APK (af)keur: CO2 te hoog

 
 
 
 
 
musje83
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 293
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: APK (af)keur: CO2 te hoog

 · 
Posted: 18.02.2016 - 16:38  ·  #16
Nou, zojuist gebeld door de garage en hij is door de APK :D

Het heeft me wat meer gekost dan ik hoopte, maar alsnog vind ik het een schappelijke prijs. Bij het vervangen van de draagarmen etc. had de monteur 1 van de fuseekogels vastgelast (..) omdat de bevestigingsgaten niet overeen zouden komen. Dit moest de garage voor de APK dus weer los slijpen, glad maken, de boel herstellen en weer vastzetten. Verder is een aandrijfashoes vervangen, een nieuwe thermostaat ingebouwd, een gebruikte lambdasonde, achterste handremschoen weer vastgezet, handrem afgesteld, knipperlicht/mistlamp/kentekenverlichting vervangen, oliefilter opnieuw gemonteerd, alles getest, gereset en proefgereden en vervolgens APK gekeurd.. voor iets meer dan € 500,- inclusief BTW en materialen. ^_^
Oké, de hele voorophanging en baksteun waren vorige week al vernieuwd á 225 euro, maar dan is 'ie technisch ook weer tiptop :thumb:
Pascallekes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 5
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: APK (af)keur: CO2 te hoog

 · 
Posted: 26.06.2016 - 12:54  ·  #17
hallo,

ik heb hetzelfde probleem met mijn volvo( VOLVO V70 bifuel CNG omgebouwd naar LPG)
uitstoot op benzine is goed en rijgedrag op benzine en gas is heel goed.
recentelijk nog 5 nieuwe bougies ( origineel volvo) erin gezet.
nu suggereert de gassboer( lpg service), na het probleem aan Landhi voorgelegt te hebben dat er 5 nieuwe injectors.. a 80 euro ex in moeten en dat dan het probleem met de hoge uitstoot opgelost is.
echter volgens deze goede man mankeren mijn injectoren niets. ze functioneren na behoren en volgens de gegevens lekken ze ook nergens.
zou dit probleem nu ook met het vervangen van een nieuwe thermostaat verholpen kunnen worden?

graag jullie advies
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: APK (af)keur: CO2 te hoog

 · 
Posted: 26.06.2016 - 13:22  ·  #18
Is je Luchtmassameter al eens schoongemaakt of vervangen...
Pascallekes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 5
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: APK (af)keur: CO2 te hoog

 · 
Posted: 26.06.2016 - 17:06  ·  #19
Luntmassameter schoonmaken of vervangen?? hoe doe je dat dan? zou dit normaal dan ook niet op invloed van benzine zijn? ik heb de voorste lambda vorig jaar vervangen omdat hij toen een te hoge waarde aan benzine en gas te hebben. daarnaast bleek ook de membraam van de verdamper lek te zijn.. deze allemaal vervangen. nu is dus alleen de uitstoot waarde op gas te hoog en op benzine normaal :-| gek word je ervan.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: APK (af)keur: CO2 te hoog

 · 
Posted: 26.06.2016 - 18:25  ·  #20
hmm altijd lastig en wat een kosten.. . voorstel: vervang de injectoren en toon dan aan dat het probleem opgelost is, zo niet oude dr weer in en geen kosten.. Ik hou absoluut niet van maar vervangen op de hoop en kosten van de bezitter.
Pascallekes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 5
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: APK (af)keur: CO2 te hoog

 · 
Posted: 26.06.2016 - 22:18  ·  #21
het is toch van de zotte dat ze zeggen vervang de injectoren maar want waarschijnlijk zal het daar aan liggen. dan heb je dadelijk 500 a 600 euro aan de injectoren uitegegeven en dan ligt het probleem er nog niet uit. dan moet je weer iets vervangen totdat je alles vervangen hebt en ik weet niet hoeveel geld erin gepompt maar nog niets wijzer. ik vind het wel heel kortzichtig van die lamdhi importeur om te zeggen vervang de injectoren maar, terwijl de gasinstallateur zegt dat het daar niet aan ligt :/
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: APK (af)keur: CO2 te hoog

 · 
Posted: 03.07.2016 - 13:09  ·  #22
Quote door hermanusb

Is je Luchtmassameter al eens schoongemaakt of vervangen...


Herkenbaar probleem bij CO2 onregelmatigheden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0