Auto kopen die al langere tijd stil staat?

 
 
 
 
 
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Auto kopen die al langere tijd stil staat?

 · 
Posted: 14.05.2015 - 17:36  ·  #1
zoals de titel al zegt: kun je een auto die al 6-10 maanden bij een auto bedrijf staat gerust kopen of kun je na zo'n lange tijd stilstaan mechanische problemen verwachten?

Ik denk zelf aan een gare accu (diep ontladen) of vastzittende delen in de remsystemen (zuigers/klauwen)? Of andere zaken.

Dus eigenlijk de vraag wel of niet doen ? Wil eigenlijk een laag bod doen zonder garantie en dan moet ik een beetje kunnen inschatten wat me te wachten staat.
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Auto kopen die al langere tijd stil staat?

 · 
Posted: 14.05.2015 - 17:43  ·  #2
Ga er in elk geval eens in rijden, met een paar startkabels is dat toch te realiseren.
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Auto kopen die al langere tijd stil staat?

 · 
Posted: 14.05.2015 - 17:50  ·  #3
Quote door ChrisMe

Ga er in elk geval eens in rijden, met een paar startkabels is dat toch te realiseren.


Ja dat in ieder geval :happy: Er moet ook een verse APK op, dat is mijn enige eis want die is al een half jaar over datum.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Auto kopen die al langere tijd stil staat?

 · 
Posted: 14.05.2015 - 18:28  ·  #4
Het kan een extra risicootje zijn natuurlijk. Zaken die al langer niet top zijn, kunnen wel eens echt achteruit gegaan zijn door stilstand (uitdrogende slangen e.d.). Maar genoeg auto's die lang stilstaan doen het nog prima, dus het hoƩft niet.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Auto kopen die al langere tijd stil staat?

 · 
Posted: 14.05.2015 - 20:41  ·  #5
remmen etc komen wel aan t licht bij de apk. minimaal kleine beurt ivm verversen olie, zal veel vocht bevatten. altijd geld over houden voor eventuele reparaties(geldt altijd) dus bij aantrekkelijke prijs zou ik me niet te veel laten weerhouden. Succes.. :-)
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Auto kopen die al langere tijd stil staat?

 · 
Posted: 14.05.2015 - 21:04  ·  #6
8 tot 10 maanden zou ik me nog niet zo druk maken .
wel even rustig remmen tot de roest van de remschijven af is , als je als een dolle remt met de roest erop is het vaak gedaan met ze .
Beurtje etc doen , en bij gebruikt inderdaad wat euro's klaar houden voor wat andere eventueele reparaties .
 
Selected quotes for multi-quoting:   0