Bestuurders portier - electronika defect?

 
 
 
 
 
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Bestuurders portier - electronika defect?

 · 
Posted: 18.06.2014 - 07:50  ·  #1
Gisteravond liep ik tegen een vreemd probleem aan; Ik wilde mijn auto ontgrendelen maar het bestuurders portier weigerde. Andere portieren gingen wel open. Rechts klapte mijn spiegel netjes uit, links niet (CFE volvotech geinstalleerd). Vervolgens deur via het slot met sleutel geopend en toen bleek dat alle elektronica in het bestuurders portier weigerde; spiegel links is niet meer te bedienen, raam niet, en centrale vergrendeling niet.
Weet iemand of dit portier apart gezekerd is? M.a.w. kan dit puur komen door een defecte zekering komen? Of kan iemand een andere oorzaak bedenken? Ik hoor graag jullie reacties.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Bestuurders portier - electronika defect?

 · 
Posted: 18.06.2014 - 09:03  ·  #2
Is het geen kabelbreuk?
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Bestuurders portier - electronika defect?

 · 
Posted: 18.06.2014 - 10:34  ·  #3
Tja zou misschien kunnen maar kan het me haast niet voorstellen. Zomaar opeens uit het niks. Richting aanwijzer in de spiegel doet het wel. evenals het bedieningspaneel waarmee ik alle andere ramen en de spiegel rechts kan bedienen.
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Bestuurders portier - electronika defect?

 · 
Posted: 20.10.2014 - 22:50  ·  #4
Quote door Turbotom

Arthur,

Je bent per PM niet bereikbaar. Hoop dat je dit leest en wilt reageren. Ben erg benieuwd of het probleem bij jou is opgelost en of de oorzaak is gevonden.

Tom


Schopje ......
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Bestuurders portier - electronika defect?

 · 
Posted: 31.10.2014 - 15:32  ·  #5
Quote door Turbotom

Arthur,

Je bent per PM niet bereikbaar. Hoop dat je dit leest en wilt reageren. Ben erg benieuwd of het probleem bij jou is opgelost en of de oorzaak is gevonden.

Tom


Schopje ......
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Bestuurders portier - electronika defect?

 · 
Posted: 10.11.2014 - 14:00  ·  #6
Ey! sorry... heb inderdaad geen PM gehad en even een tijdje wat minder actief geweest hier. Problemen in mijn linkerdeur zijn gelukkig opgelost... Ik was toevallig bij Volvotech langs geweest en had aan Bob gevraagd of hij een idee had. Volgens hem was het de motor van mn spiegel die defect was wat goed verklaarbaar zou zijn vanwege een aanrijding waarbij de spiegel een flinke tik had gehad. Ik heb het er bij de schadehersteller dus op gegooit dat ze mn spiegel waren vergeten na te lopen en dit hebben ze dus achteraf als nog netjes verholpen. Compleet nieuwe spiegel hebben ze mij verteld.
Vreemde van het hele verhaal is nu dat ik nog geen 2 maanden later exact het zelfde probleem heb met mijn rechter spiegel. Ik vermoed ook een defecte motortje maar ik ben er nog niet achter gekomen hoe ik die kan uitbouwen. Iemand hier toevallig iets van een handleiding voor??
Turbotom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Berichten: 461
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Bestuurders portier - electronika defect?

 · 
Posted: 10.11.2014 - 21:09  ·  #7
Arthur,

Bedankt voor je reactie. PM in jouw richting geeft een foutmelding die ook door de moderators niet kon worden opgelost.

Dus inderdaad de spiegelmotor als bron van de ellende, zoals ik al vermoedde.

1-wiel (zie het andere topic) is in staat de spiegelmotor uit te bouwen en heeft mogelijk een gebruikt exemplaar ter vervanging beschikbaar.

Tom
Arthur30
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 41
Berichten: 332
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Bestuurders portier - electronika defect?

 · 
Posted: 11.11.2014 - 07:34  ·  #8
Bedankt voor de tip Tom. Ik zal hem eens even contacten om te informeren of hij de spiegelmotor nog heeft.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0