audio verbeteren

speakers/2DIN

 
 
 
 
 
wilnis
 
Avatar
 
Subject:

audio verbeteren

 · 
Posted: 30.12.2011 - 13:22  ·  #1
Hallo,

Ik ben van plan een V70 te kopen (2003) met een standaard audio uitrusting.
Het geluid viel met erg tegen wat uit de boxen kwam (zat ook een simpele radio in)

nu wil ik er een dubbeldin radio inzetten vanuit mijn eigen auto:
1. ik begrijp dat ik een ombouw frame nodig ga hebben en een goede aansluitkabel (heb nu een v70 classic)
2. Moet ik nog iets wegzagen om mijn dubbel din radio te kunnen plaatsen (dit moest nl. wel bij de v70 classic > of kan ik zo een dubbeldin frame met radio er in plaatsen.
3. verder wil ik achter en in D stijl boxen plaatsen; is dit een kwestie van rooster weghalen en boxen plaatsen of moet ik bijv eerst de achterste deurpanelen verwijderen

ten slotte: heeft het nog nut om de voorste speakers te vervangen > ik zie wel advertenties met "performance speakers" voor de voorzijde maar weet dus niet of dit een upgrade is van de basis speakers.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: audio verbeteren

 · 
Posted: 30.12.2011 - 18:52  ·  #2
... ik kan alleen iets melden over de D-stijl.
Ik heb daar alleen het rooster weg genomen en kon zo alles aansluiten, bekabeling was aanwezig alleen de stekkertjes moesten even veranderd worden.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: audio verbeteren

 · 
Posted: 30.12.2011 - 21:11  ·  #3
als je even goed op dit forum kijkt is het al diverse malen besproken, ja is mogelijk...
wilnis
 
Avatar
 
Subject:

Re: audio verbeteren

 · 
Posted: 30.12.2011 - 22:28  ·  #4
Ik heb al een beetje rondgelezen.

Wat mij niet duidelijk werd is hoe ik de achterste deur-speakers moet vervangen; ik begrijp dus dat ik daarvoor alleen roostertje hoef weg te halen.

Verdere tips altijd welkom natuurlijk.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: audio verbeteren

 · 
Posted: 30.12.2011 - 23:45  ·  #5
Quote
ik begrijp dus dat ik daarvoor alleen roostertje hoef weg te halen.


neeej!!! de deurkaart pak je er zo af!! eventjes die druk dingetjes langs de randen indrukken, al die dingetjes eruit halen, de schroef achter het klepje van de handgreep losdraaien (torx volgens mij), stekkertje van de raambediening losklikken en dan til je de deurkaart er af... het rooster is niet bedoeld om los te halen, en ook al deed je dit, dan kun je nog niet bij de luidsprekers, deze zitten in een kunstof behuizing, en op zich zijn de standaard luidsprekers erg goed! de tweeters die in de d stijlen zitten zijn wel via het roostertje te plaatsen.

Als ik zo lees heb jij dus helemaal niets origineels qua audio? geen hu-radio? geen luidsprekers in de achter deuren en d-stijlen? Ik dacht dat die er standaard in zaten...

er zijn online diverse bedrijven die de hele set luidsprekers aanbieden (gebruikt) voor weinig (of wat meer als je voor de performance uitvoering gaat, die zijn wat zwaarder belastbaar)

het frame voor een dubbeldinner kun je bij volvo bestellen voor een euro of 40 en je moet er dan inderdaad een klein randje afvijlen, anders pas het iso frame er niet in (voor een 2001 tenminste)

hoppekee, scheelt weer zoeken op het forum hahaha...
wilnis
 
Avatar
 
Subject:

Re: audio verbeteren

 · 
Posted: 31.12.2011 - 11:46  ·  #6
Bedankt!, kom ik weer verder mee.

Uit de specificaties van een v70 2003 begreep ik dat er standaard 4 boxen inzitten. Ik dacht dus 2 voor + de hoge tonen voor. Nu begrijp ik dat er 2 in de voordeuren zitten en 2 in de achterdeuren. > ik neem aan dat er dus geen hoge tonen in de voordeur zitten en in de D-stijl.

Hoge tonen aan de voorzijde van de auto lijkt mij in ieder geval dan handig. Zijn deze gewoon standaard te krijgen of alleen volvo produkt? Als ik dit in de winkel wil kopen waar moet ik dan naar vragen?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: audio verbeteren

 · 
Posted: 31.12.2011 - 13:51  ·  #7
Hier kun je vinden wat de mogelijkheden zijn.
wilnis
 
Avatar
 
Subject:

Re: audio verbeteren

 · 
Posted: 31.12.2011 - 17:22  ·  #8
Quote door Bigdog

Hier kun je vinden wat de mogelijkheden zijn.


Bedankt;

Ik ben er nu niet helemaal zeker van of dat hogetonenluidsprekers in de voorportieren standaard zijn op een volvo v70 2003 of niet; ik begreep dat de basisuitvoering 4 speakers heeft.

dus of 2 voor en 2 achter of 2 + 2 (hoge tonen) voor, misschien dat iemand dit weet (?)
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: audio verbeteren

 · 
Posted: 31.12.2011 - 17:32  ·  #9
Je zou het even kunnen beluisteren.. maar volgens mij zitten er standaard 2 in iedere voor- en 1 in de achter-deur.

Hierbij heb je dus 1 lage en midden toon onderin je deur en een hoge toon boven in je deur.
Je kan een upgrade naar high performance met een standaard volvo radio (HU-603/613 of HU-803) met versterker(200W of 300W) kopen dan kun je zonder veel te veranderen toch een lekker stukje muziek krijgen.
Als je naar een premium sound gaat moet je je deurpanelen veranderen.

Bij een V70 heb je altijd de optie om extra hogetoon speakers in je D stijl te plaatsen en een subwoofer(volvo origineel) in de kofferbak mits je een kleine thuiskomer hebt.
wilnis
 
Avatar
 
Subject:

Re: audio verbeteren

 · 
Posted: 01.01.2012 - 11:29  ·  #10
Quote door MijnS60

Je zou het even kunnen beluisteren.. maar volgens mij zitten er standaard 2 in iedere voor- en 1 in de achter-deur.

Hierbij heb je dus 1 lage en midden toon onderin je deur en een hoge toon boven in je deur.
Je kan een upgrade naar high performance met een standaard volvo radio (HU-603/613 of HU-803) met versterker(200W of 300W) kopen dan kun je zonder veel te veranderen toch een lekker stukje muziek krijgen.
Als je naar een premium sound gaat moet je je deurpanelen veranderen.

Bij een V70 heb je altijd de optie om extra hogetoon speakers in je D stijl te plaatsen en een subwoofer(volvo origineel) in de kofferbak mits je een kleine thuiskomer hebt.


Bedankt! (zou wel handige zijn als de hoge tonen speakers al in de voordeur zitten), zal eerst eens de radio vervangen met mijn huidige radio en dan kijken of het beter is (met nog een paar D-stijl speakertjes). T.ov. mijn huidige auto klonk het nl. een beetje als een transistorradio. Ben niet echt een audiofiel maar een beetje leuk geluid is wel prettig.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0