audioboxen

defecte box hoedenplank S60 met HU 804 systeem (200W)

 
 
 
 
 
Tedley
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 62
Berichten: 9
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

audioboxen

 · 
Posted: 28.02.2009 - 19:47  ·  #1
Mijn box rechtsachter maakt een dof geluid. Het is net alsof de box de bastonen niet goed verwerkt. Het valt met name op als het geluid niet te hard staat of wanneer de dolby surround optie gebruikt wordt.
Heeft iemand enig idee of dat vaker voor komt, en wat kosten de boxen (zijn ze zelf te vervangen en waar zijn ze te koop)?
me
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 38
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 625
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: audioboxen

 · 
Posted: 28.02.2009 - 22:21  ·  #2
Het klinkt alsof er een scheurtje in zit, dan kan hij de bass niet verwerken. Boxen kan je simpel zelf vervangen alleen bij sommige types zitten ze met popnagels vast. Ik heb al mijn speakers vervangen voor iets van 200 euro, gewoon via marktplaats. wat ze bij de dealer kosten durf ik niet te zeggen.
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: audioboxen

 · 
Posted: 01.03.2009 - 17:47  ·  #3
kom op vertel.
me
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 38
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 625
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: audioboxen

 · 
Posted: 01.03.2009 - 18:03  ·  #4
geen idee denk dat jij de prijzen wel weet toch?
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: audioboxen

 · 
Posted: 01.03.2009 - 18:04  ·  #5
hahaha ken alleen mijn eigen prijzen
me
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 38
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 625
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: audioboxen

 · 
Posted: 01.03.2009 - 18:04  ·  #6
heb je ook speakers dan?
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: audioboxen

 · 
Posted: 01.03.2009 - 18:07  ·  #7
nee is geen handel zeg je zelf, (Marktplaats)
magazines
 
Avatar
 
Subject:

Re: audioboxen

 · 
Posted: 02.03.2009 - 23:34  ·  #8
Quote door Tedley
Mijn box rechtsachter maakt een dof geluid. Het is net alsof de box de bastonen niet goed verwerkt. Het valt met name op als het geluid niet te hard staat of wanneer de dolby surround optie gebruikt wordt.
Heeft iemand enig idee of dat vaker voor komt, en wat kosten de boxen (zijn ze zelf te vervangen en waar zijn ze te koop)?


Mij is niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is, "dof" geluid is het ontbreken van hoge tonen. en dat zou in een v70 betekenen dat er ee Dstijl drivertje stuk is.
Het niet goed verwerken van de lage tonen kan meer oorzaken hebben.
1 luidspreker bijna doorgebrand
2 luidspreker mechanisch overbelast, poolkap gescheurd, rubber randen gescheurd
3 versterker eindtrap doorgebrand ( opgeblazen)
4 bekabeling losgeraakt.

Het meest waarschijnlijke van de vier opties zijn 1 en 2 en betekenen beide dat de luidspreker vervangen moet worden.
bij volvos.nl hebbe ze wel het een en ander op voorraad, en ik heb ook zaken gedaan met Jos Bastiaens uit druten ( zoek even op marktplaats)
Het inbouwen is snel genoeg gedaan, het zijpaneel is redelijk emakkelijk te verwijderen ( als we het tenminste over een v70 hebben) en daarna is het een kwestie van popnageltjes uitboren (3 bij de V70) en de vervangende luidsprekers plaatsen en vast zetten met parkertjes of popnagels.
gedetaileerde instructies kan je hier vinden
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx

De oude luidspreker kan je globaal testen door de conus te bewegen. dat moet soepel en zonder aanlopen gaan. Als dat allemaal werkt kan je met een multimeter testen of de spreekspoel in orde is. voor de base performance is de weerstand 4 Ohm en voor de high performance en premium speakers moet dat 8 Ohm zijn. Als je meer wil testen dan zullen de tests duurder uitvallen dan een tweedehands luidspreker. prijzen tweedehands liggen tussen de 100 en 160 euro per set. ( ze gaan doorgaans altijd per beider zijden) Mocht je nog base performance luidsprekers nodig hebben voor een V70 dan heb ik nog een setje liggen.

Succes!

Grrzz

Marc
Tedley
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 62
Berichten: 9
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: audioboxen

 · 
Posted: 04.03.2009 - 15:33  ·  #9
Bedankt voor alle informatie. De box zit achter in de hoedenplank ingebouwd van mijn S60. Het klinkt inderdaad net of er een scheurtje in zit. Als het geluid wat harder gezet wordt is het ook wel eens verdwenen. Ik heb de keuze uit de opties dolby surround, 3 way of off. Bij dolby heb ik het meeste last, de bass valt dan soms helemaal weg.

Ik heb vanuit de kofferbak naar de box gekeken, als ik mijn hand er tegenaan houd is het geluid weer een tijdje beter. Ik weet achter niet hoe ik vanaf de achterbank / hoedenplank bij de boxen kan komen, laat staan hoe ik de box eruit kan halen om hem te testen.
mso
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuw Vennep
Berichten: 166
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: audioboxen

 · 
Posted: 04.03.2009 - 15:47  ·  #10
Hier een link van hoe je de boxen moet inbouwen.
Op deze manier kan je de boxen ook uitbouwen.

http://vccs.volvocars.se/acces…code=nl-NL

Succes !
Tedley
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 62
Berichten: 9
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

demonteren boxen

 · 
Posted: 14.03.2009 - 19:39  ·  #11
Hoe kan ik zo netjes mogelijk de speakerroosters verwijderen? In de beschrijving wordt gesproken over tochstripgereedschap of gelijkwaardig.

Wat is dat en waar koop je dat gereedschap? :roll:
mso
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuw Vennep
Berichten: 166
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: audioboxen

 · 
Posted: 15.03.2009 - 20:38  ·  #12
Een plastic hulpmiddel dat ook veel in de computerwereld gebruikt wordt, is wat men voor dit soort dingen gebruikt.
Gebruik in iedergeval iets wat geen schademaakt aan de zijstukken van de hoedenplank als je het los wrikt.
En neem er de tijd voor !
De dealer kan je misschien ook wel aan het gereedschap helpen.

Kijk maar eens bij deze links, dan zie je wat ik voor hulpmiddel ik bedoel.

http://www.stanleysupplyservic…8.01.L.jpg

http://www.stanleysupplyservic….01.GL.jpg

http://img.diytrade.com/cdimg/…934820.jpg

http://www.alibaba.com/product…image.html

Succes
Tedley
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 62
Berichten: 9
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

boxen verwijderen

 · 
Posted: 23.05.2009 - 21:54  ·  #13
Ik heb eindelijk andere boxen weten te regelen, omdat mijn achterboxen in de hoedenplank resoneren (zie mijn eerdere melding). Vol enthousiasme ben ik begonnen met het ontmantelen van de achterbank en vervolgens de hoedenplank. De twee schroeven uit de eerste speaker gedraaid om hem te verwijderen en .... de box zit muuuurvast! Het lijkt wel of ze ingegoten in de uitsparing zitten.

Is dit een bekend probleem bij Volvo en hoe los ik dat op? :evil:

Ten tweede: ik heb nu de premium boxen (met aparte tweeter) maar ik heb de indruk dat ze niet passen in uitsparing in de hoedenplank / speakerrooster. Heeft iemand hier de oplossing voor?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0