Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 15.04.2013 - 19:01  ·  #16
Inderdaad.

@Jacob,
Mijn buurman heeft ook een V70 en had altijd de Premacy HP.
Tegenwoordig rijdt hij op de Energysavers.
Hij geeft wel aan dat de Premacy HP wel een duidelijk fijnere band is om mee te rijden.
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 15.04.2013 - 21:33  ·  #17
LOL, werken jullie niet toevallig als verzekeringsmakelaars?
Ik hoop dat jullie kunnen voorspellen in welke noodsituatie jullie gaan verkeren (regen of droogweer, aquaplanning,...) en de beste band voor die situatie hebben gekozen.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2401
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 15.04.2013 - 22:43  ·  #18
Quote door Polar

Ik heb zelf bijvoorbeeld de Michelin energy saver wel eens overwogen, maar maak me daarbij toch zorgen over de grip, het reactievermogen, enzovoort. Iemand hier ervaring mee?


Op mijn vorige Volvo (850 station) heb ik diverse jaren Michelin Pilots gehad, maar gezien de prijs van die band :'( later de Michelin Energy savers. Vele jaren mee gereden en die rijdt ook erg goed.
Als je standaand geen scheurmonster bent kom je met die band niets te kort. Bij een erg racy rijstijl wil je met die band soms iets wegglijden in scherp genomen bochten, maar daar koop je geen Energy Saver voor :lol:
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 15.04.2013 - 23:04  ·  #19
Als ik een eerlijke mening mag geven.... Ondanks dat mijn opa altijd voor Continental heeft gewerkt vind ik dit echt PIEP-banden! Herrie, gevoelloos in het stuur en een hoog slijtagegehalte! Aangezien ik ook geen consessies doe aan het behoudt van mijn leven en mijn auto vind ik een Conti dus echt geen optie. Ik rijdt nu op de nieuwste generatie Vredestein Sporttrac en moet heel eerlijk bekennen dat dit zowel op de Volvo als op de MX-5 echt heerlijke banden zijn! Vele malen stiller en meer grip! Ook bij nat weer blijven ze koersvast en lijken ze, ondanks het vermogen in de Volvo, ook redelijk slijtvast te zijn.
Aangezien we het hier hebben over een dochter van Continental zeg ik op voorhand al dat dit niks voor mij is! Mijn devies is dan ook: Geen gegriep en koop voor een paar tientjes meer een Vredestein of Michellin band! ;)

Groetjes,

Tristan
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 16.04.2013 - 23:19  ·  #20
Quote door typhoon

LOL, werken jullie niet toevallig als verzekeringsmakelaars?


Ik heb ruim 10 jaar lang 80000 km per jaar gereden, en dan maak je wel eens wat mee, zullen we maar zeggen. Er zijn een hoop prutsers onderweg.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 16.04.2013 - 23:26  ·  #21
Quote door Waltersan

Quote door typhoon

LOL, werken jullie niet toevallig als verzekeringsmakelaars?


Ik heb ruim 10 jaar lang 80000 km per jaar gereden, en dan maak je wel eens wat mee, zullen we maar zeggen. Er zijn een hoop prutsers onderweg.


And so be it!!

Kom op mensen! Wel dikke velgen en bezuinigen op banden? In mijn ogen totaal de omgekeerde wereld! Even afgezien van het feit dat ik Continental als band haat! Zou een dochter merkje dan beter zijn?? Ik dacht het niet! Niet beknibbelen en gewoon goed spul monteren is mijn devies!

Groetjes,

Tristan
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 17.04.2013 - 08:13  ·  #22
...en terug naar het onderwerp. Ervaringen met die Barum Bravuris 2?
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 17.04.2013 - 13:05  ·  #23
 
Selected quotes for multi-quoting:   0