Audio vragen Volvo S60 2001

 
 
 
 
 
copyfile
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Audio vragen Volvo S60 2001

 · 
Posted: 28.04.2013 - 23:05  ·  #1
Sinds kort heb ik een Volvo S60 uit 2001. Nu zit hier geen super geluid in en ik wil dit binnenkort graag aanpassen. Nu zitten er in de voorportieren een speaker en tweeter en in de achterportieren een speaker. Nu heb ik een aantal vraagjes waarvan ik de antwoorden nog nergens heb kunnen vinden, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen !


1) Zitten op alle plaatsen in de auto waar speakers kunnen zitten al kabels ? Ik heb gekeken bij de hoedenplank en daar in ieder geval wel !
2) Welk formaat speakers kunnen op welke plaats worden gezet ?
3) Ik wil andere, niet volvo speakers plaatsen hoe kan je deze bevestigen ? En hoe weet ik wat de +/- draad is aangezien ze nu beide de zelfde kleur hebben en in een connector zitten ?
4) Is er al ergens in de auto een aansluiting aanwezig voor een versterker?
5) Zijn alle kabels voor de speakers al aangesloten op de radio ?
6) Is er misschien al een subwoofer kabel ergens aanwezig ?

Best een hoop vragen maar kan niet duidelijk vinden hoe het nu precies zit bij de volvo. Mocht ik dit ergens kunnen vinden hoor ik het natuurlijk graag !
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Audio vragen Volvo S60 2001

 · 
Posted: 29.04.2013 - 21:26  ·  #2
Quote door copyfile

Sinds kort heb ik een Volvo S60 uit 2001. Nu zit hier geen super geluid in en ik wil dit binnenkort graag aanpassen. Nu zitten er in de voorportieren een speaker en tweeter en in de achterportieren een speaker. Nu heb ik een aantal vraagjes waarvan ik de antwoorden nog nergens heb kunnen vinden, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen !


1) Zitten op alle plaatsen in de auto waar speakers kunnen zitten al kabels ? Ik heb gekeken bij de hoedenplank en daar in ieder geval wel !
Ja, op alle punten waar je luidsprekers kunt plaatsen zijn de kabels aanwezig.
2) Welk formaat speakers kunnen op welke plaats worden gezet ?
Die vraag kun je beter bij de dealer voorleggen, aangezien er speciale opbouwsteunen kunnen worden geleverd.
3) Ik wil andere, niet volvo speakers plaatsen hoe kan je deze bevestigen ? En hoe weet ik wat de +/- draad is aangezien ze nu beide de zelfde kleur hebben en in een connector zitten ?
Hiervoor kun je terecht op Mathews Volvo site en vervolgens via een mail het complete schema voor je auto opvragen.
4) Is er al ergens in de auto een aansluiting aanwezig voor een versterker?
Alleen voor de spanning, deze bevindt zich rechts van de bijrijdersstoel.
5) Zijn alle kabels voor de speakers al aangesloten op de radio ?
Ja, de enige uitzondering kan de centerspeaker zijn.
6) Is er misschien al een subwoofer kabel ergens aanwezig ?
Nee.

Best een hoop vragen maar kan niet duidelijk vinden hoe het nu precies zit bij de volvo. Mocht ik dit ergens kunnen vinden hoor ik het natuurlijk graag !


Bij deze.
Overigens, er zijn ook Dynaudio speakers voor jouw auto leverbaar, beter bekend als Premium Audio.
Succes.
copyfile
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Audio vragen Volvo S60 2001

 · 
Posted: 04.05.2013 - 14:45  ·  #3
Bedankt voor je hulp ! Ik heb nog twee aanvullende vragen.

1) Als ik de grom ga aansluiten achter de radio moet ik dan de accu loskoppelen ? Zo ja, moet dit in de kofferbak ?
2) Zit er op de hu603 een antidiefstalcode ? Zie dat er soms gepraat wordt over deze code en dat je die moet noteren voor je de radio loskoppeld.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Audio vragen Volvo S60 2001

 · 
Posted: 04.05.2013 - 16:10  ·  #4
Quote door copyfile

Bedankt voor je hulp ! Ik heb nog twee aanvullende vragen.

1) Als ik de grom ga aansluiten achter de radio moet ik dan de accu loskoppelen ? Zo ja, moet dit in de kofferbak ?
2) Zit er op de hu603 een antidiefstalcode ? Zie dat er soms gepraat wordt over deze code en dat je die moet noteren voor je de radio loskoppeld.


1) dat is zeker aan te raden, daar je het e.e.a. Moet loshalen.
Je wilt immers geen foutmeldingen.

2) de HU603 heeft geen code, dus dat scheelt alweer.

Succes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0