Beginnersvragen over after market systemen

 
 
 
 
 
krekel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 64
Berichten: 60
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 30.12.2015 - 08:33  ·  #1
Ik heb een beginnersvraag over de navigatie + audio van de Volvo V70 (2007). Mijn RTI systeem werkt niet en ik zoek een moderner systeem. Is het nu zo dat het navigatiescherm uit m'n dashboard alleen een beeldscherm is en dat de navigatie hardware in de CD/DVD unit zit? Met andere woorden, kan ik een ander systeem aanschaffen door alleen een DVD/CD unit te vervangen? Of is het slimmer om een nieuw audio / navigatie systeem in te laten bouwen zoals bijvoorbeeld de NavAudio of SwissAudio? Het liefst zou ik een systeem in laten bouwen met CARPLAY maar dat lijkt voor de Volvo nog niet mogelijk..
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 30.12.2015 - 17:18  ·  #2
Als het zeker niet je scherm is wat kapot is zou je inderdaad een nieuwe speler kunnen aanschaffen, misschien wel eerst verifiëren of die inderdaad kapot is. Is niet gewoon een draad breuk ergens bijvoorbeeld? Verder is het zo dat als je navi in je originele scherm wilt je dit via de originele Volvo rti kan doen, maar er loopt ergens hier ook een topic waar mensen een losse TomTom of Garmin kunnen laten inbouwen in het omhulsel van het scherm. Ben je direct up to date met nieuwe navi, meestal incl gratis lifetime updates. Daarnaast heb je dan meteen een touchscreen ipv het rti systeem. Zelf heb ik een VDO navi systeem op mijn originele scherm, maar eigenlijk alleen maar omdat dat al helemaal klaar lag in de auto toen ik m kocht. Anders zeker voor een dergelijke TomTom optie gegaan. Succes!
krekel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 64
Berichten: 60
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 30.12.2015 - 17:55  ·  #3
Dank voor je reactie! Ik zou graag een modernere navigatie laten inbouwen, wil het alleen liever laten doen dan zelf klooien. (andere kwaliteiten ;-)

Een TomTom zou perfect zijn, anders een after market navigatie / audio combinatie.
Hidde86
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 104
Berichten: 84
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 20.01.2016 - 17:24  ·  #4
Misschien is dit wat voor je ik kan alleen niet zo 123 uitvogelen op de website welke Navigate software het is

maar staat wel erg mooi in het dashboard ziet er uit als origineel
https://www.navaudio.nl/merkge…cherm-4909
Michelnoord
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grins
Berichten: 113
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 20.01.2016 - 17:25  ·  #5
Zag ik laatst niet een waarschuwing over Navaudio voorbij komen ?
krekel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 64
Berichten: 60
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 20.01.2016 - 17:32  ·  #6
klopt, hadden wat slechte pers. Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die me kan helpen met het inbouwen van een after market systeem in de regio Tiel / Culemborg / Utrecht. Ik ben bij wat inbouwstations geweest maar die rekenen voor het apparaat vaak ruim 20-40% meer dan waarvoor ik hem op internet kan bestellen...
Hidde86
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 104
Berichten: 84
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 22.01.2016 - 18:06  ·  #7
Hey Krekel

als je dit gaat laten doen en het RTI beeldscherm er uit haalt dan zou ik deze wel van je willen overnemen
maakt niet uit of het scherm kapot is of niet zolang die nog maar omhoog en naar beneden gaat

en als je nog hulp zoek met de inbouw kan ik je daar mee helpen
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 13.02.2016 - 20:02  ·  #8
Ik kwam toevallig net dit tegen op aliexpress
http://www.aliexpress.com/item…0132a58240
Ziet er een stuk beter uit dan zo'n lelijk universeel dubbel-din radio ding. Ja, het is voor een S80 (HU601/HU801), maar ik verwacht dat ze ook te krijgen zijn voor een S60/V70 (HU603/HU803)
krekel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Culemborg
Leeftijd: 64
Berichten: 60
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 16.02.2016 - 09:06  ·  #9
Quote door Hidde86

Hey Krekel

als je dit gaat laten doen en het RTI beeldscherm er uit haalt dan zou ik deze wel van je willen overnemen
maakt niet uit of het scherm kapot is of niet zolang die nog maar omhoog en naar beneden gaat

en als je nog hulp zoek met de inbouw kan ik je daar mee helpen


Hoi Hidde,

Ik heb er 2, 1 nog in m'n auto en een andere als reserve. Als je van plan bent er een ander navigatiesysteem in te plaatsen, zouden we er dan geen 2 kunnen maken? Hoe dan ook, ik heb er eentje liggen voor je als je nog interesse hebt..

Groet,

Jaap
El Mano
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerde
Berichten: 16
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 23.09.2016 - 00:18  ·  #10
Heeft iemand dit apparaat besteld/ingebouwd, toevallig? Ik ben me ook aan het oriënteren op een vervanger voor de HU-801/3


Quote door [-Tom-]

Ik kwam toevallig net dit tegen op aliexpress
http://www.aliexpress.com/item…0132a58240
Ziet er een stuk beter uit dan zo'n lelijk universeel dubbel-din radio ding. Ja, het is voor een S80 (HU601/HU801), maar ik verwacht dat ze ook te krijgen zijn voor een S60/V70 (HU603/HU803)
peter s
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: wamel
Leeftijd: 46
Berichten: 12
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 23.09.2016 - 10:01  ·  #11
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 310
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Beginnersvragen over after market systemen

 · 
Posted: 23.09.2016 - 11:53  ·  #12
Ik heb eens een paar Chinese radio's besteld om te kijken of het iets was. Alle radio's waren het gewoon niet. FM ontvangst slecht, navigatie matig, geluidskwaliteit belabberd. Voor het oog is het leuk maar meer dan dat helaas niet (ik vind goede audio vrij belangrijk, dus het blijft een persoonlijke ervaring).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0