bij de eerste APK ronde in mijn bezit werd mijn classic afgekeurd op een versleten fuseekogel (10K terug zelf beide draagarmen vervangen?!) en teveel remverschil achter (50 %) en links was ook te weinig, anders hadden we rechts wel gesaboteerd.
recentelijk klauwen gecheckt (r al eerder gereviseerd) links liep nog prima, ook stofhoesjes nog mooi, dus alleen nieuwe BOSCH blokjes ertussen.
nu leek de buitenkant van de schijf tot die tijd al minder te doen (zag blauwgrijs, beetje gegroefd en kwam geen verandering in met de nieuwe blokken..
op advies van de keurmeester de schijf opgeschuurd met een slijptol met lamellenschijf, op eigen initiatief ook de blokjes over een schuurvel getrokken om evt verglazing te verwijderen en weer vers op de schijf te kunnen bijten..
ik heb ook nog eens gecheckt of er wel vloeistof uit de klauw komt als ik de nippel losdraai met schoonpa's maat 46 op het pedaal en jawel..
rondjes rijden en remmen en voelde al aan het temperatuurverschil dat links nog steeds achterbleef..
herkeuring: nog méér verschil, links blijft nog verder achter..
-zit er een remkrachtbegrenzer op (die is toch elektronisch icm het abs?) en geeft die wel eens problemen?
-moet ik aan nieuwe schijven?
-langer inremmen?
-toch beter ontluchten?
-andere ideeën..
recentelijk klauwen gecheckt (r al eerder gereviseerd) links liep nog prima, ook stofhoesjes nog mooi, dus alleen nieuwe BOSCH blokjes ertussen.
nu leek de buitenkant van de schijf tot die tijd al minder te doen (zag blauwgrijs, beetje gegroefd en kwam geen verandering in met de nieuwe blokken..
op advies van de keurmeester de schijf opgeschuurd met een slijptol met lamellenschijf, op eigen initiatief ook de blokjes over een schuurvel getrokken om evt verglazing te verwijderen en weer vers op de schijf te kunnen bijten..
ik heb ook nog eens gecheckt of er wel vloeistof uit de klauw komt als ik de nippel losdraai met schoonpa's maat 46 op het pedaal en jawel..
rondjes rijden en remmen en voelde al aan het temperatuurverschil dat links nog steeds achterbleef..
herkeuring: nog méér verschil, links blijft nog verder achter..
-zit er een remkrachtbegrenzer op (die is toch elektronisch icm het abs?) en geeft die wel eens problemen?
-moet ik aan nieuwe schijven?
-langer inremmen?
-toch beter ontluchten?
-andere ideeën..