Banden voor V70 D5 (2008)

Wat zijn goede banden?

 
 
 
 
 
reginald
 
Avatar
 
Subject:

Banden voor V70 D5 (2008)

 · 
Posted: 18.05.2010 - 00:35  ·  #1
Ik heb momenteel Pirelli banden onder mijn volvo v70 D5 (2008). Het is een ramp!! Na het verwisselen van mijn winterbanden merkte ik weer hoeveel extra geluid zij maken. De auto voelt niet koersvast en is erg gevoelig voor bandenspanning. Het ligt niet aan het uitlijnen want bij mijn winterbanden had ik er geen last van. De banden zijn nog niet versleten maar ik overweeg om ze vroegtijdig te gaan vervangen. Wie heeft goede ervaring met een merk en type band. (225 breed). Ik heb altijd een voorkeur gehad voor Michelin (duurzaam en comfortabel).
Heeft iemand ook een goed advies voor de bandenspanning. Ik heb het beste resultaat met 2.5 tot 2.6, wat niet overeenkomt met de opgave van Volvo die hoger adviseren.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Banden voor V70 D5 (2008)

 · 
Posted: 20.05.2010 - 12:06  ·  #2
Ik rij met michelin banden(primacy hp 225/45/17 , maandje terug eronder gezet bevalt prima .
Hiervoor continental , zaten onder de auto toen ik ze kocht .
Ik ben geen fan van asymetrische bandenprofiel en die met het v profiel . vind die over het algemeen een hoop lawaai maken , vooral als ze wat ouder worden .
De michelins kom ik telkens weer bij terug , spanning heb ik op 2.7 bar en bevalt goed .
De michelins zijn meestal iets duurder maar goed in alle weersomstandigheden en slijtage is is ook goed .

Groeten Olaf
erwin v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Banden voor V70 D5 (2008)

 · 
Posted: 20.05.2010 - 22:19  ·  #3
Heren ik heb ook Pirelli 225-40-18" banden spanning op 2.8 en ik ben zeer tevreden met mijn banden ik ben weer niet kapot
van Michelin.
En zo heeft ieder voor zich wel iets.
Zoek de topic's er maar op na wat er over banden wel niet allemaal besprokken is.
De een zweert bij dit en de ander bij dat.
Succes.
Norsk V70D5
 
Avatar
 
Subject:

Re: Banden voor V70 D5 (2008)

 · 
Posted: 15.09.2010 - 21:29  ·  #4
Hallo

Je zou even hier kunnen kijken!
topic.php?t=770
ik rij nu al meer dan 6000km met deze banden en ze zijn echt stil.
Wij mijn vrouw en ik zijn er wel achter gekomen dat de iets meer spoor gevoelg is maar daar kwamen we pas achter nadat we thuis waren.
Door dat er hier met spikes word gereden hebben we er hier meer last van, in Nederland heb ik er niks van gemerkt.
de banden die we nu hebben
Falken ZIEX ZE-912 in de maat 225/40 ZR18 95W
Ik weet dat mensen nu zeggen het is geen A merk, maar ik kan zeggen dat met gemiddeld 92000km per 10 maanden en altijd A merken gereden te en soms van de koude kermis thuis kwam heb ik besloten voor 1 keer iets anders te proberen en dat bevalt tot nu toe goed.

Groeten en sterkte met je keuze.
Eric
Jelle W
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: APELDOORN
Leeftijd: 69
Berichten: 55
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Falken

 · 
Posted: 13.10.2010 - 19:36  ·  #5
Ik rijd een D5 van 2006 en ca. 60.000 km per jaar. Ik had de zomer banden van Continental Sport contact 3 225/45 17. Geen onaardige band. Echter na het lezen van de reviews ben ik geattendeerd op de FalkenZiex ZE912 225/45 17". Ik ben er mee van Eerbeek naar A'dam gereden en terug. wat een fijne band zeg!!!!! het geluid wat vanaf de weg doorkomt naar het interieur is minimaal. Misschien omdat de banden nog nieuw zijn, maar ook de wegligging vind ik persoonlijk sterk verbeterd.
Ik wilde hier toch wel even melding van maken voor degene die een keus moeten maken voor nieuwe banden. Omtrent slijtvastheid weet ik over 60.000 km meer. Echter de prijs van de band is 25% goedkoer als de Contnental, Good Year of Michelin.

Gegroet

Jelle
Choco
 
Avatar
 
Subject:

Re: Banden voor V70 D5 (2008)

 · 
Posted: 14.10.2010 - 21:31  ·  #6
Hallo,

misschien kunnen de sites van ANWB en/of ADAC u helpen. Op deze sites staan er tests van verschillende bandenmerken.
Op één van deze sites verderklikken op "tests", dan naar "banden" en als ik me niet vergis staat zelfs u bandenmaat er tussen.

Ik lees ook dat velen van jullie redelijk wat druk in de banden hebben (2.7 à 2.8 bar).
Hebben jullie dan niet het probleem dat de banden meer slijten in het midden dan aan de buitenkant en binnenkant?

Ik heb op mijn voertuig de bandenmaat 235/45/18 en heb er 2.2 bar druk in. Volgens mijn instructieboekje (FORD) dient dit 2.4 bar te zijn.
Maar na zo'n 40.000km stel ik vast de band meer slijtage vertoont in het midden dan aan de buiten- en binnenkant. Daarom heb ik de druk nu een beetje verlaagd.

Greetz en nog veel succes met de bandenzoektocht,
Choco
 
Selected quotes for multi-quoting:   0