Auto start niet meer

Accu leeg of toch startmotor?

 
 
 
 
 
Jerry007
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 39
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Auto start niet meer

 · 
Posted: 09.02.2014 - 22:37  ·  #1
Beste Volvorijders,

Wilde ik net de auto starten (heeft 2 dagen stilgestaan) en hij gaf helemaal geen sjoegem! Het dashboard en binnenverlichting bleef ook lekker in de zondagsrust! M'n 1e gedachte was: accu leeg! Maar deze is pas vervangen dus dat kan het ook niet zijn. Hierop met de startkabels van de buurman op zijn VW transporter 5 cilinder diesel proberen om wat stroom af te tappen en de auto te starten maar dat bleek niet te lukken. De auto tikt alleen maar bij het omdraaien van de sleutel..
Geen idee wat er aan de hand is.

De startmotor is ook recent vervangen dus dat kan het probleem ook niet zijn. Ik denk dat ik iets van de binnenverlichting heb laten branden en dat dit de accu compleet leeggetrokken heeft. Ik vind het alleen vreemd dat hij dan niet met de hulp van een andere auto wil starten. We hebben ook nog met 2 man proberen te drukken maar ook dat werkte niet..

Ik heb de accu er nu uitgesleuteld. (lekker karwei trouwens want dit moest van binnenuit aangezien ik de achterklep niet meer open kreeg) Deze werkt natuurlijk ook alleen op de afstandbediening. Iemand enig idee hoe ik deze zonder de sleutel open kan krijgen?

Ik heb de accu nu aan de druppellader staan en hoop m er morgenvroeg weer in te lepelen. Dan is kijken of tie het weer doet. Ben benieuwd..

Wordt vervolgd. :-)
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 09.02.2014 - 22:41  ·  #2
Bij de kofferbak zit rechts naast de hendel waarmee je deze open klikt een opening voor de autosleutel. ;)
Jerry007
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 39
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 09.02.2014 - 22:44  ·  #3
Quote door Martijn-Wietse

Bij de kofferbak zit rechts naast de hendel waarmee je deze open klikt een opening voor de autosleutel. ;)


Hee Martijn,

Helaas, dat had ik zelf ook al bekeken maar dat er bij mijn V70 niet op. Bij mn vorige S80 zat deze er inderdaad wel maar kennelijk was het een optie want ik mis m nu.. Ik zie wel het uitgestanste deel waar deze eventueel had 'kunnen' zitten maar het is dus nog steeds een mooi meegespoten plaatje..

Helaas..
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 09.02.2014 - 22:44  ·  #4
Kun je de accu niet beter aan de acculader zetten ipv. De druppelader?
Jerry007
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 39
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 09.02.2014 - 23:07  ·  #5
Quote door vpi

Kun je de accu niet beter aan de acculader zetten ipv. De druppelader?


Je hebt gelijk. Ik bedoel ook eigenlijk de acculader. Ik gebruikte alleen het verkeerde woord. Hij staat dus wel degelijk aan de acculader..
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 09.02.2014 - 23:11  ·  #6
Heb je ook geprobeerd om de zwarte kabel aan een massa punt/ motorblok te hangen en met de andere auto toeren te maken en te dan te starten? Vaak slaat een auto met defecte accu wel aan. En dan weet je dat het niet de startmotor is...

Succes!
Jerry007
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 39
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 09.02.2014 - 23:15  ·  #7
Quote door J.W.

Heb je ook geprobeerd om de zwarte kabel aan een massa punt/ motorblok te hangen en met de andere auto toeren te maken en te dan te starten? Vaak slaat een auto met defecte accu wel aan. En dan weet je dat het niet de startmotor is...

Succes!


Hoi J.w.

Bedankt voor je reactie maar dat hebben we inderdaad ook geprobeerd. Helaas werkte het dus niet.. Ik denk dat de accu echt helemaal leeg is en dat de kabels iets te dun waren om de power te leveren die de auto nodig had.

Ik hoop dat ie morgen vol genoeg is.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 09.02.2014 - 23:51  ·  #8
Lastig verhaal dit... Ik hoop dat de auto morgen na het plaatsen van de accu weer start! Maar ik denk dat er meer aan de hand is als ik dit zo lees. Je hoort maar één relais klikken. Als je deze hoort zou de auto op zijn minst controlelampjes moeten laten zien is mijn mening. Ik hoop het niet maar vrees dat dit een zoekklusje gaat worden! :(
marc1970
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westhoek (Fryslan)
Leeftijd: 53
Berichten: 107
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 10.02.2014 - 00:17  ·  #9
Misschien de massakabel tussen motor en chassis?
Ik las dat de startmotor net vervangen was, zitten de kabels nog wel goed vast (slecht contact)?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 10.02.2014 - 00:19  ·  #10
Het gekke hierin is dat ook de lampjes op het dashboard niet oplichten Marc.. Het lijkt op een elektronisch iets wat het inschakelen van het contact verhinderd. Hoe dan ook volg ik dit topic op de voet!
marc1970
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westhoek (Fryslan)
Leeftijd: 53
Berichten: 107
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 10.02.2014 - 00:26  ·  #11
Heb ik met de Checy een keer gehad, zo dood als een pier en geen lichtjes in het dashboard.
Toen was de massakabel tussen de motor en het chassis afgebroken.
Deze weer vast gezet en alles werkte weer naar behoren...
Jerry007
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 39
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 10.02.2014 - 16:57  ·  #12
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties maar gelukkig is het al opgelost. Ik heb gisteravond de accu er nog uitgesleuteld en de hele nacht aan de lader gezet. Vanochtend weer gemonteerd en na 1 draai aan de sleutel startte de auto gelijk! Hij loopt dus weer. Kennelijk was de accu zo leeggetrokken dat er helemaal niets meer inzat! De kabels waar mijn buurman zijn auto met de mijne verbond gaven mij al niet heel veel vertrouwen vanwege de dikte. Volgens mij trekt de Volvo nogal wat stroom als je hem wil starten dus moet je met nogal goede (dikke) kabels over de brug komen om een beetje stroom door te kunnen geven.

Trissy, volgens mij was ik niet helemaal duidelijk maar ik had wel degelijk dashboardverlichting maar zodra ik de sleutel omdraaide hoorde ik alleen maar klik-klik-klik en was ook de verlichting weg. Kennelijk kwam er te weinig stroom door de kabel om de auto mee te starten. Gelukkig ben ik van dit probleem af.

Nu nog mijn andere probleem (andere topic) met de lambdasonde of ECU. De lambdasonde is besteld en ik wacht totdat deze binnenkomt van Sparkplugs.co.uk. Dan kan ik deze monteren en kijken hoe hij dan weer loopt..

Mannen bedankt. :D
Jerry007
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 39
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 10.02.2014 - 17:12  ·  #13
Quote door Trissy1979

Het gekke hierin is dat ook de lampjes op het dashboard niet oplichten Marc.. Het lijkt op een elektronisch iets wat het inschakelen van het contact verhinderd. Hoe dan ook volg ik dit topic op de voet!


Hee Trissy,

Nu snap ik de verwarring. Ik heb het in mijn eerste alinea over dat mijn dashboard ook in de zondagsrust bleef. Maar toen ik de startkabels eraan had hangen was er wel degelijk dashboardverlichting alleen had ik dat niet vermeld, vandaar..

Maar alsnog bedankt..
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 10.02.2014 - 17:45  ·  #14
Da's mooi opgelost.
Je kunt overigens de accu gewoon opladen zonder 'm eruit te halen, gewoon de acculader onder de motorkap aansluiten.

De buren denken dan dat je een hybride hebt >_<
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Auto start niet meer

 · 
Posted: 10.02.2014 - 17:51  ·  #15
Super dat het is opgelost! Ja zo had ik het inderdaad gelezen! :D Maar je kan weer lekker vandaan knorren met de V70. Daar doen we het voor! :love:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0