Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 
 
 
 
 
DennisH73
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 18.04.2014 - 15:59  ·  #46
beste TonD,

ik heb een nieuw model V70 van 2008 met een insteek sleutel, die kan ik dus niet draaien. Nieuwe sleutel, nieuwe bedrading, nieuwe sleutelcassette, eindpunten vertint en gesoldeerd, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ben al jaren klant bij deze garage, maar denk toch dat ik me ga beroepen op de 6 maanden non-conformiteit. Zie de ANWB voor wettelijke regeling en procedure.
Bij Wouter is ook de CEM vervangen en had ook geen resultaat. Ben er bang voor dat dit bij mij ook de oplossing niet is....
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 19.04.2014 - 23:28  ·  #47
Fuuuuuuuuuuuuuuc*!! Nee het gaat niet goed. Gisteren auto weg gesleept door Volvo Assistance (ANWB), nu de paasdagen slijten in een ontzettend saaie Focus in de nog saaiere kleur zilvergrijs. Echt iedere keer dat ik in die auto stap heb ik er weer 10 grijze haren bij zo saai....
Anyweg, auto is naar Bluekens Roosendaal gebracht maar die mogen er niks aan doen omdat het nog een garantie op de reparatie van Olov is. Dus dinsdag gaat de auto weer op transport naar Goes. Al met al zit die auto me nu wel een beetje hoog.... Na vijf Volvo's die me echt NOOIT hebben laten staan (ja lege accu's, slepende remmen en meer ongein die bij die ouwe meuk hoort, maar nooit een waar ik niet mee weg kwam), was het tijd om over te stappen naar wat moderners (veel kilometers maken, vriendin ook veel mee weg). Spijt als haren op m'n hoofd ben ik bang. Als ie rijd, fantastische kilometervreter. Maar hij rijd niet genoeg...

Edit: ja heb ook begrepen dat Joop op vakantie is... Dinsdag is ie terug, maar zoals je merkt, hij heeft het antwoord ook nog niet voor je <_<
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 20.04.2014 - 08:59  ·  #48
Beste Dennis, je hebt ook gelijk hoor, over je auto. ik wilde alleen maar aangeven dat zulk problemen gewoon niet voor mogen komen met autos in deze prijsklasse. kan gewoon niet en als het wel gebeurt moet het snel opgelost worden. ik begrijp de frustratie, dit is ook niet uit te leggen. ja bij een renault laguna van het jaar 2000 maar niet bij jou volvo. sterkte! jij natuurlijk ook Wouter. ja soms denk ik ook had ik mijn S70 nog maar. G3 enz.tja..maar het brengt ons niet verder maar vergroot de frustraties wel...
DennisH73
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 20.04.2014 - 12:28  ·  #49
Wouter, da's balen !!

Ik hoop voor jou dat ze nog een oplossing hebben. Ik ben inmiddels zover dat ik op zoek ben naar een andere auto. Ik heb er géén vertrouwen meer in. Auto staat vaker bij garage dan bij mij en dan krijg ik een Fox als leenauto mee. En dat met vrouw en 3 kids gaat dat niet lukken. Dus met 2 auto''s op pad. Wel nette service van mijn garage dat ze daar geen kosten voor rekenen, maar ben de V70 helemaal zat.
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 22.04.2014 - 20:30  ·  #50
Ja das vervelend met een volle achterbank V70 naar een Fox overschakelen. Zelf ben ik bezig met een grote tuinverbouwing en dan is een trekhaak toch wel handig. Om et groenafval nou in de geleende Focus te douwen :bandit: .
Vandaag een bericht van ETS (Frans) gehad dat het probleem bij de andere auto (ergens in het oosten van het land is een auto met eenzelfde probleem) is opgelost door vervangen van het stuurslot. Frans had mij er al eerder op gewezen dat na contactslot en CEM dit het enige apparaat is dat op dezelfde LIN bus communiceert, dus dat is een logische gedachte.
Ik heb dit vandaag dan ook maar doorgecommuniceerd naar de werkplaatschef die meteen begon te vermoeden dat ik er zelf aan bezig was. Ok, gemiddelde klant zal niet aan de balie komen met verhalen over een LIN bus en SCL (stuurslot) denk ik O-) . Maar heb em toch maar duidelijk gemaakt dat ik er niks aan ga doen omdat het puur een garantiegeval betreft naar mijn gedachte. Helaas krijg je dan te horen dat het druk is en dat ze deze week niet veel tijd hebben.....
Ik hoop dat ze em ergens in de planning weten te frotten, donderdag moet de leenauto terug van Volvo Assistance. Kijken wat we dan geregeld krijgen qua leenauto...
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 22.04.2014 - 21:22  ·  #51
mooi fuc dit! Hopelijk wordt dit snel opgelost.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 22.04.2014 - 21:34  ·  #52
Zwaar waardeloos. Ik zou net als ik, had ook een probleem wat de Volvo garage niet kon oplossen, eens denken aan inruil op een andere Volvo. Ben bang dat dit een gebrek zonder eind wordt. De dealer lost dan het probleem maar op.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 22.04.2014 - 21:55  ·  #53
Quote door yes996

Zwaar waardeloos. Ik zou net als ik, had ook een probleem wat de Volvo garage niet kon oplossen, eens denken aan inruil op een andere Volvo. Ben bang dat dit een gebrek zonder eind wordt. De dealer lost dan het probleem maar op.


Een Classic dan maar haha :P

OT: Balen man dit. Eindeloos gezeik door zoiets kleins.
DennisH73
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 23.04.2014 - 20:28  ·  #54
Hoi Wouter (en anderen),

kijk ook eens op dit forum: http://volvoforum.info/topic.php?p=1265724
Exacte hetzelfde probleem is ik heb en volgens mij ook dat van Wouter.
Morgen toch maar erop aandringen dat ze het sleutelslot vervangen.

ben benieuwd en ik houd jullie op de hoogte.
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 25.04.2014 - 17:26  ·  #55
Stuurslot he, niet het 'sleutelslot' (contactslot?). Ik heb em vandaag weer opgehaald, nieuw stuurslot erin. Vandaag een paar kleine ritten gehad en een keer of zes moeten starten, so far so good! Maar na de CEM was het ook drie dagen goed, dus ik ben voorzichtig positief :D .
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 28.04.2014 - 11:54  ·  #56
Hij doet et nog... Starten dus he..
DennisH73
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 28.04.2014 - 20:26  ·  #57
Da's goed nieuws Wouter. Ik hoop voor je (en voor mij ook) dat dit ook echt het probleem oplost.

Mijn auto is als het goed is morgen klaar en dan hebben ze er ook een nieuw stuurslot in gezet.
Had idd type foutje gemaakt en sleutelslot getypt, maar moet idd stuurslot zijn.
Nu maar hopen dat ie het een paar weken goed doet zodat ik weer vertrouwen heb in deze aV70.
Anders wordt het een spannende rit in de zomervakantie naar Spanje.
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 02.05.2014 - 14:00  ·  #58
En heeft het geholpen? Ik ben inmiddels een weekje verder en ik begin er vertrouwen in te krijgen. Toch weer fijn om met een Volvo op pad te zijn na verschillende leenauto's.
DennisH73
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 02.05.2014 - 21:41  ·  #59
Tot op heden wel. Dinsdagavond de auto opgehaald en er nu 2 dagen mee gereden. Tot op heden goed, maar met de nieuwe sleutel heeft ie het ook 2 weken goed gedaan. En inderdaad, de Volvo rijdt heerlijk. Zeker als je in een Fox hebt gereden...
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Auto pakt sleutel niet/laat sleutel niet los

 · 
Posted: 16.05.2014 - 20:59  ·  #60
Nu al drie weken geen problemen. Erg netjes van de dealer, tot nu toe geen enkele rekening ontvangen, behalve degene van de eerste reparatie (vervangen contactslot). Dat was niet goedkoop, maar gezien de uren en onderdelen die erin gestoken zijn ben ik goed gematst.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0