Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 
 
 
 
 
Volvofab
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 120
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 04.04.2013 - 10:23  ·  #1
Hoi Volvoforummers,

Heeft iemand van jullie ervaring met het bandenmerk Barum ?
Volgens mij is dit een dochteronderneming van Continental of hebben ze een samenwerkingsverband.Ze blijken aardig door de testen te komen en ik twijfel nog tussen de Barum Bravuris2 banden of de Sportcontact3 banden van Continental.Laatste is wel 100 euro duurder maar dan heb je wel een A merk. Barum is volgens mij een B merk.

En tsja wil toch veilige en snelle kilometers maken. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar die van Continental Sportcontact 3.

gr.

Fabian
fabricsman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 18
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 04.04.2013 - 10:57  ·  #2
Je geeft het antwoord al zelf. Barum is een prima merk en heeft goede banden alleen als er wat gebeurt dan sla jezelf voor je kop dat je niet voor de Conti's bent gegaan ook al was het met de conti's waarschijnlijk ook fout gegaan. Maar dat is nou net een stukje mindgame dat je met jezelf speelt.
Ik weet niet welke maat je moet hebben maar betaalbaar en goed zijn ook de Goodyear eagle F1. Ik heb deze in de maat 225-45-17 voor 112,50 incl. montage in balanceren.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 04.04.2013 - 11:10  ·  #3
Niets mis met Barum, heb er goede ervaringen mee.

De enige vraag die je kunt stellen waarom Barum en niet Michelin? Als je ze vergelijkt met een Michelin band is de extra prijs van een Michelin misschien toch niet zo gek.

Lager verbruik dan Barum
Langere levensduur dan een Barum

Als je veel km's maakt zou ik kiezen voor een Michelin of een andere band met lage slijtage + rolweerstand. Als je weinig km's maakt gewoon een Barum kopen en blij zijn dat je voor 60 EUR per band een mooie band hebt.
Volvofab
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 120
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 04.04.2013 - 11:23  ·  #4
Quote door fabricsman

Je geeft het antwoord al zelf. Barum is een prima merk en heeft goede banden alleen als er wat gebeurt dan sla jezelf voor je kop dat je niet voor de Conti's bent gegaan ook al was het met de conti's waarschijnlijk ook fout gegaan. Maar dat is nou net een stukje mindgame dat je met jezelf speelt.
Ik weet niet welke maat je moet hebben maar betaalbaar en goed zijn ook de Goodyear eagle F1. Ik heb deze in de maat 225-45-17 voor 112,50 incl. montage in balanceren.


Gaat om de achterbanden,(maat 255-40-17) die slijten erg snel, liggen nu Continental Sportcontact2 op en na 20.000 km zijn ze helemaal op, denk nog een 1/2 mm profiel :-) terwijl de voorbanden ( 225-45-17) nog meer dan 6 mm hebben.

Die Barum banden kosten per stuk rond de 100-105 euro en Conti 155-160 euro, besparing op 2 banden is dus 100 euro.Voor 100 euro kan ik weer 700 km rijden :-)


Ik rij gemiddeld nog geen 10.000 km per jaar dus afweging waard om voor de wat goedkopere banden te gaan die kwalitatief ook goed zijn.
Gezien de reacties is Barum dus gewoon een goede en vooral betrouwbare band.

Vaak betaal je voor de meer bekende merken gewoon beduidend meer terwijl dit niet betekend dat de wat onbekende merken slechter zijn.

Inderdaad mindset altijd lastig !! :-/
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 04.04.2013 - 11:33  ·  #5
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 04.04.2013 - 12:32  ·  #6
Heb ook interesse in Bravuris 2. Heb enkele maanden terug de Gislaved (geloof ook een dochter van Continental) ultras peed aangeschaft, maar mis de velgbescherming op die band. De Bravuris heeft deze en is zelfs goedkoper.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 05.04.2013 - 22:18  ·  #7
Had op de vorige auto barum barvuris er op zitten bij aankoop. Ik was er niet wild van, stugge band, zwaar sturen en herrie.
En op mijn golf ( ergens midden jaren 90, hoe representatief is het dan nog...) zaten gislaved banden bij aankoop, in de stromende regen naar de bandenboer, en op michelin energy weer naar huis. Heen was drama, levensgevaarlijk, en terug ging hij onverstoord rechtdoor. Toen wist ik het verschil tussen een a merk en een b,c,d merk.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 05.04.2013 - 23:16  ·  #8
Hoe vaak zie je dit niet in advertenties, goede banden made by een A merk.
Zal allemaal wel, maar ten opzichte van een A merk komen ze flink tekort.
Voor dikke velgen hebben mensen geld over, kennelijk is dit belangrijker dan de banden welke eronder gaan.
Goede banden zijn een groot veiligheidsitem en hier moet je eigenlijk geen concessies willen doen.
Let wel, in noodsituaties kan dit net het verschil zijn tussen in de kreukels liggen of heelhuids uitstappen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 05.04.2013 - 23:21  ·  #9
Correct. Toen ik mijn V70 kocht zat er op de voorkant banden uit china. Dat is dan wel weer de onderkant van de markt, maar die lieten me op dag 1 al goed schrikken, had bijna een hond onder de auto.
Geen grip+ABS+volvo= niet vertragen!
break
 
Avatar
 
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 06.04.2013 - 13:10  ·  #10
Heb wel ervaring opgedaan met Continental onder verschillende merken auto's en dat zijn echte herrie makers en slijtage gevoelig. In plaats van die € 100 extra voor Continentals zou ik liever €125 extra geven voor Michelins.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 06.04.2013 - 13:38  ·  #11
Michelins zijn en blijven goede banden.
Continental maken na enige jaren herrie, maar zijn wel erg betrouwbaar qua stuurgedrag.
Zo heeft elk nadeel weer zijn voordeel, of andersom. ^_^
Polar
 
Avatar
 
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 15.04.2013 - 10:14  ·  #12
Quote door Bigdog

Hoe vaak zie je dit niet in advertenties, goede banden made by een A merk.
Zal allemaal wel, maar ten opzichte van een A merk komen ze flink tekort.
Voor dikke velgen hebben mensen geld over, kennelijk is dit belangrijker dan de banden welke eronder gaan.
Goede banden zijn een groot veiligheidsitem en hier moet je eigenlijk geen concessies willen doen.
Let wel, in noodsituaties kan dit net het verschil zijn tussen in de kreukels liggen of heelhuids uitstappen.


Klopt, ik ben het met je eens dat je eigenlijk niet zou moeten bezuinigen op onderdelen die voor de veiligheid cruciaal zijn. Maar hoe denk jij over die zogenaamd energiebesparende banden van A-merken zoals Goodyear en Michelin. Ik heb zelf bijvoorbeeld de Michelin energy saver wel eens overwogen, maar maak me daarbij toch zorgen over de grip, het reactievermogen, enzovoort. Iemand hier ervaring mee?
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 15.04.2013 - 10:45  ·  #13
Akkoord wat betreft veiligheid, maar veiligheid begint allereerst en vooral bij de chauffeur en anticiperen in het verkeer is iets wat veel chauffeurs nog altijd niet onder de knie hebben. Ik heb al Continentals, Dunlops, Uniroyals en Pirellis onder mijn auto's gehad en eerlijk gezegd weinig verschil ondervonden. Ik merk ook weinig verschil met de Gislaveds (zelf niet gekozen en inderdaad eerst nogal pessimistisch) die nu onder de auto liggen. als je niet als een wildeman door de bochten scheurt en illegale snelheden erop na houdt kom je er ook wel met de Fulda's, Hankooks, Semperits, Vredesteins, Gislaveds en Barums van deze wereld (zoals de testen uitwijzen). Chinese en andere spotgoedkope aanbieders inderdaad het best links laten liggen.

Vorige week nog een velg beschadigd in een Franse parkeergarage, ondanks de Continental Sportcontact 3 met velgbescherming die op de achterwielen liggen <_< Soms zijn die garages eerder berekent op een Clio...
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 15.04.2013 - 13:19  ·  #14
... en inderdaad de perfecte band bestaat niet! Je zal altijd compromissen moeten sluiten en minder goede eigenschappen erbij nemen ook van de zogenaamde A-banden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Barum Bravuris 2 banden: iemand ervaring met deze banden

 · 
Posted: 15.04.2013 - 18:26  ·  #15
Onder normale omstandigheden zullen alle banden wel vergelijkbaar rijden. Maar in een noodsituatie kan het het verschil zijn tussen alleen heftig schrikken en weer doorrijden, of een ongeplande familie bijeenkomst in een aula.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0