Audio upgrade

Hulp gevraagd bij inbouwen

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 15.05.2014 - 22:18  ·  #16
Je kunt ook dezelfde popnagels gebruiken, als welke er in je modderkuipen zitten.
Deze zijn sterk, maar wel heel eenvoudig te verwijderen.
djgodlike
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 43
Berichten: 109
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 15.05.2014 - 22:21  ·  #17
Neem aan dat je boutjes bedoelt;)

Popnagels is dankzij de ervaring van Bigdog inderdaad een makkelijke, stevige en snelle manier om de speakers goed vast te zetten. Weer uitboren van deze zachte popnagels is volgens anderen ook geen probleem..

Ik heb de Skandia tang van de Karwei ook gekocht en werkt prima! En 5x18mm popnagels ook van hetzelfde merk.
Dreamer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: America (Noord-Limburg)
Berichten: 132
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 16.05.2014 - 20:50  ·  #18
Ok, en met die Skandia 5x18 popnagels van Skandia kan ik ze dus later nog makkelijk uitboren? Wat is er eigenlijk tegen een bout met moer? Als je dat goed vastzet zou het toch ook stevig moeten blijven zitten?
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 16.05.2014 - 22:09  ·  #19
Quote door Dreamer

Ok, en met die Skandia 5x18 popnagels van Skandia kan ik ze dus later nog makkelijk uitboren? Wat is er eigenlijk tegen een bout met moer? Als je dat goed vastzet zou het toch ook stevig moeten blijven zitten?


Goede vraag.
Ik had ook liever gehad dat ze aan de achterkant een moertje gelast hadden.
mirage
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: alphen aan den rijn
Berichten: 48
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 17.05.2014 - 00:02  ·  #20
Quote door Dreamer

Ok, en met die Skandia 5x18 popnagels van Skandia kan ik ze dus later nog makkelijk uitboren? Wat is er eigenlijk tegen een bout met moer? Als je dat goed vastzet zou het toch ook stevig moeten blijven zitten?


Dat goed vastzetten gaat dus niet omdat je het nooit vast krijgt aan de binnenkant van je deur. Met speaker erin kan je maar bij 1 kant. Of je moet de zachte grijze doek loshalen die de gaten afdicht. Maar popnagelen is echt het simpelst. Ik heb er ook maar speciaal een tang voor gekocht. Had ook nulzin om weer te gaan klooien met oplossingen die het net niet zijn.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 17.05.2014 - 02:38  ·  #21
Quote door mirage



Dat goed vastzetten gaat dus niet omdat je het nooit vast krijgt aan de binnenkant van je deur. Met speaker erin kan je maar bij 1 kant. Of je moet de zachte grijze doek loshalen die de gaten afdicht. Maar popnagelen is echt het simpelst. Ik heb er ook maar speciaal een tang voor gekocht. Had ook nulzin om weer te gaan klooien met oplossingen die het net niet zijn.


De deurenbouwer van Volvo had ook op de plek waar nu de gaten in de deur zitten aan de achterkant van moertjes kunnen voorziet die met een lasje vastgezet zouden worden.

Had ik persoonlijk ook handiger gevonden.

Andere merken gebruiken van die schuiftjes waardoor je aan de achterkant alsnog 'grip' krijg voor je schroefjes.

Ik ken dit eigenlijk alleen bij Volvo?
Ben benieuwd of er iemand is die weet waarom er juist voor de popnageloplossing is gekomen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 29.05.2014 - 19:54  ·  #22
Klus geklaard :D :D

Het geluid is er flink op vooruit gegaan :love:

Groet.
Dreamer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: America (Noord-Limburg)
Berichten: 132
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 29.05.2014 - 23:11  ·  #23
De klus is inderdaad geklaard en het resultaat heeft mijn verwachtingen overtroffen. Van 4x de standaard instap speakers zonder tweeters naar HP speakers + tweeters voor, premium speakers achter, D-stijl tweeters en een PA300 om de boel fatsoenlijk aan te sturen. Geluid is super zuiver en blijft dat tot een zeer hoog volume.

Om ook gemakkelijk veel liedjes via deze mooie installatie ten gehore te brengen is ook meteen de GROM USB2 plus ingebouwd, werkt super. USB stick erin en via de wisselaar bediening kun je je favoriete liedje snel selecteren.

En zelfs mijn vrouw kon het verschil toch wel horen toen ze terug was van de boodschappen doen :P

Patrick, nogmaals bedankt voor de hulp en gezellige dag!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 30.05.2014 - 05:53  ·  #24
Mooi man, geniet ervan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0