Benzinelucht in de auto

 
 
 
 
 
bryann
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Benzinelucht in de auto

 · 
Posted: 12.08.2013 - 12:04  ·  #1
Hallo Forumleden,

Deze week heb ik een 2de handse volvo gekocht. Het is een S40 van bouwjaar 2005. Nu als de motor warm is en ik stil sta ruikt de airco naar benzine. Sta ik stil zet ik de airco uit is de benzine lucht weg.

Begin ik weer met rijden, dan is de benzine lucht ook weer weg. Zolang ik blijf rijden heb ik nergens last van. Alleen als ik stil sta.

Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Benzinelucht in de auto

 · 
Posted: 12.08.2013 - 13:24  ·  #2
Ik gok op lekkage ergens bij het inlaattraject als ik dit zo hoor. Als je rijdt vervliegt die lucht en als je stil staat blijft dit natuurlijk langer onder de kap hangen en wordt het dus naar binnen geblazen. Ik zou dus je leidingen en slangen eens op dichtheid controleren.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Benzinelucht in de auto

 · 
Posted: 12.08.2013 - 16:20  ·  #3
Per ongeluk benzine getankt? Je zit in het dieselforum :D :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Benzinelucht in de auto

 · 
Posted: 12.08.2013 - 17:05  ·  #4
Whahahahaaa!! :D Dat was mij nog niet eens opgevallen inderdaad! Maar ik ga er vooralsnog wel vanuit dat het hier een benzine-V40 betreft! ;)
bryann
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Benzinelucht in de auto

 · 
Posted: 12.08.2013 - 20:31  ·  #5
Whahahaha! Nee het is een diesel en ik heb ook diesel getankt :D

Het ruikt naar benzine als ik stil sta. Maar komt dit vaker voor? Iemand ervaring ermee en wat was het toen ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Benzinelucht in de auto

 · 
Posted: 12.08.2013 - 20:40  ·  #6
Het is een diesel en je ruikt benzine?? :O Euhm een slecht afgestelde auto voor je en anders wellicht een interieurfilter die aan vervanging toe is?? Dit is wel een heel vreemde klacht! :'( :'(
A.vandaele
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Benzinelucht in de auto

 · 
Posted: 30.11.2013 - 00:27  ·  #7
Heb dit 2 jaar geleden, eens meegemaakt. met een xc90. na vervanging van de injectoren ( als ik mij niet vergis) hadden ze de leidingen niet genoeg aangespannen en lekte deze na een tijdje!
!! bijgevolg kon ik een dieselgeur waarnemen in de auto!! auto laten takelen naar de garage, volvvo garage gaf z'n fout toe, en alle kosten waren voor hen!!
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Benzinelucht in de auto

 · 
Posted: 30.11.2013 - 08:57  ·  #8
een niet onderhouden airco systeem met bij behorende schoonmaak, gaat vies ruiken, misschien vind jij dat naar benzine ruiken, ik zou er een frisse airco beurt tegenaan gooien en een interieur filter.
candor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Benzinelucht in de auto

 · 
Posted: 26.01.2014 - 13:40  ·  #9
Ik heb hetzelfde probleem, nou ja...hij stinkt behoorlijk naar diesel in en buiten de auto.
Van een van mijn Volvofielen kreeg ik te horen dat het bij hem een lekke injector was
 
Selected quotes for multi-quoting:   0