B5254T6 vs B5254T10

 
 
 
 
 
wout777
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 83
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

B5254T6 vs B5254T10

 · 
Posted: 09.04.2018 - 09:34  ·  #1
Goedemorgen kenners,

Op een zeker moment (MY2011?) is de 2.5T met 200PK vervangen door één met 230PK.
Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn tussen deze T6 en T10 versie?
Is die 30pk puur en alleen software of zijn er ook verschillen in de hardware? Ik zie zelf alleen overeenkomsten eigenlijk... <_<
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: B5254T6 vs B5254T10

 · 
Posted: 09.04.2018 - 11:24  ·  #2
Ik heb de 231 pk 2.5T. Ik ken de verschillen niet. Het lijkt mij dat alles hetzelfde is. Ik heb het idee dat de aansluitingen van de oliepomp in het carter wel anders zijn.
Wellicht een aanpassing om de problemen met de uitdrogende rubber ringetjes op te lossen.
Ik kan aan de hand van Vida niet goed herleiden of dat zo is.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: B5254T6 vs B5254T10

 · 
Posted: 09.04.2018 - 15:57  ·  #3
De cilinderkop, zuigers, turbo's en injectoren zijn t zelfde iig.
wout777
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 83
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: B5254T6 vs B5254T10

 · 
Posted: 10.04.2018 - 08:27  ·  #4
Als je bij Volvotune op de site kijkt dan maken ze wel onderscheid in tuning tussen de twee motoren.
Lijkt mij toch wel fijn om gewoon de tuning voor de T10 op de T6 te zetten. Dat zet tenminste zoden aan de dijk!
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: B5254T6 vs B5254T10

 · 
Posted: 10.04.2018 - 08:55  ·  #5
ik zou zeggen even met ze bellen en dan weet je t.
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: B5254T6 vs B5254T10

 · 
Posted: 10.04.2018 - 13:11  ·  #6
Ik vond hier een mooie uitleg van deze motoren: https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine
Citaat:
"The engine codes consist of a series of letters and digits:
1st: Fuel type (B/D/GB) B = Bensin (Petrol), D = Diesel, GB = Gas & Bensin
2nd: Number of cylinders (4/5/6)
3rd & 4th: Approximate displacement in deciliters, may be rounded up or down. (23 ~= 2.3 L)
5th: Valves per cylinder (2/4)
6th: Induction method (S/T/F/G/GS/FS/FT/SG) S = standard (naturally aspirated), T = turbocharged, F = fuel injection with catalytic converter, G = leaded fuel compatible, GS = leaded fuel compatible, naturally aspirated, FS = fuel injected standard (naturally aspirated) with catalytic converter, FT = fuel injected, turbocharged with catalytic converter, SG = standard (naturally aspirated) compatible with alternative fuels (LPG / CNG)
7th: Engine generation or engine variant (2/3/4/5/6/7/8/9/10/11)
Engine codes are not necessarily unique to a specific engine as power levels can vary depending on market, manufacturer and model.

The B5254T6 is a 2.5 L (2,521 cc) straight-five. Bore is 83 mm (3.3 in) and stroke is 93.2 mm (3.7 in) with a compression ratio of 9.0:1. It is turbocharged and intercooled with a power output of 200 PS (147 kW; 197 hp) at 4800 rpm with 300 N⋅m (221 lb⋅ft) of torque at 1500–4500 rpm.
Applications:
2007[189]–2009 Volvo S80 II badged as S80 2.5T
2008–2009 Volvo V70 III badged as V70 2.5T or V70 2.5T AWD
2006–2010 Ford S-Max badged as S-Max 2.5T

The B5254T10 is a 2.5 L (2,521 cc) straight-five. Bore is 83 mm (3.3 in) and stroke is 93.2 mm (3.7 in) with a compression ratio of 9.0:1. It is turbocharged and intercooled with a power output of 231 PS (170 kW; 228 hp) at 4800 rpm with 340 N⋅m (251 lb⋅ft) of torque at 1700–4800 rpm.
Applications:
2010–2012 Volvo S80 II badged as S80 2.5T
2010–2012 Volvo V70 III badged as V70 2.5T"
 
Selected quotes for multi-quoting:   0