Autobedrijf polter

recensie 22-6-2018

 
 
 
 
 
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Autobedrijf polter

 · 
Posted: 29.05.2019 - 11:36  ·  #31
Afgelopen zaterdag een bliksembezoek aan Polter gebracht. Geen reparaties maar ik had een advies en oordeel nodig.
Mijn klusgeest kon geen goede diagnose leggen op het zwaar sturen wat langzaam in de V70 geslopen is. Zeker omdat het bij tijd en wijlen ook gewoon weg was.

Pomp of stuurhuis that was the question.

Polter zit niet bij mij om de hoek en moet daar zonder file al gauw 45 minuten voor rijden. Nu is dat niet een straf voor mij maar toch... Hier in de buurt autobedrijven zat. Toch voelde ik mij geroepen om een bliksembezoek te doen aan Pojka.

Achteraf heeft alles met vertrouwen te maken. Vertrouwen dat ik niet ervaar bij de meeste bedrijven in mijn omgeving. Terecht of onterecht, dat laat ik in het midden. Ben zelf ook niet de makkelijkste.

Maar absoluut geen spijt om langs te rijden. Het is een uiterst keurige en verzorgde werkplaats en aan alles wat Pojka doet kan je merken dat hij zorgvuldig is. Hij is rustig, kundig en hulpvaardig. De ingrediënten om vertrouwen uit te stralen en te winnen.

Het is mooi om te zien hoe hij op zijn kleine locatie vakmanschap bedrijft.

Ondanks dat ik snel weer weg was, durf ik al te claimen dat hij een absolute aanrader is.

Pojka, veel succes en dank voor je expertise!
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Autobedrijf polter

 · 
Posted: 29.05.2019 - 15:15  ·  #32
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Autobedrijf polter

 · 
Posted: 29.05.2019 - 15:36  ·  #33
Quote door Bolbo

Zoals een collega van me eens zei: "vertrouwen komt te voet en gaat te paard" In jouw geval per Volvo, maar soit. En nog wat wijzer geworden over het zware sturen?


Ja, bijna zeker de pomp. Pojka nam ook waar dat er veel deeltjes in de vloeistof zweven. Ondanks een aantal oliewissels.

Vrijdag de pomp wisselen, opnieuw andere vloeistof en ik ga tijdelijk een filter in de aanvoer en magneet in het reservoir plaatsen of de zooi die na de flush nog achterblijft te filteren.
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Autobedrijf polter

 · 
Posted: 29.05.2019 - 17:02  ·  #34
Martijn,

In mijn zoektocht na het aankopen van mijn NN kwam ik soms berichten tegen dat er in de beginjaren van de NN ergens een probleem was met de een of andere leiding van de stuurbekrachtiging die niet in het juiste materiaal vervaardigd was en waarvan de binnendiameter begon te vernauwen met de logische gevolgen.

Ik heb echter nergens teruggevonden over welke specifieke leiding dit gaat. Bij mij is mijn stuurpomp, zeker als het buiten warm is, steeds wat gehorig. Niet veel, maar toch. Ik verdenk ook dat dit ergens te maken heeft met een restrictie. Bij mij zit er al een andere pomp op, samen met een nieuw reservoir. Systeem is reeds meerdere keren gespoeld. Bij mij is de primaire oorzaak dat de de vorige eigenaar/garage het systeem gevuld had met ATF.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Autobedrijf polter

 · 
Posted: 29.05.2019 - 20:18  ·  #35
Quote door staaf

Martijn,

In mijn zoektocht na het aankopen van mijn NN kwam ik soms berichten tegen dat er in de beginjaren van de NN ergens een probleem was met de een of andere leiding van de stuurbekrachtiging die niet in het juiste materiaal vervaardigd was en waarvan de binnendiameter begon te vernauwen met de logische gevolgen.

Ik heb echter nergens teruggevonden over welke specifieke leiding dit gaat. Bij mij is mijn stuurpomp, zeker als het buiten warm is, steeds wat gehorig. Niet veel, maar toch. Ik verdenk ook dat dit ergens te maken heeft met een restrictie. Bij mij zit er al een andere pomp op, samen met een nieuw reservoir. Systeem is reeds meerdere keren gespoeld. Bij mij is de primaire oorzaak dat de de vorige eigenaar/garage het systeem gevuld had met ATF.


Interessante stelling. Naar mijn mening kan dat enkel de zuigleiding naar de pomp zijn die dichtklapt, na de pomp staat alles onder positieve druk.

Wanneer de zuigleiding regelmatig dichtklapt snap ik dat de pomp sneuvelt. Die loopt gewoon droog.

Als ik vrijdag de boel los heb eens kritisch naar kijken, ik moet er waarschijnlijk toch een stuk tussenuit halen vanwege het extern filter.
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Autobedrijf polter

 · 
Posted: 30.05.2019 - 02:13  ·  #36
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Autobedrijf polter

 · 
Posted: 30.05.2019 - 10:40  ·  #37
Quote door staaf

Martijn,

Op het engelstalige forum vind je er meer over:

https://www.volvoforums.org.uk…r+steering
https://www.volvoforums.org.uk…r+steering

Gaat over een alu leiding welke corrodeert.


Dit lezende snap ik eigenlijk niet waarom die dunne, groene olie voorgeschreven is.

Juist de eigenschappen vanuit de specificaties van Dexton atf zijn oxidatiewerend en corrosie werend.

Die (dure) groene olie met Volvo specs lijkt vooral gemaakt te zijn voor performance en emissie beperking.

Maar we wijken af van het originele topic..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0