Beste oplossing carkit, muziek streamen, achteruitrijcamera

 
 
 
 
 
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 656
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Beste oplossing carkit, muziek streamen, achteruitrijcamera

 · 
Posted: 20.04.2023 - 21:44  ·  #1
Een kennis heeft een S60 2.0t 2005 gekocht, na wat onderzoek was ik van mening dat de auto goed lijkt te zijn. Ik denk gechipt want hij voelt als een t5. Deze auto heeft geen achteruitrijsensoren, gezien een s60 niet erg overzichtelijk is niet ideaal.

Auto heeft nu:
- hu850
- rti scherm
- heeft een witte ipod kabel/stekker in de armsteun
- nokia ck nogwat carkit.

Wens:
- audiostreaming
- achteruitrijcamera op rti
- carkit
- eventueel moderne navigatie (niet essentieel)

In mijn eigen auto heb ik een Pioneer radio met android auto en een camera. Ik vind dat bij deze auto zonde gezien het rti-scherm en de mooie radio. Na kort eigen onderzoek zijn er denk ik de volgende oplossingen?

1. Een grom bt3 icm sensoren met piepjes (minder mooi).
2. De rti oplossingen met imiv, cfe
- gaat niet automatisch op de camerabeeld bij achteruitrijden ? https://www.swedesolutions.com/product/p2-lite-camera/
- in combinatie met cfe zou beeld wel automatisch moeten aanspringen? https://www.swedesolutions.com/product/cfe-ultra/
- Imiv ik kan deze modules niet vinden?

3 Raspberry Pi Ziet er goed uit, ben bang dat ik niet de tijd heb om dit te gaan doen , bij mijn eigen auto als die RTI zou hebben een leuke uitdaging niet bij een ander https://luuk.cc/p/vD2f/Android_Auto_on_Volvo_RTI

Heeft iemand een idee wat een goede oplossing is?
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Beste oplossing carkit, muziek streamen, achteruitrijcamera

 · 
Posted: 20.04.2023 - 22:19  ·  #2
Kijk even op het forum, er is echt zoveel geschreven over de RTI ombouw en wat daarvoor nodig is. Met de HU en RTI is er veel mogelijk!
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 656
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Beste oplossing carkit, muziek streamen, achteruitrijcamera

 · 
Posted: 20.04.2023 - 22:38  ·  #3
Dat heb ik natuurlijk ook gedaan. Daar heb ik onderandere de iMiv classic, vir-1, spider xl oplossingen gevonden, maar die worden denk ik niet meer verkocht ik kan ze niet vinden in ieder geval. Als ik topics heb gemist die nog wel actueel zijn, zou het fijn zijn als je een link kan posten.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4093
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Beste oplossing carkit, muziek streamen, achteruitrijcamera

 · 
Posted: 21.04.2023 - 10:42  ·  #4
Dat RTI scherm is echt pokketraag (ik heb er een) en met de resolutie van een grindtegel... ik zou er niet blij van worden als ik elke keer dat ik de auto in de achteruit zet 10 seconden moet wachten totdat dat schermpje omhoog komt.
HU850 is een prima radio (ik had er een in mijn vorige V70) maar bijna allemaal gaan ze op den duur problemen geven door overhitting waardoor er wat solderingen beschadigen. Dat is te repareren, maar als je er toch geld in gaat steken zou ik er toch nog eens over nadenken om misschien toch aftermarket te gaan (al moet ik je zeggen dat ik origineel ook mooier vind qua aangezicht), dan kan je alles in 1x aanpakken qua achteruitrijcamera en bluetooth zowel voor radio als bellen. Stuurbediening zou ik zo mogelijk wel behouden, dat vind ik zelf wel echt een voordeel, je houdt je ogen veel meer op de weg.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 656
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Beste oplossing carkit, muziek streamen, achteruitrijcamera

 · 
Posted: 21.04.2023 - 14:22  ·  #5
Oke vond zo mooi die luxe uitvoering. Maar dan zou ik net als bij mij gewoon een pioneer erin kunnen doen. Even op zoek naar 2dinpaneel dan.

Bedankt.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1515
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Beste oplossing carkit, muziek streamen, achteruitrijcamera

 · 
Posted: 21.04.2023 - 15:59  ·  #6
Als je een hu850 erin hebt met goede correcte speakers EN ook de juiste software hebt geladen heb je echt een mooi audio systeem. Die software heb je echt nodig om er een werkend geheel van te maken. Dat lampjes werken of stuurbediening is leuk maar dat is basic.



Mathijs heeft mooie sets voor een fatsoenlijke prijs.

Imiv eraan kan prima( staat een complete op mp en die heeft een BT module erbij.

Het scherm is idd wat traag met stijgen. Zelf heb ik m echter gewoon altijd op staan. Gebruik m niet voor routes. Traag programmeren namelijk .

Voordeel als je scherm standaard al omhoog komt is dat het ding dus voor je camera al klaar staat. En je navigatie dvd word sowieso steeds gelezen, scherm op of neer dus…

Op de vakanties in de Franse en Italiaanse binnenlanden is het echter nog helemaal prima. Daar heb ik m op split screen staan met 500m & 5km schaal wat dan lekker touren is en je prima info geeft waar je ongeveer tov wat zit.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0