Audio upgrade

 
 
 
 
 
Tsuru
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 23
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Audio upgrade

 · 
Posted: 11.11.2014 - 16:02  ·  #1
Ik ben niet ontevreden met het geluid in mijn V70classic(JVC HU+ nav met volgens mij Base performance speakers). Maar het kan beter en ik heb nog wat spul liggen om in te bouwen alleen wil ik niet zomaar alles los halen.

Heeft iemand iemand ervaring met het plaatsen van Niet volvo versterkers? Ik denk dat ze onder de voorstoelen prima gemonteerd kunnen worden.
Maar dan de kabels, waar kan ik de voedingskabels door het schutbord heen trekken?
Ik heb geen mogelijkheid kunnen ontdekken en ik ga liever niet boren. Iemand tips?

In eerste instantie wil ik met de originele speakers spelen als het niet bevalt kan ik altijd nog wat anders inbouwen. Kan ik de de originele speakerkabels gebruiken of is het aan te raden wat dikkere draden te trekken?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3189
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 11.11.2014 - 17:06  ·  #2
Ik heb er wel wat ervaring mee, maar met de V70N.
Daar ligt hij inderdaad onder de voorstoel, en de kabel ligt er vaak al.
Als dat niet zo is moet je een kabel trekken, van de zekeringkast links bij het stuur. Dus niet door het schutbord.
Tsuru
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 23
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 11.11.2014 - 17:56  ·  #3
Thanks Jeroen!

Waar kan ik die aan herkennen als ie dr ligt?

Zal anders eens kijken of ik een kabel door de zekeringkast kan halen.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 35
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 11.11.2014 - 18:31  ·  #4
Tapijt weg trekken en kijken of de kabel er al ligt.
Haast onmogelijk als de passagiersstoel er nog in zit, maar het kan wel.

Bij de V70N/S60 zit de zekering ook al in de zekeringkast als de auto er op voor is bereid
rnieuwenhuijzen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Berichten: 109
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 11.11.2014 - 18:53  ·  #5
Ik heb eventueel nog wel een originele voedingskabel voor je. Mag je tegen de verzendkosten hebben. Er lag er namelijk al eentje in de auto.
Tsuru
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 23
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 11.11.2014 - 20:34  ·  #6
Ok Top maar laat ik eerst van het weekend ook even kijken :)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3189
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 11.11.2014 - 21:29  ·  #7
Ja, zo ver kan ik je niet helpen. Ik ken alleen de S60 van binnen en buiten.

Enige wat ik kan bedenken is om te kijken welke zekering voor de versterker is, en dan kijken of die alvast bedraad is.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 11.11.2014 - 22:45  ·  #8
euhm... als je aftermarket versterkers wilt gaan verbouwen heb je aan een voedingsdraad vanf de zekeringskast niet genoeg hoor, je moet extern zekeren dichtbij- en voeding vanaf de accu pakken, wél door het schutbord dus, tenminste, ligt de accu bij een v70/850 wél voorin?

En ik weet niet hoe grote versterkers je wilt gaan gebruiken, maar een versterker onder een stoel is altijd een slecht idee, een originele volvo versterker pas precies en is prima weg te werken omdat er ruimte voor gecreëert is en er kant-en-klare stekkers liggen (bij de v70n/s60 tenminste) ...maar met andere versterkers ga je problemen krijgen met al je kabels (voeding,massa, remote en signaal, allemaal gevoelig voor voeten die onder de stoelen komen, stoelen die heen-en-weer schuiven e.d.) misschien niet direct maar na verloop van tijd wel... daarbij komt ook nog dat je geen originele hu hebt dus gaan, áls ze er al liggen, want ik weet niet precies hoe het zit met de eerste v70/850, originele kabels helemaal niet werken...



Maar ik vraag me af of het wel zin heeft om een extra versterker te installeren als je geen andere luidsprekers installeert, je hebt dan wel geen originele hu, maar je jvc hu zal niet veel minder vermogen leveren als een originele, dus als je er meer vermogen doorheen stuurt zal de dynamiek wel wat vergroten maar de kans op opblazen ook...

áls je wilt verbeteren zou ik een subje (hoeft niet zo lomp als bij mij ;-) ) ( https://www.youtube.com/watch?v=tbxUFZImlYc ) plaatsen en alleen mid- en hoog door je deurspeakers (mits je een hpa filter op je hu hebt), die worden dan niet zo zwaar belast en zullen je doen verbazen...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 11.11.2014 - 23:20  ·  #9
Ik zou beginnen met een sub erbij, dat deed bij mij het meeste.
Tsuru
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 23
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 14.11.2014 - 18:39  ·  #10
Dank voor de reacties.

Ik heb in principe alles liggen voor een volledige upgrade. Compo set, 2kanaals en 4kanaals versterker, monoblock + subje en de nodige kabels.

Het idee was om de Volvospeakers te proberen met versterking en dan later (indien nodig) te vervangen door de compo die ik heb liggen. (Zijn de plastic speakerringen te hergebruiken of beter nieuwe bestellen te zijner tijd?)
Opblazen was ik niet van plan, als ik het goed afstel en me zelf kan beheersen moet het goed gaan. O-)

Naast het versterken van de voor speakers was ik ook van plan mijn sub te installeren.

Ik hoor graag hoe jullie eea hebben aangepakt.
Tsuru
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 23
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 15.11.2014 - 10:29  ·  #11
@gillerbee wat heb jij er eigenlijk voor sub dr in liggen? Dat gaat iig heel hard.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 28.11.2014 - 20:16  ·  #12
ik heb er twee empaser subs in liggen
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
gebruiker
 
Avatar
 
Subject:

Re: Audio upgrade

 · 
Posted: 29.11.2014 - 07:17  ·  #13
Ik ga me er effe in moeien hier...☺
Ik heb in de s70 een orginele sc.805 radio met 3 externe versterkers van rockford fosgate.old school.
Verders nog 2 subs 12 inch en de orginele volvo speakers..
Je wilt niet weten wat de orginele speakers kunnen.loep zuiver spelen en ook nog eens hard als het moet.
Zorg voor een goeie versterker en een goede filtering en een goede voeding,dan komt het allemaal goed☺.

Succes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0