Automaat vraag

 
 
 
 
 
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Automaat vraag

 · 
Posted: 03.11.2009 - 23:50  ·  #1
Sinds vandaag in het bezit van een V70 bj 2001 het is een 2.4 170PK versie benzine en een automaat
Wat mij vanavond opviel was het volgende.
De auto loopt behoorlijk van zijn plek als ik de rem los laat... ik heb de indruk dat het stationaire toerental wat aan de hoge kant is... tussen de 900 en 1000 RPM.
Verder valt mij op dat de gang vanuit P wat stroef gaat.. maar dat zou ook mijn gevoel kunnen zijn... misschien dat een van jullie hier wat meer ervaring mee heeft. Ik kan me voorstellen dat als de motor een te hoog RPM heeft deze gang alleen maar moeilijker (zwaarder) wordt... :!: :?:

Frans...
HaJee61
 
Avatar
 
Subject:

Re: Automaat vraag

 · 
Posted: 08.11.2009 - 09:46  ·  #2
Onze oude 940 (LPG) rolde in de file lekker door in stationair toerental (iets van 550 rpm) Wel steeds iets sneller.. was wel makkelijk op de rondweg Antwerpen. De huidige S60 komt als de weg iets stijgt niet op gang, maar zakt ook niet terug.. zelfde toerental stationair. . Verschil moet er zijn... 😉




Quote door frans_v70
Sinds vandaag in het bezit van een V70 bj 2001 het is een 2.4 170PK versie benzine en een automaat
Wat mij vanavond opviel was het volgende.
De auto loopt behoorlijk van zijn plek als ik de rem los laat... ik heb de indruk dat het stationaire toerental wat aan de hoge kant is... tussen de 900 en 1000 RPM.
Verder valt mij op dat de gang vanuit P wat stroef gaat.. maar dat zou ook mijn gevoel kunnen zijn... misschien dat een van jullie hier wat meer ervaring mee heeft. Ik kan me voorstellen dat als de motor een te hoog RPM heeft deze gang alleen maar moeilijker (zwaarder) wordt... :!: :?:

Frans...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0