Audiotips? 13CM speakers.

 
 
 
 
 
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Audiotips? 13CM speakers.

 · 
Posted: 13.06.2016 - 14:54  ·  #1
Ik wil nog genoeg aanpakken aan de 740, zo ook de audio.
Vooropgesteld ; een andere -goede- radio weet ik wel te regelen.

Dan de speakers.
In de basis zoek ik 4 speakers, elke deur 1. En waar nodig 2 (losse) tweeters.
Optioneel zouden 2 speakers in de hoedenplank kunnen. De originele speakers zijn 13cm. Dit formaat speaker zoek ik ook zodat ik originele speakerafdekking kan blijven gebruiken.

Heeft er iemand tips voor merken, en het liefst nog specifieker bepaalde types? Het hoeft geen concertzaal te worden, maar het moet toch echt wel mooi klinken.

Ik kan aan een complete set (gebruikte) Rockford Fosgate Punch P152-S (link)komen.
Zijn dit goede speakers? Goed merk?
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Audiotips? 13CM speakers.

 · 
Posted: 13.06.2016 - 16:27  ·  #2
Quote door Martijn

Ik wil nog genoeg aanpakken aan de 740, zo ook de audio.
Vooropgesteld ; een andere -goede- radio weet ik wel te regelen.

Dan de speakers.
In de basis zoek ik 4 speakers, elke deur 1. En waar nodig 2 (losse) tweeters.
Optioneel zouden 2 speakers in de hoedenplank kunnen. De originele speakers zijn 13cm. Dit formaat speaker zoek ik ook zodat ik originele speakerafdekking kan blijven gebruiken.

Heeft er iemand tips voor merken, en het liefst nog specifieker bepaalde types? Het hoeft geen concertzaal te worden, maar het moet toch echt wel mooi klinken.

Ik kan aan een complete set (gebruikte) Rockford Fosgate Punch P152-S (link)komen.
Zijn dit goede speakers? Goed merk?


Toen ik 10 jaar geleden mijn eerste auto had heb ik 'm gevuld met alles van Audiosystem. Dat was toen een opkomend merk wat kwalitatief zeer goed was en uiteraard betaalbaar. Geen idee of het nog bestaat, maar zeker een aanrader.

Ik had destijds de gele speakers, maar zie nu op de site dat de merknaam is veranderd naar meerdere merken.

Audiosystem
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Audiotips? 13CM speakers.

 · 
Posted: 13.06.2016 - 16:43  ·  #3
Ik ben grote fan van MB Quart. Niet goedkoop maar wel echt super goed en waardevast.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Audiotips? 13CM speakers.

 · 
Posted: 13.06.2016 - 21:36  ·  #4
ik heb pas speaker uitgezocht en gekocht. Rockford heb ik ook geluisterd. de goedkoopste is echt bagger, zodra je iets meer uitgeeft klinkt het fatsoenlijk. ik heb er bij mij nu Helix in zitten, erg tevreden mee, en Focal doet het ook erg goed, maar is wel duurder.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0