Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

Iedere buitenlander met creditcard kan nu door de Telepéage.

 
 
 
 
 
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 13.08.2012 - 12:50  ·  #1
Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

Iedere buitenlander met creditcard kan nu ook door de Telepéage met een T-badge achter de voorruit.

Doe er je voordeel mee, zie https://www.telepeagepourtous….e/en_ligne
Geschikt voor klasse 1 (auto's tot max.2.10m hoog), klasse 2 (auto's die hoger zijn of een hogere aanhangwagen zoals een caravan trekken) en klasse 5 (motors e.d.).
Dus niet meer in de rij staan wachten voor de tolpoortjes, maar gewoon doorrijden onder het oranje Telepéage logo en 1x per maand een afrekening automatisch via de creditcard. In maanden dat je de T-badge niet gebruikt, betaal je niets, in andere maanden 1,60 euro en de normale tolgelden. Levering van de T-badge duurt maximaal drie werkdagen.

... en vandaag zag ik dat er ook alleen maar 10,- euro voor de borg van de badge van de creditcard werd afgeboekt,
dus geen verzendkosten gerekend (aangetekend vanuit Beaune) en ook nog de 1e drie maanden niet de 1,60 euro voor het abonnement betalen (été 2012 actie)
... en verder kun je online inloggen op je account met het ontvangen "numéro client" en als wachtwoord de bij de aanvraag opgegeven postcode (let op: precies invullen zoals opgegeven, dus cijfers, spatie, letters en hoofdletter gevoelig). Bij de 1e keer inloggen moet je dan het wachtwoord veranderen in een eigen keuze.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 13.08.2012 - 17:15  ·  #2
Quote door Greyline

Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

Iedere buitenlander met creditcard kan nu ook door de Telepéage met een T-badge achter de voorruit.

Doe er je voordeel mee, zie https://www.telepeagepourtous….e/en_ligne
Geschikt voor klasse 1 (auto's tot max.2.10m hoog), klasse 2 (auto's die hoger zijn of een hogere aanhangwagen zoals een caravan trekken) en klasse 5 (motors e.d.).
Dus niet meer in de rij staan wachten voor de tolpoortjes, maar gewoon doorrijden onder het oranje Telepéage logo en 1x per maand een afrekening automatisch via de creditcard. In maanden dat je de T-badge niet gebruikt, betaal je niets, in andere maanden 1,60 euro en de normale tolgelden. Levering van de T-badge duurt maximaal drie werkdagen.

... en vandaag zag ik dat er ook alleen maar 10,- euro voor de borg van de badge van de creditcard werd afgeboekt,
dus geen verzendkosten gerekend (aangetekend vanuit Beaune) en ook nog de 1e drie maanden niet de 1,60 euro voor het abonnement betalen (été 2012 actie)
... en verder kun je online inloggen op je account met het ontvangen "numéro client" en als wachtwoord de bij de aanvraag opgegeven postcode (let op: precies invullen zoals opgegeven, dus cijfers, spatie, letters en hoofdletter gevoelig). Bij de 1e keer inloggen moet je dan het wachtwoord veranderen in een eigen keuze.

Goede tip.
Scheelt weer uren wachten en dat wil je toch niet ?
Zeker niet tijdens de vakantie, in die tijd kun je leukere dingen doen. 8-)
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 13.08.2012 - 17:56  ·  #3
@Bigdog:
.... Scheelt weer uren wachten en dat wil je toch niet ?
Ja helemaal mee eens, indien ik ergens een hekel aan heb dan is het stilstaan met een auto.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 13.08.2012 - 18:41  ·  #4
Quote door Greyline

@Bigdog:
.... Scheelt weer uren wachten en dat wil je toch niet ?
Ja helemaal mee eens, indien ik ergens een hekel aan heb dan is het stilstaan met een auto.


Dat bedoel ik. ;-)
Brompa
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Huizen
Leeftijd: 83
Berichten: 178
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 13.08.2012 - 19:27  ·  #5
Heb je dan nu géén FRANSE bankrekening meer nodig zoals voorheen ???????????
Heb vorige maand nog geprobeert omdat ik véél in Fr. rijd om het via m,n eigen NL bank te regelen, maar nop !
Ik moest nog steeds een Franse bankrekening openen.
Ik leen altijd van een nichtje van ons die zowel in NL als in FR een huis en bankrekening heeft haar TelePeáge en reken later met haar af, maar zou er liever zelf één hebben
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 14.08.2012 - 09:54  ·  #6
Quote door Brompa
Heb je dan nu géén FRANSE bankrekening meer nodig zoals voorheen ???????????
Heb vorige maand nog geprobeert omdat ik véél in Fr. rijd om het via m,n eigen NL bank te regelen, maar nop !
Ik moest nog steeds een Franse bankrekening openen.
Ik leen altijd van een nichtje van ons die zowel in NL als in FR een huis en bankrekening heeft haar TelePeáge en reken later met haar af, maar zou er liever zelf één hebben

... nee, via de bovenstaande organisatie en website heb je alleen een geldige creditcard nodig.
De T-badge komt per post binnen drie werkdagen aan en is reeds geactiveerd. Er zit wel een formulier bij voor een koppeling met een z.g. Franse RIB maar dat kun je negeren. Ik heb daarover (in het Engels) met de klantenservice gecommuniceerd. Zij zeggen "dit formulier zit erbij om na afloop van de geldigheidsdatum van de creditcard een nieuw (bank)rekeningnummer op te geven". Maar je mag dan ook (per e-mail) de nieuwe gegevens van de creditcard doorgeven, dan boeken ze als controle 2,- euro af (en weer terug) en blijft de T-badge dus gewoon actief.
Prima service zo, dus :love:
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 16.08.2012 - 23:53  ·  #7
Quote door Greyline

Maar je mag dan ook (per e-mail) de nieuwe gegevens van de creditcard doorgeven, dan boeken ze als controle 2,- euro af (en weer terug) en blijft de T-badge dus gewoon actief.
Prima service zo, dus :love:


Yep, klopt, prima service, even bellen kan ook (wel even je Frans oppoetsen). Ik ben al enkele jaren "lid" via Sanef, die onlangs hun programma hebben omgedoopt naar "bipandgo". Een creditcard is voldoende en geloof me, het is een heerlijk gevoel om langs die rijen te kunnen flitsen.

Na Lille op de A1 hebben ze een baan "op snelheid", hoef je niet eens meer te stoppen voor het poortje, gewoon doorrijden (weliswaar slechts 30km/h, maar toch)
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 17.08.2012 - 00:58  ·  #8
Ik heb ook zoiets voor de Westerschelde tunnel, echt ideaal je kunt gewoon door alle poortjes het leukste is natuurlijk als er niemand bij de kassa staat om daar door te rijden! :D
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 17.08.2012 - 08:09  ·  #9
Quote door Arjanmijnster
Ik heb ook zoiets voor de Westerschelde tunnel, echt ideaal je kunt gewoon door alle poortjes het leukste is natuurlijk als er niemand bij de kassa staat om daar door te rijden! :D

... bij de Tele-Péage poortjes staat (zit) nooit iemand bij de kassa, maar voor de andere poortjes staan wel veel weggebruikers in de rij :love:
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 17.08.2012 - 12:17  ·  #10
Quote door Greyline

Quote door Arjanmijnster
Ik heb ook zoiets voor de Westerschelde tunnel, echt ideaal je kunt gewoon door alle poortjes het leukste is natuurlijk als er niemand bij de kassa staat om daar door te rijden! :D

... bij de Tele-Péage poortjes staat (zit) nooit iemand bij de kassa, maar voor de andere poortjes staan wel veel weggebruikers in de rij :love:


dus als ik het goed begrijp kun je daar niet contant betalen?
Ik ben er 10 jaar geleden wel eens geweest dus ik weet het niet zo goed meer.
Maar met de T-tag van de westerschelde tunnel kun je dus door alle poortjes rijden, het maakt niet uit of er kassa of credit kaart boven staat ik heb dit gewoon een keer uitgeprobeerd, is altijd handig als je haast heb. :love:
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 17.08.2012 - 12:39  ·  #11
Quote door Arjanmijnster

Quote door Greyline

Quote door Arjanmijnster
Ik heb ook zoiets voor de Westerschelde tunnel, echt ideaal je kunt gewoon door alle poortjes het leukste is natuurlijk als er niemand bij de kassa staat om daar door te rijden! :D

... bij de Tele-Péage poortjes staat (zit) nooit iemand bij de kassa, maar voor de andere poortjes staan wel veel weggebruikers in de rij :love:

dus als ik het goed begrijp kun je daar niet contant betalen?
Ik ben er 10 jaar geleden wel eens geweest dus ik weet het niet zo goed meer.
Maar met de T-tag van de westerschelde tunnel kun je dus door alle poortjes rijden, het maakt niet uit of er kassa of credit kaart boven staat ik heb dit gewoon een keer uitgeprobeerd, is altijd handig als je haast heb. :love:

... nee, zo gaat dat in Frankrijk NIET.
Je hebt daar verschillende soorten poortjes en tarieven (ik hoop dat ik ze allemaal nog in herinnering heb van de laatste vakantie in juni ?):
TARIEVEN:
Tarifs de la classe 1 (véhicules légers ou ensembles véhicules+remorques)
Tarifs de la classe 2 (intermédiaires, véhicules ou ensemble roulant)
Tarifs de la classe 3 (poids lourds et autocars)
Tarifs de la classe 4 (poids lourds et autocars)
Tarifs de la classe 5 (2 roues)
POORTJES:
1. Een WIT of ORANJE (Renault) logo: Alleen voor classe 3 en 4 (daar moeten wij dus wegblijven).
2. Een GROENE pijl en/of een mannetje met buidel: Poortje met bediening (geld, creditcards).
3. Een BLAUWE plasticcard: Poortje alleen voor creditcards.
4. Een ORANJE telepéage logo: Poortje alleen voor automatische betaling (stapvoets doorrijden).
5. Een ORANJE telepéage logo met een 30 kMh bord: Poortje alleen voor automatische betaling (snel doorrijden).
En om het helemaal moeilijk te maken hebben ze dan van 2, 3, 4 en 5 ook nog poortjes met een max. hoogte van 2.00 m (in de praktijk 2.10 m).
En er zijn poortjes waar combinaties van deze mogelijkheden aanwezig zijn.

Heb je een Telepéage badge dan kies je natuurlijk bij voorkeur poortjes met ALLEEN een ORANJE T-logo. Met de auto alleen kies je dan ook nog voor die oranje poortjes met hoogtebeperking. Deze staan altijd helemaal links.
Heb een caravan er achter (ben je hoger dan 2.10 m) dan moet je door de oranje poortjes zonder hoogtebeperking. Deze staan bijna helemaal rechts, soms in combinatie met classe 3/4 logo. Het liefst kies je daar dus ook eentje met alleen het T-logo.

... dus goed oefenen voordat je op weg gaat, anders kun je zo maar ...... :police:
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 17.08.2012 - 13:00  ·  #12
... aanvullend:

Ik vond dit zojuist nog (2e plaatje is erg leuk voor dieven/vinders van creditcards, geen PIN, geen handtekening):
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 17.08.2012 - 20:49  ·  #13
Allemachtig, wat een verhaal.
Daar kun je een complete studie van maken. :o
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Automatisch tol betalen in Frankrijk ook met aanhanger/caravan.

 · 
Posted: 17.08.2012 - 21:25  ·  #14
Quote door Bigdog
Allemachtig, wat een verhaal.
Daar kun je een complete studie van maken. :o

... tja, je bent nooit te oud om te leren toch :sleep:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0