Ashoes bakzijde (tf-80sc) lekt

 
 
 
 
 
Wim 1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 43
Berichten: 67
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Ashoes bakzijde (tf-80sc) lekt

 · 
Posted: 24.09.2022 - 21:30  ·  #1
Beste Volvo rijders,

Mijn asmanchet van mijn Volvo NN is lek. Nu heb ik een vraag over het vervangen van deze hoes. Als ik de as uit de automaatbak trek loopt deze dan leeg? In Vida word hier niet over gesproken. Vandaar de vraag.

Tevens heb ik een PVC hoes variant thuis liggen en een rubberen universele die met een spreider is te monteren. Wat is wijsheid? Bij de pvc versie moet ik ook de homokineet los tikken geloof ik. Ik hoor graag wat de beste oplossing is. Alvast bedankt.

Groetjes,

Wim Pronk
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39711
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ashoes bakzijde (tf-80sc) lekt

 · 
Posted: 24.09.2022 - 21:46  ·  #2
Zolang je de auto horizontaal hebt staan, loopt er geen olie uit de bak.
Tenzij er teveel in zit……🤔
Wim 1981
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 43
Berichten: 67
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Ashoes bakzijde (tf-80sc) lekt

 · 
Posted: 24.09.2022 - 22:01  ·  #3
Quote door Bigdog

Zolang je de auto horizontaal hebt staan, loopt er geen olie uit de bak.
Tenzij er teveel in zit……🤔


Bedankt voor je reactie, zou jij voor de pvc versie gaan of voor de rubberen? Als ik de rubberen gebruik kan dat met een spreider zag ik.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1684
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Ashoes bakzijde (tf-80sc) lekt

 · 
Posted: 25.09.2022 - 09:17  ·  #4
ik heb de de TF80SC AWD en kan je met 100% zekerheid zeggen dat je je niet druk hoeft te maken over dat er olie uit loopt of dat je de keerring beschadigt, aan de bestuurders kant heb ij de as vervangen en daar gaat de as een bus in met spies. De as zelf heeft nooit olie gezien. Om hem er uit te krijgen had ik eerst een tool gelast van 4mm dik metaal, maar die buigde continu. Daar na gewoon een steen beitel er achter en 1 tik met de hamer en los. Ik verwacht aan de bijrijders kant dat hij alleen op zijn plaats wordt gehouden door het support lager. Heb de bijrijders kant nog liggen en moet nog gebeuren.
PAs op bij Skandix, daar staat de orginele op de foto maar je krijgt de zelfde aftermarket als bij de rest, maar je betaalt meer dan 250 euro meer, Ik heb dus 1000euro voor de 2 betaald
 
Selected quotes for multi-quoting:   0