Banden, uitlijnen, olie

 
 
 
 
 
RayCis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 70
Homepage: raycis.nl
Berichten: 205
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Banden, uitlijnen, olie

 · 
Posted: 16.07.2013 - 10:42  ·  #1
Kom net terug, heb er nu 2 nwe voorbanden op zitten, toch nog gekozen voor de GoodYear's, het prijsverschil was te groot t.a.v. de Michelins, en ach, dit is ook geen slecht merk, toch?

Het uitlijnen was snel gebeurd; slechts 1 voorwiel behoefde een lichte correctie -zie de pics-

De carter plug zat dichtgekit; hij wilde 'em liever niet losmaken -stel je voor dat er iets afbreekt ofzo, dan ben je verder v huis; dus na 't vervangen van het filter heeft tie 'em leeggezogen via de opening van de peilstok, dat duurt wat langer, en misschien komt niet de volle 100% oude olie eruit...daarvoor zou je echt de carterpan moeten loshalen...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Robbar
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 63
Berichten: 614
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Banden, uitlijnen, olie

 · 
Posted: 16.07.2013 - 11:27  ·  #2
Carter ziet er in ieder geval mooi droog uit 8-) Persoonlijk zou ik liever olie laten afvloeien via de aftapplug omdat dan ook makkelijker het vuil en slijpsel mee kan komen.
Begrijp wel dat de garage het risico niet wil nemen, kan ook zijn dat ze in plaats van de pakking kit hebben gebruikt (prutsers :( )
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Banden, uitlijnen, olie

 · 
Posted: 16.07.2013 - 11:35  ·  #3
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Banden, uitlijnen, olie

 · 
Posted: 16.07.2013 - 12:05  ·  #4
Volledig mee eens.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Banden, uitlijnen, olie

 · 
Posted: 16.07.2013 - 20:16  ·  #5
Wat een prutsers inderdaad Ray! Snel verhelpen en het weer op de normale wijze gaan doen. ;) Komt goed! :love:
RayCis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 70
Homepage: raycis.nl
Berichten: 205
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Banden, uitlijnen, olie

 · 
Posted: 22.07.2013 - 09:32  ·  #6
Nou, mijn eerste, wat langere, ritten gemaakt met de nwe GoodYear voorbanden; 2x DenHaag-Amstelveen heen-en-weer, da's natuurlijk nog geen echt grote rit, maar ik kan wel al 2 dingen bemerken w.b. het verschil met de Yokohama's die er opzaten. De GoodYear is absoluut stiller, hij 'zoemt' niet zoals die Japanse banden, en in kort(er) genomen bochten op de weg heb ik 't idee dat hij minder 'wandelt'. De wangen van die Japanse banden missen, denk ik, de stug-en stijfheid van de GoodYears.

De nieuwe bougies, samen met de nieuwe verdeelkap & rotor; is natuurlijk moeilijk te merken, maar ik moest op de autobaan ff gasgeven om een voorbijflitsende Classic wat bij te houden om 'em te fotograferen, en voordat ik 't wist -practisch ongemerkt- zat ik al boven de 145km/u. Dit ging zo soepel, dat het misschien ook te wijten kan zijn geweest aan die nwe ontstekingsonderdelen. Zoals Trissy opmerkte, met wat steviger rijden moet er een zeker verschil zijn...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Banden, uitlijnen, olie

 · 
Posted: 22.07.2013 - 21:44  ·  #7
Mooi dat het allemaal naar je zin is.
Of het andere meehelpt ?
Baat het niet, dan schaadt het zeker niet.
Geniet ze. ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0