systeem of zelfs purge valve?
Ik ben 't even kwijt, en het ding had al 2 weken geleden gekeurd moeten zijn (iedereen heeft het druk tegenwoordig)