Benzine op, sluit het systeem het automatisch af?

 
 
 
 
 
Lunar
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Swifterbant
Leeftijd: 31
Berichten: 313
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Benzine op, sluit het systeem het automatisch af?

 · 
Posted: 12.03.2013 - 20:26  ·  #1
Hallo allemaal,

Nog steeds geniet ik elke dag van mijn Volvo V70 II uit 2001! Die auto met een draaicirkel van een boot rijdt nog steeds heerlijk.

Ik heb alleen een kort vraagje.
Als je weinig benzine (bijvoorbeeld een paar liter) in je tank hebt zitten en je zet de auto stil, sluit de auto dan automatisch de benzinetoevoer af, zodat bijvoorbeeld troep onderin de tank niet meegezogen wordt of iets dergelijks?

Ik heb het namelijk vandaag gehad. Ik zet de auto lopend stil en een paar seconden erna start hij niet meer! Als je dan een liter erbij gooit, dan start hij net zo snel als hij normaal doet wanneer bijvoorbeeld de tank vol zit.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Benzine op, sluit het systeem het automatisch af?

 · 
Posted: 12.03.2013 - 22:00  ·  #2
Lijkt mij dat je de tank echt leeg hebt.
Tanken dus. :D
Overigens, er zit een benzinefilter bij je rechter achterwiel.
Lunar
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Swifterbant
Leeftijd: 31
Berichten: 313
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Benzine op, sluit het systeem het automatisch af?

 · 
Posted: 12.03.2013 - 22:56  ·  #3
Ik denk zelf dat als ik de motor niet had afgezet, dat hij nog wel even doorliep. Ik kan het natuurlijk ook fout hebben en net op het juiste moment wanneer de benzine op was de motor hebben afgezet, maar dat lijkt mij echt te toevallig :P

Anyway.. Ik moet gewoon eerder tanken >_<
RayCis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 70
Homepage: raycis.nl
Berichten: 205
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Benzine op, sluit het systeem het automatisch af?

 · 
Posted: 05.06.2013 - 10:23  ·  #4
Ja, er zit een reserve op, een liter of 8 geloof ik, dus als 't lampje gaat branden dat je moet gaan tanken, neem ik aan dat je a/d laatste 8 liter toe bent? Als je je verbruik wil meten, en je gooit 'em helemaal vol, moet je dus in principe uitgaan van een tank van 60 liter? Als je de reserve niet wilt meetellen, de resterende 8 liter dan..Want er gaat in totaal toch 68l. in?
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Benzine op, sluit het systeem het automatisch af?

 · 
Posted: 05.06.2013 - 11:19  ·  #5
Weet niet exact hoeveel reserve je nog hebt wanneer het lampje gaat branden maar denk wel iets meer dan 8 liter. Tijdje terug moest ik noodgedwongen (portemonee vergeten) zonder te tanken door naar huis rijden terwijl 's ochtends onderweg naar het werk het lampje al ging branden. Dat betekende in totaal nog 150 km met lampje aan. Boordcomputer gaf toen op een gegeven moment ook geen actieradius meer aan, enkel ---- Voor de zekerheid onderweg wel airco en alle andere verbruikers uitgezegd en 90 op de cruise control naar huis gereden. Moest hem nog even knijpen toen ik in een lange file belande maar uiteindelijk thuis gekomen en daarna meteen gaan tanken. ging er 69 liter in en de S60 heeft meen ik een 70 liter tank.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0