Auto Android

Auto Android Volvo v70

 
 
 
 
 
IHalfweeg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Auto Android

 · 
Posted: 03.03.2022 - 10:56  ·  #1
Goedemorgen, als het goed is heb ik mij al voorgesteld maar ik ben net voor het eerst in het bezit van een Volvo V70. Ik vraag mij af of er een upgrade is naar Auto Android in de auto. Het scherm wat omhoog komt bezit alleen maar oude navigatie maar wil graag nieuwe.
nicoo
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Berichten: 276
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Auto Android

 · 
Posted: 03.03.2022 - 11:31  ·  #2
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Auto Android

 · 
Posted: 03.03.2022 - 13:48  ·  #3
De minst omslachtige, meest geïntegreerde/veelzijdige manier is het plaatsen van een aftermarket radio.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Auto Android

 · 
Posted: 03.03.2022 - 17:06  ·  #4
Of een TomTom via62 in de rit laten bouwen. Moet je plein69 voor vragen (kan ook ander getal zijn dan 69)
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 410
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Auto Android

 · 
Posted: 04.03.2022 - 21:38  ·  #5
Quote door Doeke Dobma

De minst omslachtige, meest geïntegreerde/veelzijdige manier is het plaatsen van een aftermarket radio.


Doeke,

Volgens mij betreft het een V70 uit 2011, dus P3 platform. Hoe sleutel je daar een aftermarket radio in?

Groet,

Rik
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Auto Android

 · 
Posted: 04.03.2022 - 23:09  ·  #6
Quote door Rik Tuin

Volgens mij betreft het een V70 uit 2011, dus P3 platform. Hoe sleutel je daar een aftermarket radio in?


Klopt, ik ging er ten onrechte vanuit dat het een P2 was.

Wat zijn dan de mogelijkheden;

BluePower BLP-950A. Super mooi om te zien en volledig geïntegreerd. Vervangt dus het display en de cd-speler. Vermoedelijk moet de MOST security uitgeschakeld worden, maar da's een kleinigheidje. Na selecteren van de juiste opties kom ik al op 815 euro, dus serieus geld.
https://www.bluepower.se/en/pr…id-71.html
BluePower heeft vanuit het verleden een slechte naam, met name op het gebied van aftersales en service. Maar, dat was voor de modellen van met name de 2000-2004 modellen. Recentelijk hoor je eigenlijk geen negatieve verhalen nog. Sterker nog, via facebook heb ik een aantal gebruikers van de BLP-950a gevonden en deze zijn allemaal erg tevreden. Het zou dus best eens een hele mooie oplossing kunnen zijn, maarja het blijft een gok. En met 815 euro wel een serieuze gok.

Andere oplossing is een vast scherm van AliExpress. Zoiets bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item…mainSearch
De T900 ondersteund Android Auto, duurste variant kost 352 euro. Eigenlijk best weinig geld voor wat je krijgt. Vraag is alleen hoe dit 'in het echt' gaat werken. Hoe stabiel het werkt etc. Service vanuit Ali hoef je natuurlijk niet al te veel van te verwachten.

Nog een ander optie zou zijn om het originele RTI scherm hiervoor te gebruiken. Hiervoor moet je 'iets' hebben wat een video signaal omzet naar een bruikbaar signaal voor het RTI scherm. Misschien dat NavInc. hier iets voor heeft. Dan heb je nog een universele carplay/Android Auto module nodig. Taffio heeft er 1 voor dik 200 euro, misschien dat er inmiddels voordeliger concurrenten zijn. Geluid output kun je via de radio afspelen door bijvoorbeeld de aux aansluiting. Nadeel van dit systeem is dat het allemaal best prijzig is en de bediening is geen touchscreen, maar met een scroll-wieltje. Behoorlijk omslachtig. In mijn optiek is dat het 'net niet'. Voordeel van dit systeem is dat de radio en het RTI systeem intact blijven.

Laatste optie die ik zo kan bedenken, en dat is geen verkeerde optie, is het plaatsen van een tablet. Gewoon recht voor de radio. Geluid output via de Aux of bluetooth(dan ook bluetooth module plaatsen). Zoek naar een compacte houder, kies een tablet met 4G/5G verbinding (dus met data abonnement) en je hebt 1. by far het mooiste scherm, 2. de grootste functionaliteit en 3. de beste ondersteuning (software en beveiligingsupdates etc). Kies wel voor een goed merk, Samsung, Apple etc.
IHalfweeg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Auto Android

 · 
Posted: 05.03.2022 - 09:59  ·  #7
Dit zijn behoorlijk veel opties en ga ze bekijken wat de mogelijkheden zijn. Bedankt. Als er iemand is die nog meer weet en zelfs installeren van een paar opties, ik houd mij aanbevolen.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Auto Android

 · 
Posted: 05.03.2022 - 10:02  ·  #8
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 410
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Auto Android

 · 
Posted: 05.03.2022 - 12:41  ·  #9
Komt zo'n tablet van Aliexpress voor het display van de standaard radio te hangen? Of komt ie op de plaats van de af fabriek navigatie? Op de foto's is dat niet helemaal duidelijk te zien.

Ik heb een S80 P3 en heb hiervoor kort een V50 gehad. Deze had, net als mijn S80, de high performance. In de V50 zat een USB aansluiting in de middencoinsole naast de aux-aansluiting. USB stick met muziek erin en met de radiobediening van de auto zelf kon je door de mappen scrollen, was er zeer tevreden over. Echt jammer dat de high performance in mijn S80 dat niet heeft. Uiteraard kun je muziek mstreamen vanaf de telefoon met blue tooth voorzieningen, maar ik merk dat dat onder het rijden een stuk minder veilig en handig gaat.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0