Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 
 
 
 
 
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 26.03.2014 - 21:59  ·  #31
Haha mazzelaar, toch geen dingen aan over gehouden hoop ik?
Anyways, de auto vanochtend vroeg opgepikt. Doet het weer als een zonnetje, de oude ECM heb ik aan ETS aangeboden, mits ie interesse heeft gaat ie dus die kant op voor research doeleinden. Heb em zelf al even open gemaakt, dat magische kastje is minder magisch dan het lijkt, een print met wat relais. Eronder een print met een grote chip (zal wel de 'CPU' zijn) en wat kleiner SMD soldeerwerk, maar verrassend weinig componenten in een toch wel grote kunstof box. Gelijk fabrikant van de CEM achterhaald, zoals te verwachten is het gewoon Delphi.
EdwardP
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amstelveen
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Berichten: 394
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 27.03.2014 - 08:31  ·  #32
Neuh, niks aan overgehouden, alleen een slechte rug en een rotte knie :'(

Goed om te horen dat alles het weer doet.
En door de oude CEM aan ETS te geven help je waarschijnlijk weer andere Volvoisten :D
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 30.03.2014 - 18:30  ·  #33
F*** ik ga weer een 140, 240 of 940 rijden! Zelfde probleem na een nieuwe CEM á 609 euro. Overigens heeft ETS contact met een dealer in het oosten van het land met '10 V70 met EXACT hetzelfde probleem...
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 30.03.2014 - 18:35  ·  #34
Quote door WouterR

F*** ik ga weer een 140, 240 of 940 rijden! Zelfde probleem na een nieuwe CEM á 609 euro. Overigens heeft ETS contact met een dealer in het oosten van het land met '10 V70 met EXACT hetzelfde probleem...



Is nu niet meer jouw probleem...Probleem bij de dealer neerleggen.....Zij hebben deze oplossing voorgelegd!! En dus slecht werk geleverd!
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 30.03.2014 - 18:44  ·  #35
Vervelend verhaal zeg! Verder kan ik me alleen maar bij David aansluiten.
Ik hoop voor je dat dit probleem snel opgelost wordt, want op zo'n manier is het vervelend rijden.... :'(
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 30.03.2014 - 19:08  ·  #36
Ik heb net 2 jaar als receptionist bij een vw/Audi Garage gewerkt.............Dus al die K..-verhalen meegemaakt. Het is heel simpel, des te groter de mond van de klant, des te meer krijgt hij..... OMG wat ben ik blij dat ik daar weg ben...!!!..

Ik riep ook altijd 'In mijn volgend leven, word ík klant!'
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 30.03.2014 - 19:57  ·  #37
Quote door Ddh

Ik heb net 2 jaar als receptionist bij een vw/Audi Garage gewerkt.............Dus al die K..-verhalen meegemaakt. Het is heel simpel, des te groter de mond van de klant, des te meer krijgt hij..... OMG wat ben ik blij dat ik daar weg ben...!!!..

Ik riep ook altijd 'In mijn volgend leven, word ík klant!'


Ja daar ben ik dus ook niet zo goed in. Ik ga er altijd vanuit dat men z'n best doet voor mijn centjes. Dus ga daar heus niet aan de balie staan schreeuwen <_< . Maar op z'n zachtst gezegd ben ik wel een beetje klaar met mijn 'moderne Volvo'.
Maar ik heb al begrepen dat de nieuwe CEM dus niet meer uitgebouwd hoeft te worden, als daar eenmaal software in is geschoten is ie aan de auto verbonden voor de rest van z'n lamlendige leventje. Maar ik heb niet zo veel zin om deze af te rekenen, omdat het dus mijn probleem niet heeft opgelost.
Inmiddels ben ik na wat heen en weer mailen met Frans van ETS achter dat communicatie via het LIN netwerk tussen contactslot en CEM op dezelfde bus verloopt als van het stuurslot. De oostelijke Volvo dealer gaat deze dus maar vervangen. Ik ga een en ander maar eens voorleggen bij de dealer, wellicht is het handiger dat ze gezamenlijk naar een oplossing op zoek gaan alvorens nutteloos onderdelen te gaan vervangen.
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 31.03.2014 - 15:14  ·  #38
En we hebben Volvo Assistance maar weer gebeld. Doet niks meer...
DennisH73
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 04.04.2014 - 20:38  ·  #39
Al meer info ?

Vorige auto was een V50 en die steeds tijdens het melding 'storing remsysteem, zet auto aan kant'. Ergens vocht in circuit. Toch maar andere gekocht en nu sinds 3 maanden een V70 N uit 2008 aangeschaft, rijdt super lekker. Alleen ook sinds 4 a 5 weken dat de sleutel er vaak niet uit wil. Steeds dan melding startblokkering als je wilt starten e.d. Lijkt alsof de sleutel niet wordt herkend. Nieuwe sleutel aangeschaft -> 2 weken probleemloos en nu begint het euvel weer.... krijg er flink de balen van.

Iemand ervaring of een oplossing ?
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 05.04.2014 - 15:32  ·  #40
Lijkt hetzelfde probleem. Ik heb em vandaag opgepikt. Er is een draadje achterop het contactslotstekkertje doorgesoldeerd. Tot nu toe gaat het prima.
DennisH73
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 11.04.2014 - 12:10  ·  #41
Best Wouter, is het probleem nog steeds opgelost met het draadje solderen ? Weet je ook wel draadje het betreft ?

Ik heb eerder al een nieuwe sleutel aangeschaft en afgelopen maandag is de sleutelcassette unit vervangen. Dinsdag probleemloos en woensdag weer hetzelfde.... ik heb deze auto pas 3 maanden, maar merk dat ik al weer aan het zoeken ben naar een andere. Eigenlijk niet goed, maar ben vertrouwen in Volvo wel krijt aan het raken. Ik hoop nog steeds dat ze het knelpunt vinden en kunnen oplossen. Auto staat nu vaker bij garage dan bij mij thuis.
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 13.04.2014 - 13:19  ·  #42
Dennis, ja het gaat nog steeds goed. Ook bij mij is het contactslot vervangen en dat hielp een dag. Helaas daarna weer huilen met de pet op. Daarna CEM vervangen, weer een dag of wat goed en weer problemen. Uiteindelijk hebben ze iets gesoldeerd achterop het contactslot. Voor exacte details kan je Olov Goes even bellen en vragen naar Joop. Dat wil ik maandag ook wel even doen voor je?
En ja, ik heb de auto ruim 8 maanden maar heb ook zitten kijken naar een andere auto. Na 5 Volvo's in 8 jaar tijd was dit wel even een dompertje. Eerste keer dat ik echt een storing had waar ik mee stil kwam te staan. Probleem is dat ALS ie rijd, dan rijd ie ook echt geweldig. Dus ik hou em nog even aan :D .
DennisH73
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 13.04.2014 - 20:54  ·  #43
Wouter, bedankt voor je antwoord. Ik ga morgen meteen mijn garage bellen. Sterker nog: ik heb hem zojuist al een mailtje gestuurd met deze oplossing. Hij staat nl sinds woensdagmiddag weer bij de garage. Ik had toch wel verwacht dat je voor zo'n auto (V70) wel wat kwaliteit mag verwachten. Ik ben zaterdag zelfs al naar een andere wezen kijken. Nog 1x een V70 proberen en als ik daar weer ellende mee krijg dan nooit meer een Volvo ! Maar ben een beetje bang dat dit ook andere merken hebben. Tis wat met die electronica.

Nogmaals bedankt voor je antwoord en ik laat nog iets weten op dit forum.
DennisH73
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 18.04.2014 - 09:47  ·  #44
Hoi Wouter (en anderen),

gaat ie bij jou nog goed ?

afgelopen maandag hebben ze alle storingen gewist, kabels vertint en gesoldeerd aan sleutelcassette. Tussen de CEM en de cassette zit niet 1 lange kabel, maar 2 losse kabels die aan elkaar zitten met klemmetjes. Deze ook gesoldeerd zodat er 1 verbinding is tussen CEM en cassette. "vol" vertrouwen 2 dagen goed gereden en de 3e dag weer dezelfde problemen. Zucht.....
Blijft vreemd dat ie het steeds 2 a 3 dagen goed doet en dan weer problemen. Iemand nog suggesties ?
Heb ook Joop geprobeerd te bellen, maar heeft dagje vrij. Volgende week nog maar eens proberen.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 18.04.2014 - 12:17  ·  #45
ik denk dat het nu een maand geleden is geweest ook de sleutel wil niet meer omdraaien naar II. dus wel de eerste klik maar niet de volgende. Volvo ass. gebeld en kappen eraf doorlinken en met de sleutel gestart. nieuw contactslot aangemaakt a rason van 326 euro.... maar geen probleem meer gehad. slot was uitgelubberd dat merk ik ook wel dat dat het geval is geweest tov het nieuwe slot. maar ik ben het eens met de opm van "klaar met die moderne volvo's" want mijn oude trouwe S70 met 3 ton op de teller had deze ongein nooit. nu begint mijn volvo dealer die in febr nog vertelde wat een geweldige auto het is, mij te vertellen dat de klepstoters aan de beurt zijn. 20 x 20 euro + arbloon + gerommel in de marge is 1000 euro...ik in mijn nog steeds overspannen toestand vertelde hem: weet je beste man als je gelijk hebt rijd ik de auto zo het kanaal in en ga ik lekker op de fiets. niks verder duurt wat langer. jajaja zo moet je niet reageren we hebben hier ook goede inruilers enz. ik zeg geen dubbeltje meer naar die auto. en dus hebben ze de beurt helemaal niet gedaan wel apk in ene keer goed. nou vnmdg maar bij de garage op de hoek nieuwe olie erop. Kroon 5 W 30. dat vindie lekker.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0