APK keuren bij RDW

 
 
 
 
 
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 16.09.2013 - 09:54  ·  #1
Volgende maand moet mijn auto voor de APK. Aangezien ik alles zelf doe aan de auto wil ik hem niet bij de dealer laten keuren maar onafhankelijk.

Nu ken ik de verhalen van goedkoop keuren bij Kwikfit etc. Daar zoeken ze echt om er werk uit te slepen.

Nou zat ik te denken aan keuren bij de RDW. Dan krijg je volgens mij een strenge maar rechtvaardige keuring. Iemand ervaring?

Dan had ik nog een vraag, het gaat om een D5 euro4 met af fabriek roetfilter van bj 2005. Nu zeggen de APK eisen dat auto's van na 2007 geen roettest meer krijgen omdat ze allemaal een roetfilter hebben. Dus mijn auto met compleet werkend af fabriek roetfilter moet de volgas roettest doen?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 16.09.2013 - 15:43  ·  #2
Waarom niet gewoon in Zieuwent Jeroen? Daar is de keuring ook rechtvaardig en ben je zo klaar. ;)
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 16.09.2013 - 17:21  ·  #3
Ik ben een zeikerd Tristan en denk zelfs over mijn keuring na haha. En ik werk in Arnhem, ik kan naar mn werk zo via dat RDW station en kan er op wachten, 30 minuten later sta je weer buiten.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 16.09.2013 - 17:49  ·  #4
Hmm dan lijkt me dit geen verkeerde optie Jeroen. ;) Maar geloof me dat ze bij de RDW ook zeikerds zijn haha. ;) Nou ja... Je kunt ook zeggen.... Het schept een band. :P
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 16.09.2013 - 17:55  ·  #5
Ja haha, hopelijk geen klapbandā€¦.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 16.09.2013 - 18:10  ·  #6
Whahahahaaaa dat zou inderdaad niet zo mooi zijn! :D :D Succes man! En laat even weten of de auto er weer lekker door is gefloten! ;)
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 17.09.2013 - 04:53  ·  #7
Als je in Arnhem werkt.... --> http://www.apk2keuringen.nl

Zijn filosofie staat op de site bestreven en alhoewel het er wat 'sjabby' uitziet bij hem doet hij zijn werk goed en is zijn APK keuring net zo geldig als dat van ieder ander APK station.

Erg handig is dat je on-line je afspraak in zijn agenda kunt plannen.
MarcoHollaar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 91
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 17.09.2013 - 07:51  ·  #8
Als je bang bent voor de roettest, even een flinke omweg maken naar de garage, dan is je blok lekker opgewarmd.
En dan heb je ook nog minder roet en minder kans op schade bij volgas onbelast.
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 17.09.2013 - 08:50  ·  #9
Quote door Baksteen

Als je in Arnhem werkt.... --> http://www.apk2keuringen.nl

Zijn filosofie staat op de site bestreven en alhoewel het er wat 'sjabby' uitziet bij hem doet hij zijn werk goed en is zijn APK keuring net zo geldig als dat van ieder ander APK station.

Erg handig is dat je on-line je afspraak in zijn agenda kunt plannen.


Ja inderdaad ik had deze gezien ja. Ik kom er zowat langs als ik naar mijn werk rijdt. Maar het ziet er inderdaad wat sjabby uit. Maar ik zat hier inderdaad ook aan te denken, hij is alleen wel 20,- duurder dan het RDW.......

@marco, nee hoor ik ben niet bang voor een roettest. Er zit een af fabriek DPF op, dus die test haalt ie zeker. Daarom vind ik het juist belachelijk dat ie die test wel krijgt en ik er dus ook voor moet betalen, dat is nou echte bureaucratie.
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 17.09.2013 - 11:43  ·  #10
Die van mij is van eind 2008 en heeft onlangs tijdens de APK ook gewoon een roettest gehad... daar kwam hij overigens zonder DPF ook fluitend doorheen.
Ik begreep wel dat auto's van na 2007 aan strengere uitstoot eisen moeten voldoen. Maar zelfs zonder DPF viel hij nog ruim binnen de normen is mij verteld.
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ede
Leeftijd: 54
Berichten: 386
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: APK keuren bij RDW

 · 
Posted: 18.09.2013 - 09:16  ·  #11
Volgens mij, maar hang me er niet aan op mogen auto's na 2008 met de OBD uitgelezen worden. Indien deze geen foutmeldingen geeft mag ie zonder roettest door. Maar goed die halve minuut op 4500 toeren dat kan mijn beessie wel hebben hoor.

Maar het is wel een beetje bureaucratisch dat een auto met roetfilter af fabriek, staat dus gewoon op het kenteken, dan toch een dure roettest moet ondergaan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0