s 60 autoradio hu-803

cd gedeelte reageerd niet

 
 
 
 
 
eric soepenberg
 
Avatar
 
Subject:

s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 24.10.2011 - 18:55  ·  #1
Hallo allemaal, gezellig hier, ik zal me even voorstellen , ik ben Eric uit Baarn en ik rij sinds een week in een s60 170pk 2003 automaat, sport onderstel? , hiervoor lekker s70 gereden , onverwoestbaar maar ja je wilt weleens iets anders.
Nu blijkt bij mijn auto het cd gedeelte (4cd lader) een error te hebben, heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor al via div. kanalen dat het cd gedeelte de achilleshiel van dit geluidssysteem is maar ik
verzamel liever eerst wat verdere info voordat ik conclusies ga trekken.
Wie heeft er nuttige informatie?
vr.gr.
Eric
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 24.10.2011 - 20:09  ·  #2
Quote

Wie heeft er nuttige informatie?


Wat is de exacte klacht.
Gaan de cd`s er nog in, of werkt de laser niet meer ?
Repareren lijkt mij op zich ook een goede optie ( mits het niet te duur wordt ).
Het zou namelijk heel goed kunnen dat het vet van het mechanisme uitgehard is en dan krijg je ook dit soort problemen.
Als de boel gereinigd wordt en er weer nieuw vet in komt, dan is de kans vrij groot dat hij gewoon weer na behoren functioneert.
Voor de zekerheid zou je dan ook gelijk de laser met geleiding schoon kunnen maken.

Succes.
eric soepenberg
 
Avatar
 
Subject:

Re: s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 25.10.2011 - 15:42  ·  #3
bednkt voor de tip.
Ik heb geprobeerd cd's in te voeren , dat lukt wel maar hij "leest"ze niet lijkt het wel, dus laser gerelateerd kan heel goed koppen.
Zonder dat er cd's inzitten geeft hij overigens ook error aan je hoort het transport wel lopen maar daarna :error.
dit weekend bouw ik hem uit. laser schoonmaken met geleiding? wat houdt dat in?
alvast bedankt.
gr.
Eric
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 25.10.2011 - 20:52  ·  #4
Quote

laser schoonmaken met geleiding? wat houdt dat in?

De laser beweegt zich over een "stangetje", wat geleiding wordt genoemd.
Meestal geeft uitgehard vet en smeer hier problemen, m.a.w. de geleiding is stroef en zorgt voor weerstand, zodat de laser zijn werk niet meer kan doen.
Als je deze reinigt en weer gangbaar maakt dan zou alles weer na behoren moeten werken, v.w.b. de geleiding.
Het enige wat rest, is het reinigen van de lens.
Werkt het dan nog niet, dan is de kans erg groot dat de laser of de spindlemotor ( het draaiende gedeelte wat de cd aandrijft ) aan zijn einde is.
Succes.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 25.10.2011 - 21:37  ·  #5
Als je de lens schoon wil maken, gebruik dan absoluut geen alcohol. De lens zit vast gelijmd en de lijm zal door de alcohol oplossen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 25.10.2011 - 21:57  ·  #6
Quote door Steve

Als je de lens schoon wil maken, gebruik dan absoluut geen alcohol. De lens zit vast gelijmd en de lijm zal door de alcohol oplossen.


:o

Isopropylalcohol leent zich er overigens erg goed voor.
Wel met mate gebruiken, licht bevochtigde wattenstaaf is al voldoende.
Niet vergeten, met de droge kant voorzichtig droogwrijven, anders krijgt Steve nog gelijk ook.
Geniet, maar wrijf met mate. :D
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 26.10.2011 - 00:17  ·  #7
Aha, dit is waarschijnlijk het 'voer' waar Eric het in z'n voorstel topic over had :D
In dat geval heeft hij de meest logische oplossingen al gekregen...

Ben benieuwd of het dat was en het opgelost kan worden daarmee of dat er toch een nieuwe laser o.i.d. in moet. In dat geval is laten repareren i.d.d. de beste oplossing, of vervangen door een goedwerkend, gebruikt exemplaar, afhankelijk van de kosten.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 26.10.2011 - 11:39  ·  #8
Quote door Bigdog

Quote door Steve

Als je de lens schoon wil maken, gebruik dan absoluut geen alcohol. De lens zit vast gelijmd en de lijm zal door de alcohol oplossen.


:o

Isopropylalcohol leent zich er overigens erg goed voor.
Wel met mate gebruiken, licht bevochtigde wattenstaaf is al voldoende.
Niet vergeten, met de droge kant voorzichtig droogwrijven, anders krijgt Steve nog gelijk ook.
Geniet, maar wrijf met mate. :D


Isopropylalcohol, is ook een organisch oplosmiddel...(valt ook onder de alcohol groep) ik zou ook dit niet gebruiken!!! de lens is van kunsstof en sommige kusstoffen zijn poreus en de alcohol kan in de pockets gaan zitten waardoor het probleem alleen maar groter wordt. Een wattenstaafje met je adem (moet je natuurlijk niet gezopen hebben... :D ) iets vochtig maken en dan de lens schoon maken is een minder slechte methode. :-)

suc6.

Frans
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 26.10.2011 - 20:01  ·  #9
Quote door frans_v70

de lens is van kunsstof en sommige kusstoffen zijn poreus en de alcohol kan in de pockets gaan zitten waardoor het probleem alleen maar groter wordt


Is de lens van een 803 van kunstof ? :o
Ik was er stellig van overtuigd dat deze nog een glazen lens had, vandaar de Isopropylalcohol.
In geval van een kunstoflens is het inderdaad oppassen geblazen.
Goed dat je het even meld.
eric soepenberg
 
Avatar
 
Subject:

Re: s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 08.11.2011 - 20:28  ·  #10
bedankt voor de tips.
Radio vanmiddag uitgebouwd en cd gedeelte losgemaakt van het radiogedeelte, kan aan mij liggen maar ik krijg het huis van het cd gedeelte niet open.
heb wel gezien dat er nog 3 cd's inzitten die er dus niet uit gaan. hoe krijg ik het huis open? en weet iemand of het front van deradio te verwisselen is? lijkt mij wel aangezien er andere frontprints in de handel zijn. Ik weet het weer veel vragen maar ja als ze het hier niet weten........
Ik ben benieuwd.
alvast bedankt.
vr.gr.
Eric.
eric soepenberg
 
Avatar
 
Subject:

Re: s 60 autoradio hu-803

 · 
Posted: 10.11.2011 - 16:30  ·  #11
Ok bedankt voor alle informatie.
Radio gedemonteerd ,cd gedeelte losgehaald van de radio maar..... hoe moet dit gedeelte open???? al van alles geprobeerd en dan ook vraag 2, kan de dataconector sable los van de printplaat van de raido of aan de zijde van de radio.
Ik voel me een beetje een zeurderige kleuter, mechanisch technisch kan ik heel veel maar electronica.... niet mijn sterkste punt dus hopelijk antwoord van iemand die zo'n ding al een keer open heeft gemaakt.
tot later,
groet
Eric
 
Selected quotes for multi-quoting:   0