Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 
 
 
 
 
thomasvdb
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Limburg
Leeftijd: 25
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 02.09.2020 - 19:13  ·  #106
Quote door Doeke Dobma

Heb je de niet-werkende firmware van de website van SwedeSolutions?


Ja van SwedeSolutions. Ook een aantal uit het mapje “vwim-classic” maar ook deze werken niet.
wdk
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 64
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 13.09.2020 - 14:18  ·  #107
Met een volvotech VBB4 kan dit in ieder geval wel.

Quote door thomasvdb

Beste mede-leden,

Ik ben van plan om ook een imiv met Apple CarPlay module te bestellen en uit te gaan testen / gebruiken. Ik lees dit topic al een paar weken en ben helemaal enthousiast.

Is het mogelijk om een achteruitrijcamera op de imiv classic aan te sluiten en deze ook weer te geven op het RTI als ik mijn auto in zijn achteruit zet? Is het dus praktisch mogelijk om te wisselen tussen camera en RCA output van de imiv?

Alvast dank voor jullie reactie.

Groeten,

Thomas
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 13.09.2020 - 14:51  ·  #108
Klopt, net als met de Spider-XL. Beide zijn niet meer te krijgen na het eindigen van V-Division. Bob (de ontwikkelaar) was ook de enige die wist hoe het werkte, maar aan hem kunnen we het ook niet meer vragen...
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 18.09.2020 - 18:18  ·  #109
Heren,

De oplossing kan niet in de IMIV software zitten, want het is de RTI/ HU die bij rijden het beeld uitschakelt.
Dan denk ik eerder aan een setting middels VIDA. Iemand die hier iets van weet?
Of anders Maar eens een PM naar TS, want hij lijkt dit niet te zien.
ChewyLV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2020
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 08.12.2020 - 16:18  ·  #110
Very nice topic.
Have ordered pretty much the same interface only with a different brand name.
My car comes factory fitted with the reverse camera and different RTI display comparing to P2 models and XC90.
As far i have checked, my backup camera is sending a signal to PAC module, then PAC receives data from CEM (distance, moving trajectory, guidelines), combines it all with a video image, and sends it directly to RTI display input 1. As far i know there no way to enable input 2 on my RTI without having CFE Plus.
So instead of buying CFE Plus i ordered:


My plan is to change out everything into RTI screen, will keep only board that is responsible for lift function. Then hook up RTI, backup camera, new screen to Carplay Interface and all should be ok. Ah and yes - aux input will be redirected to dispay driver board due the fact HDMI from interface will forward all audio through HDMI.
Will post on progress next week, in case someone will be interested.
Gunz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 157
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 08.12.2020 - 20:54  ·  #111
Quote door ChewyLV

Very nice topic.
Have ordered pretty much the same interface only with a different brand name.
My car comes factory fitted with the reverse camera and different RTI display comparing to P2 models and XC90.
As far i have checked, my backup camera is sending a signal to PAC module, then PAC receives data from CEM (distance, moving trajectory, guidelines), combines it all with a video image, and sends it directly to RTI display input 1. As far i know there no way to enable input 2 on my RTI without having CFE Plus.
So instead of buying CFE Plus i ordered:


My plan is to change out everything into RTI screen, will keep only board that is responsible for lift function. Then hook up RTI, backup camera, new screen to Carplay Interface and all should be ok. Ah and yes - aux input will be redirected to dispay driver board due the fact HDMI from interface will forward all audio through HDMI.
Will post on progress next week, in case someone will be interested.


following for sure
V70D5Leeuw
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 30
Berichten: 31
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 20.12.2020 - 09:46  ·  #112
Is dit hetzelfde als deze marktplaats advertentie?
https://link.marktplaats.nl/m1586175430

Ik zou het systeem héél graag in de R willen hebben, maar in alle eerlijkheid heb ik de ballen verstand van audio en elektronica... Iemand die me hiermee kan helpen of het stap voor stap uit kan leggen?
MQ9
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 50
Berichten: 182
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 20.12.2020 - 10:33  ·  #113
Die op foto 4 van de advertentie is een vergelijkbaar systeem ja. Heb een dergelijk pakket vanuit Duitsland laten komen want ben zelf ook bezig hiermee. Heb het werkend op het bureau, nu in de vakantie inbouwen.

t.
ChewyLV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2020
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 20.12.2020 - 10:53  ·  #114
Quote door V70D5Leeuw

Is dit hetzelfde als deze marktplaats advertentie?
https://link.marktplaats.nl/m1586175430

Ik zou het systeem héél graag in de R willen hebben, maar in alle eerlijkheid heb ik de ballen verstand van audio en elektronica... Iemand die me hiermee kan helpen of het stap voor stap uit kan leggen?


Yes, same unit.
Bit stuck on my project - as china ddnt send me correct PFV connector. Ordered new from mouser - 25$ lol instead of 4$ from china. Dont want to wait. On table all works perfect.
Gunz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 157
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 20.12.2020 - 11:46  ·  #115
looks good sofar,

can you keep the parts list updated so people know what they need?
ChewyLV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2020
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 20.12.2020 - 12:03  ·  #116
Quote door Gunz

looks good sofar,

can you keep the parts list updated so people know what they need?


Yes, will keep an eye open. If something goes away from list - you can shout me. I`ll help to source right parts.
https://www.icartizan.com/prod…nitor.html
But i would look for CP2-11 or CP3-11 - they have wifi onboard - so can use android auto wirelessly
Gunz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 157
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 20.12.2020 - 12:23  ·  #117
I think if we can get our hands on a perfect fit replacement lcd screen with the correct lcd driverboard and hdmi input.

people can take it from there, what they want to hook up to it.

I'm still in the middle with or android carplay, or a complete car-pc what i still have laying around.
ChewyLV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2020
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 21.12.2020 - 11:10  ·  #118
Quote door Gunz

I think if we can get our hands on a perfect fit replacement LCD screen with the correct LCD driver board and HDMI input.

people can take it from there, what they want to hook up to it.

I'm still in the middle with or android carplay, or a complete car-pc what I still have laying around.


Imho Carplay unit is better due to the fact, it starts much quicker and can do pretty much all the needed functions - Waze/Gmaps/Spotify/AmazoneMusic, etc. I was thinking about odroid xu4 setup earlier but came to the point, i won't utilize the unit as Android at all. A small letdown of this interface is the lack of video playback from the phone. But IMHO, that's for is RSE. While driving, the video shouldn't be needed much.
ed-oorklep
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 245
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 21.12.2020 - 11:56  ·  #119
Quote door V70D5Leeuw

Is dit hetzelfde als deze marktplaats advertentie?
https://link.marktplaats.nl/m1586175430

Ik zou het systeem héél graag in de R willen hebben, maar in alle eerlijkheid heb ik de ballen verstand van audio en elektronica... Iemand die me hiermee kan helpen of het stap voor stap uit kan leggen?


Goede vondst! Ik heb er maar s een mailtje aan gewaagt. Kijken wat eruit komt.
Ik heb gelukkig al een Imiv in de auto liggen en er ook eens beeld op gekregen, dus hoop dat het allemaal n beetje gaat werken.
ChewyLV
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 30
Geregistreerd: 12 / 2020
Subject:

Re: Apple CarPlay werkend op Volvo S60 2007 RTI Display

 · 
Posted: 21.12.2020 - 13:03  ·  #120
Quote door ed-oorklep

Quote door V70D5Leeuw

Is dit hetzelfde als deze marktplaats advertentie?
https://link.marktplaats.nl/m1586175430

Ik zou het systeem héél graag in de R willen hebben, maar in alle eerlijkheid heb ik de ballen verstand van audio en elektronica... Iemand die me hiermee kan helpen of het stap voor stap uit kan leggen?


Goede vondst! Ik heb er maar s een mailtje aan gewaagt. Kijken wat eruit komt.
Ik heb gelukkig al een Imiv in de auto liggen en er ook eens beeld op gekregen, dus hoop dat het allemaal n beetje gaat werken.

Biggest issue with this unit is that it uses original screen and its realy poor resolution imho.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0