beperkt vermogen compressie valt weg? V70

betaalbare garage gezocht

 
 
 
 
 
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 10.07.2022 - 21:22  ·  #16
Zuigers vervangen, distributie vervangen en niet aanslaan?
Na z'n ingreep moet de motor aanslaan.
De distributie staat goed of niet goed. Er valt niets aan af te stellen.

Is de compressie gemeten?

Ben bang dat deze allround garage niet z'n gelukkige keus is.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 11.07.2022 - 01:08  ·  #17
Quote door josg

Helaas weinig nieuws, nu al 5 @ 6 weken weg. Ik heb hem weg laten slepen naar een allround garage in de buurt die ik nog kende van een vorige auto. Die heeft het erg druk en sleutelt er af en toe aan. Hij heeft in ieder geval de zuigers vervangen (er was er een gesmolten) en de hele distributieset vervangen. En nu begint hij wel te draaien maar gaat niet aan. Hij denkt dat hij de distributieriem moet afstellen. Ik word er inmiddels moedeloos van maar opnieuw wegslepen zet me nog meer op achterstand (en hoge kosten denk ik).


Wegwezen, ik vermoed dat meer inhoudelijke specifieke kennis nodig is.
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 11.07.2022 - 12:14  ·  #18
Ik vermoed dat meer algemene autotechnische kennis nodig is.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 11.07.2022 - 15:23  ·  #19
Wel zomaar zuigers vervangen maar hij 'denkt' dat de distributieriem op tijd gezet moet worden? Ik zou een andere garage zoeken...
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 387
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 11.07.2022 - 22:17  ·  #20
Heb je te horen gekregen wat de oorzaak van de gesmolten zuiger is? Dus een volledige diagnose. Als deze niet bekend is en niet verholpen wordt dan of loopt hij nooit goed of loopt hij wel maar loopt hij weer kapot. Als ik aan een gesmolten zuiger denk, denk ik ook aan wat er nog meer beschadigd kan zijn: cilinderwand etc.

Hopelijk ben je daar over door de garage geinformeerd.
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 12.07.2022 - 08:26  ·  #21
Klinkt allemaal een beetje vreemd.
Ik zou hoe dan ook de auto weghalen bij je huidige garage en bij Blade neerzetten.
De extra kosten van transport heb je in no time terugverdiend doordat je een eerlijke betrouwbare en kundige diagnose van de OORZAAK van de motorschade krijgt.
Gewoon wat voor de hand uit gaan vervangen is nooit een goed idee, zuigers smelten niet spontaan, daar ligt een trits aan mogelijke oorzaken aan ten grondslag. (Om over de mogelijke samenhangende gevolgen zoals Lerren deels aangeeft nog maar te zwijgen..)
Nogmaals ga naar Blade dan krijg je een compleet en betrouwbaar inzicht in wat er moet gebeuren!
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 12.07.2022 - 18:53  ·  #22
JosG heeft even tijd nodig om dit verwerken denk ik.
josg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 05 / 2022
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 01.08.2022 - 05:39  ·  #23
Quote door lerren

Heb je te horen gekregen wat de oorzaak van de gesmolten zuiger is? Dus een volledige diagnose. Als deze niet bekend is en niet verholpen wordt dan of loopt hij nooit goed of loopt hij wel maar loopt hij weer kapot. Als ik aan een gesmolten zuiger denk, denk ik ook aan wat er nog meer beschadigd kan zijn: cilinderwand etc.

Hopelijk ben je daar over door de garage geinformeerd.


Ja hoor, is allemaal keurig uitgelegd, hoewel hij aangaf dit nog niet eerder te hebben gezien. Uiteindelijk bleek de turbo defect, die (ik hoop dat ik het goed heb onthouden, want ben geen technicus) die ervoor zorgde dat er teveel olie in de cilinders kwam (of zoiets). Daardoor werd erteveel verbrand daar wat trot te grote verhitting leidde.
Nogmaals, ik ben geen techneut, maar het klinkt mij logisch dat ze smelten als het te heet wordt.
Ik ben toen hij vermogen verloor wel meteen gestopt: cilinderwanden waren in orde.
Nu weer aan het inrijden, en hoop dat alles over is!
josg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 05 / 2022
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 01.08.2022 - 05:41  ·  #24
Quote door josg

Quote door lerren

Heb je te horen gekregen wat de oorzaak van de gesmolten zuiger is? Dus een volledige diagnose. Als deze niet bekend is en niet verholpen wordt dan of loopt hij nooit goed of loopt hij wel maar loopt hij weer kapot. Als ik aan een gesmolten zuiger denk, denk ik ook aan wat er nog meer beschadigd kan zijn: cilinderwand etc.

Hopelijk ben je daar over door de garage geinformeerd.


Ja hoor, is allemaal keurig uitgelegd, hoewel hij aangaf dit nog niet eerder te hebben gezien. Uiteindelijk bleek de turbo defect, die (ik hoop dat ik het goed heb onthouden, want ben geen technicus) die ervoor zorgde dat er teveel olie in de cilinders kwam (of zoiets). Daardoor werd erteveel verbrand daar wat trot te grote verhitting leidde.
Nogmaals, ik ben geen techneut, maar het klinkt mij logisch dat ze smelten als het te heet wordt.
Ik ben toen hij vermogen verloor wel meteen gestopt: cilinderwanden waren in orde.
Nu weer aan het inrijden, en hoop dat alles over is!


Ik word wel nieuwsgierig naar de garage van Blade! Ga daar zeker een keer langs!
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 01.08.2022 - 08:10  ·  #25
Quote door josg

Quote door lerren

Heb je te horen gekregen wat de oorzaak van de gesmolten zuiger is? Dus een volledige diagnose. Als deze niet bekend is en niet verholpen wordt dan of loopt hij nooit goed of loopt hij wel maar loopt hij weer kapot. Als ik aan een gesmolten zuiger denk, denk ik ook aan wat er nog meer beschadigd kan zijn: cilinderwand etc.

Hopelijk ben je daar over door de garage geinformeerd.


Ja hoor, is allemaal keurig uitgelegd, hoewel hij aangaf dit nog niet eerder te hebben gezien. Uiteindelijk bleek de turbo defect, die (ik hoop dat ik het goed heb onthouden, want ben geen technicus) die ervoor zorgde dat er teveel olie in de cilinders kwam (of zoiets). Daardoor werd erteveel verbrand daar wat trot te grote verhitting leidde.
Nogmaals, ik ben geen techneut, maar het klinkt mij logisch dat ze smelten als het te heet wordt.
Ik ben toen hij vermogen verloor wel meteen gestopt: cilinderwanden waren in orde.
Nu weer aan het inrijden, en hoop dat alles over is!


Fijn dat je geholpen bent en dat de garage houder je goed uitleg heeft gegeven. Veel rijplezier gewenst....ben wel benieuwd wat dit gekost heeft..turbo en motor revisie :-/
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 01.08.2022 - 14:04  ·  #26
Laten we het er maar op houden dat het veel gekost heeft.
Mijn voorzichtige conclusie is dat de defecte turbo het carter leeggeslurpt heeft waardoor de motor geen smering en koeling meer kreeg.
Met nieuwe zuigers, een koprevisie en een nieuwe turbo loopt de Volvo weer zoals het hoort.
josg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 05 / 2022
Subject:

Re: beperkt vermogen compressie valt weg? V70

 · 
Posted: 09.02.2024 - 12:54  ·  #27
nog even voor mijn "volgers" : de auto heeft na deze reparatie prima gereden, zo'n 22000 km. In Frankrijk kreeg ik echter plotseling een motor die afsloeg (met caravan erachter). Niet meer aan te krijgen. Weggesleept en aan garage gebracht (wat communiceert de ANWB toch slecht!). Uiteindelijk bleek er 1 injector defect en is er een nieuwe ingezet. Rijdt weer als een zonnetje. Nu alleen weer een verlies htnigsprobleem met xenon maar der heb ik in een nieuw draadje aangemeld.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0