Autotelefoon Vodafone

 
 
 
 
 
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 30.10.2017 - 15:27  ·  #1
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al vaker over dit onderwerp is geschreven maar dat zijn alweer wat oudere topic's dus daarom maak ik toch maar een nieuwe aan.

Ik ben zojuist bij de Vodafone winkel hier in Assen geweest om te vragen naar de mogelijkheden voor een dual-sim die ik in de auto wil plaatsen. Zijn gaven aan dat dit niet ging werken omdat ik dan steeds mijn telefoon uit zal moeten zetten. Ik heb op internet al gelezen dat er genoeg mensen zijn die het werkend hebben, maar kom ook een hoop problemen tegen met de dual sim...

Zijn er op dit moment nog mensen die gebruik maken van de originele autotelefoon i.c.m. een recente sim kaart van Vodafone??

Ik heb ook een Parrot in de auto zitten maar vind het eigenlijk veel gaver om de originele werkend te hebben en die Parrot er uit te halen, ik vind die losse, niet originele dingen maar niks aan het dashboard. Ik heb hier nog een oude sim kaart liggen die tot op zekere hoogte werkt in de auto. D.w.z. ik kan inloggen met de pincode van de Sim, kan door het telefoonboek en zo maar kan er alleen niet meer mee bellen, maar ook met een oude telefoon kan ik er niet meer mee bellen. De Vodafone medewerken kon ook zien dat die simkaart niet meer actief was omdat er meer één kaart stond op mijn abonnement.

Wat is wijsheid???
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 30.10.2017 - 16:22  ·  #2
Ik zit bij KPN en heb daar ook een dual sim van (dacht ook eigenlijk dat alleen KPN kaartjes werkten maar weet dat niet meer zeker). Had namelijk ook een telfort kaartje prepaid kaartje gekocht maar kreeg die niet werkend.

De laatste aangemelde simkaart op het netwerk zal die pakken. Met andere woorden staat jou mobiel aan en ga je in de auto zitten en start je de auto en je raakt vervolgens je telefoon niet meer ( geen updates ect) dan zal die alle inkomende berichten oproepen naar de simkaart van je auto sturen omdat die het laats aangemeld is op het netwerk. Zodra je de auto uitzet en je telefoon weer gebruikt word dat de laatst aangemelde simkaart op het netwerk en stuurt die alles weer daarna toe. Gebruik je tijdens het rijden je telefoon dan meld die zich weer aan en gaat alles weer naar je telefoon en moet je de module aan en uit zetten.

Moet zeggen bij mij werkt het redelijk het is niet geheel 100% maar ik kan er mee leven. Je kan ook de printplaat van de module omzetten dacht dat Obbe van volvotune hiervoor iets had maar zie nu alleen
http://www.v-parts.nl/vdash-bt-phone-p2.html

En dat is toch behoorlijk prijzig is wel inclusief inbouw bij TPR Powerflush
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 30.10.2017 - 18:52  ·  #3
Ik gebruik een duo-sim van TMobile en dat werkt super. Maatje van mij gebruikt een prepaid van TMobile en dat werkt ook goed. Zeker als je ook nog TMobile samen hebt en die prepaid in de groep zet, kan je 1000minuten per maand voor nop bellen met elkaar O-)
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 30.10.2017 - 19:30  ·  #4
Die BT module ombouw is wel heel erg gaaf, maar allemammagies, bijna 400 euro, das toch echt wel even wat te veel van het goede hoor.

Ik lees op vele fora cq topic's dat ook Vodafone op dezelfde manier manier omschakelt als KPN dus dat zou geen probleem mogen zijn. Wel lees ik dat bepaalde simkaarten niet zouden werken en sommige zijn zelfs speciaal op zoek gegaan naar simkaarten uit de 0000 reeks. Maar anderen zegen ook met andere kaarten weer geen problemen te hebben...

Een nieuwe set simkaarten kost me 30 euro, opzich is het me dat wel waard omdat ik die lelijke parrot liever kwijt dan rijk ben (puur om esthetische redenen hoor, ding werkt verder prima) Maar wel dan wel zeker weten dat het voor die 30 euro gaat werken, anders is het zonde van het geld.

Trouwens, ik blijf zowieso bij Vodafone, daar zit ik al zo'n 20 jaar bij en bevalt me altijd super :-)
Danielrene
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 37
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 30.10.2017 - 20:20  ·  #5
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Vind een parrot niet mooi. De keuze is dan of dual sim of bt module. Voordeel van die laatste is dat je ook direct muziek kan streamen.

Kosten zijn via tpr lager, 299 incl inbouw. Een hoop geld maar de mooiste oplossing als je het mij vraagt.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 288
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 31.10.2017 - 20:47  ·  #6
Heb 2 sim kaarten van Vodafone. Werkt prima. Telefoon op vliegtuig stand, auto telefoon aan en klaar.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 01.11.2017 - 16:49  ·  #7
Zijn dat recent aangeschafte Sim kaarten of ook van die oude kaarten? En als je de telefoon niet in vliegtuigmodus zet, werkt de autotelefoon dan ook of moet je telefoon persé in vliegtuigmodus??
Didi 001
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dresden (Dld)
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 02.11.2017 - 09:43  ·  #8
Quote door Janvis

Zijn dat recent aangeschafte Sim kaarten of ook van die oude kaarten? En als je de telefoon niet in vliegtuigmodus zet, werkt de autotelefoon dan ook of moet je telefoon persé in vliegtuigmodus??


Het SIM kaartje wat als laatst wordt aangemeld in het netwerk is de 'Master'. In de regel is dat dus het kaartje in de auto wanneer je de auto start. Wanneer je echter de auto uitzet schakelt het network niet automatisch om naar het kaartje in je telefoon. Het netwerk zal al het telefoonverkeer naar de auto blijven leiden.

De truc is dus om je telefoon in vliegtuigmodus te zetten (het netwerk 'denkt' dat je telefoon uitstaat) en wanneer je de auto verlaat weer uit de vliegtuigmodus te halen. Het netwerk ziet je telefoon dan weer als 'laatst aangemeld' en wordt daarmee weer 'Master' en zal al het telefoonverkeer weer naar je telefoon toe leiden.
Door de vliegtuigmodus fop je eigenlijk het netwerk.....

Maar je kan natuurlijk je telefoon ook helemaal uitzetten..:-) Effect is hetzelfde....
NickGR
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 54
Berichten: 294
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 02.11.2017 - 10:53  ·  #9
Quote door Didi 001

Quote door Janvis

Zijn dat recent aangeschafte Sim kaarten of ook van die oude kaarten? En als je de telefoon niet in vliegtuigmodus zet, werkt de autotelefoon dan ook of moet je telefoon persé in vliegtuigmodus??


Het SIM kaartje wat als laatst wordt aangemeld in het netwerk is de 'Master'. In de regel is dat dus het kaartje in de auto wanneer je de auto start. Wanneer je echter de auto uitzet schakelt het network niet automatisch om naar het kaartje in je telefoon. Het netwerk zal al het telefoonverkeer naar de auto blijven leiden.

De truc is dus om je telefoon in vliegtuigmodus te zetten (het netwerk 'denkt' dat je telefoon uitstaat) en wanneer je de auto verlaat weer uit de vliegtuigmodus te halen. Het netwerk ziet je telefoon dan weer als 'laatst aangemeld' en wordt daarmee weer 'Master' en zal al het telefoonverkeer weer naar je telefoon toe leiden.
Door de vliegtuigmodus fop je eigenlijk het netwerk.....

Maar je kan natuurlijk je telefoon ook helemaal uitzetten..:-) Effect is hetzelfde....


ik heb deze oplossing ook een tijdje gebruikt.
als je het doet zoals boven beschreven is er inderdaad niks aan de hand.
Echter, ik vind flitsmeister toch echt een handige app, die ik wens te gebruiken tijdens het rijden.
mijn andere telefoon kan dus niet in vliegtuigstand, waardoor het telefoonverkeer aardig verstoord raakt.
Ik heb het opgelost door een prepaid kaart in de auto te doen, en de gesprekken doorschakel.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 02.11.2017 - 13:57  ·  #10
Dit zijn antwoorden waar ik wat mee kan..

Het omschakelen van telefoon naar auto gaat dus zowieso zonder problemen omdat de auto zich, na starten, automatisch als laatste zal aanmelden. Mijn telefoon zit in de auto altijd in mijn broekzak en daar doe ik in de auto helemaal niks mee dus dat is geen probleem.

Het omschakelen van auto naar telefoon is even wat lastiger merk ik dus, althans dat vraagt om een extra handeling om de telefoon zich weer aan te laten melden op het netwerk zodat de oproepen weer naar die simkaart gestuurd zullen worden.

Ik ga er vanuit dat, wanneer ik nu een dual sim zal aanvragen, de nieuwe huidige simkaarten dus geen problemen zullen geven in mijn V70... Ik ga er nog eens goed over nadenken.
Didi 001
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dresden (Dld)
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 02.11.2017 - 14:11  ·  #11
Quote door Janvis

........Het omschakelen van auto naar telefoon is even wat lastiger merk ik dus, althans dat vraagt om een extra handeling om de telefoon zich weer aan te laten melden op het netwerk zodat de oproepen weer naar die simkaart gestuurd zullen worden.

Ik ga er vanuit dat, wanneer ik nu een dual sim zal aanvragen, de nieuwe huidige simkaarten dus geen problemen zullen geven in mijn V70... Ik ga er nog eens goed over nadenken.


Ik had ook een duo SIM in mijn C5 PhIII destijds. Ik heb het zeer omslachtig gevonden omdat ik altijd vergat mijn telefoon weer Master te maken nadat ik de auto verlaten had.....
Ik verwonderde me altijd waarom ik daarna nooit meer telefoontjes/SMS'en kreeg.. :happy: .(en wanneer ik weer in de auto kwam en de gemiste calls me om de oren vlogen.... :lol:

Ik prefereer sindsdien dan ook een BT oplossing/Parrot. Of de TPR oplossing die verkrijgbaar is voor de Volvo...zeer elegant. Moet hem nog wel laten inbouwen..
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 02.11.2017 - 14:44  ·  #12
Ik vermoed ook dat om die reden de vorige eigenaar er een parrot in heeft gezet, helemaal ideaal is de dual sim dus niet. Ik ben ook bang dat ik continu zal vergeten om de telefoon weer master te maken met als gevolg dat ik de helft van de tijd onbereikbaar ben...

Die BT ombouw is natuurlijk wel het neusje van de zalm maar kost wel een hoop geld, temeer omdat er dus al een Parrot aanwezig is. Ik denk dat ik het eerst maar laat voor wat het is en als ik alles aan de auto heb zoals ik het wil, en als ik dan een keer geld te veel heb, dat ik dan die BT ombouw een keer overweeg.
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 02.11.2017 - 19:20  ·  #13
Zoals NickGR aangeeft is een dataverbinding in de auto fijn. Zeker met apps als FM, Navigatie en Spotify.

Gezien het dramatische aanbod van muziek op de nederlandsche radiostations heb ik 9 van de 10 keer Spotify aanstaan. ALs je uitstapt even je voicemail bellen en je telefoon is weer master ^_^ .
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 02.11.2017 - 19:27  ·  #14
Nogmaals, data hoef ik niet in de auto. Spotify enzo heb ik niet eens. Ik luister altijd naar de radio en heel soms een CD dus dat is allemaal niet zo'n probleem voor mij. Nogmaals, de telefoon zit altijd in mijn broekzak en eigenlijk doe ik er naast bellen en whatsappen niet heel veel mee. Soms als ik me verveel even wat op facebook neuzen maar das dan ook alles.

Enige waar ik even over aan het nadenken ben of ik het omschakelen van auto terug naar telefoon niet te lastig vind.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 288
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Autotelefoon Vodafone

 · 
Posted: 02.11.2017 - 23:02  ·  #15
Quote door Janvis

Zijn dat recent aangeschafte Sim kaarten of ook van die oude kaarten? En als je de telefoon niet in vliegtuigmodus zet, werkt de autotelefoon dan ook of moet je telefoon persé in vliegtuigmodus??


Ze zijn ongeveer een half jaar oud.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0