Banden lopen aan Help

 
 
 
 
 
brecola
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 51
Berichten: 49
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Banden lopen aan Help

 · 
Posted: 02.02.2014 - 12:00  ·  #1
Help,

Even een vraagje, ik heb pas deze V70 gekocht en hier zitten mooie 17inch velgen van Orestes op,
nu is de auto vorige week uitgelijnd en hebben ze de "aanslag" aan de rechterzijde plaatjes achter gedaan zodat hij niet verder kan.
Nu heb ik de winterbanden eronder gezet en kwam ik alleen aan de linkerzijde, stuurkant aan de binnenkant het volgende tegen ( zie foto ) het lijkt of hij ergens langs loopt.
Ik weet dus niet of dit voor het uitlijnen was of na het uitlijnen.
Heeft iemand hier ervaring mee, en is dit aan te passen met een aanslag of iets.
hoor het graag.

Mvg

Brecola uut Twente.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Banden lopen aan Help

 · 
Posted: 02.02.2014 - 12:39  ·  #2
als dit aan de voorzijde is ;) dan mis je de stuuruitslag begrenzers bij de binnenste stuurkogels. Is een setje bij de dealer voor verkrijgbaar. Officiele volvo instructie bij montage van 17 inch wielen was extra stuuruitslagbegrenzers op de binnenste stuurkogels monteren. Wordt vaak niet gedaan als het aftermarket is gedaan.
brecola
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 51
Berichten: 49
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Banden lopen aan Help

 · 
Posted: 02.02.2014 - 12:50  ·  #3
Dank je Enno34,

En een paar plaatjes/ringetjes ook aan de andere kant achter de aanslag?
Nu zal ik geen last hebben omdat de winterbanden met velgen 16 inch zijn.
Als over een paar maand de auto weggaat voor de bak spoelen zullen we gelijk op de brug eens kijken want dan gaan de zomerbanden er weer onder.
NK-S90
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 386
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Banden lopen aan Help

 · 
Posted: 02.02.2014 - 13:09  ·  #4
Hallo,

Bij 16 inch heb je blauwe stuuruitslagbegrenzers nodig. Bij 17 inch heb je zwarte uitslagbegrenzers nodig. Deze begrenzers zijn net iets dikker. Het kan zijn dat er zwarten onder zitten en dat dezen zijn afgesleten. Nieuwe begrenzers kosten ongeveer 12,50 bij de dealer per stuk. Ze vervangen is maximaal 30 min werk.

M.v.g., Niels.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Banden lopen aan Help

 · 
Posted: 02.02.2014 - 13:58  ·  #5
Nou gaat er iets niet goed,

Niels heeft het over de aanslagbegrenzers, welke achter het wiel zitten (de zwarte blokjes).
Deze slijten nogal snel en dienen vervolgens vervangen te worden door nieuwe exemplaren.
Door ceramisch vet aan te brengen op deze blokjes verleng je de levensduur van deze.

Enno daarentegen heeft het over de aanslagbegrenzers, welke op de binnenste stuurkogels worden gemonteerd.
Deze beperken je stuuruitslag.
Ook met 16 inch wielen behoud je hierdoor dezelfde draaicirkel.
Let wel; bij het plaatsen van de laatste dient de auto opnieuw uitgelijnd te worden.
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Banden lopen aan Help

 · 
Posted: 02.02.2014 - 20:43  ·  #6
als ik zo kijk dan zit deze helemaal aan de zijkant van je band en ik zou zeggen deze band komt nergens aan want zelfs als je zonder begrensers gaat rijden dan komt het zijkant van de banden niet aan.
ik zou zeggen ergen tegenaan gereden stoepje of zo.
ik heb het ook gehad maar dat was hoger dan dat ik hier zie.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Banden lopen aan Help

 · 
Posted: 02.02.2014 - 20:47  ·  #7
@bigdog

Bedankt voor de aanvulling.

Vaak wordt de stuuruitslagbegrenzer bij de binnenste stuurkogels vergeten / achterwege gelaten omdat het niet goedkoop is.

Heel soms lees je wel eens over gebroken stuuruitslagbegrenzers op de draagarmen, en de kans is groot dat als ook de stuuruitslagbegrenzers op de binnenste stuurkogels gemonteerd waren dat de begrenzers op de draagarmen heel waren gebleven.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0