betere lichtopbrengst?

fjeroen
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

betere lichtopbrengst?

· 
Posted: 28.01.2020 - 10:28  ·  #1
Ik heb een 2003 pre-facelift met gewone geribbelde koplampen. Graag zou ik de lichtopbrengst (dim-) willen verbeteren ( zonder meteen Xenon in te bouwen).

Wat zijn nu lampen die veel licht winst boeken en die ook nog redelijk lang mee gaan?

Alvast bedankt voor de reacties
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

Re: betere lichtopbrengst?

· 
Posted: 28.01.2020 - 10:45  ·  #2
Ik had altijd Philips NightGuide H7R lampen, maar die zijn volgens mij niet meer te krijgen. Waren echt goede lampen, maar met 40 euro per setje wel duur.
Geen idee wat er tegenwoordig nog is. Philips heeft nog wel die x % extra opbrengst lampen maar ik lees dat die vaak ook x % eerder kapot gaan.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2020 - 11:16  ·  #3
Ik had in mijn vorige V70 (N) Philips WhiteVision, die geven geloof ik +60% licht maar niet een veel kortere levensduur zoals die lampen die +100% of meer claimen. Zijn wel wat testjes van te vinden op internet. Ik was erg tevreden over die WhiteVisions, zichtbaar meer licht tov een standaard H7 halogeen, en ook witter zonder meteen zo heel zichtbaar "ik heb halogeen maar ik wil graag xenon look" wit te zijn.
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 28
Subject:

· 
Posted: 28.01.2020 - 11:26  ·  #4
Quote door fjeroen

Ik heb een 2003 pre-facelift met gewone geribbelde koplampen. Graag zou ik de lichtopbrengst (dim-) willen verbeteren ( zonder meteen Xenon in te bouwen).

Wat zijn nu lampen die veel licht winst boeken en die ook nog redelijk lang mee gaan?

Alvast bedankt voor de reacties

Sterkere lampen gaat niet lukken, 55 watt blijft 55 watt.
Misschien kan je wel "spelen" met de kleur van het licht.

Ik heb op mijn vorige wagen de vrij gele peertjes vervangen voor wittere lampen.
Geeft niet perse meer licht, maar naar mijn mening kan je wel meer zien.

Ik heb voor mijn 2004 (zelfde geribbelde glazen) inmiddels ook al vervangers liggen, maar nog geen tijd gehad ze erin te zetten.
Ik ben zelf goed te spreken over de Philips Xtreme Vision. Heb deze altijd in mijn vorige auto gebruikt, geven mooi licht en gaan redelijk lang mee. Lampen zijn toen bijna 70k meegegaan en toen ging de auto weg.
Edwins40
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 01.02.2020 - 11:13  ·  #5
Ik ga even vloeken in de kerk.

Voor de gein heb ik LED dimlichten via aliexpress besteld, gewoon als experimentje. Ik rij er nu een week mee en ik heb nog geen seintjes van tegenliggers gehad dat ze verblind worden.
Waar ik in de KIA Proceed 2019 van mijn vriendin, constant seintjes krijg met fabrieks LED lampen. Die moeten we naar beneden afstellen om mensen niet te verblinden blijkbaar.

De lichtopbrengst is bizar te noemen, alsof ik in een hedendaagse auto heb plaatsgenomen!

Nadelen;
Het klemmetje van de koplampunit paste niet heel makkelijk over de LED unit heen
CANBUS melding 'Storing dimlicht'
De stekker wordt nogal warm, ik hou voorlopig nog even goed in de gaten na elk ritje of er niks misgaat.

Ik weet niet of aliexpress links hier gewaardeerd worden. Bij interesse, PM me maar ff.

*edit; Ik heb ook de geribbelde koplamglazen.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 36
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 01.02.2020 - 12:34  ·  #6
Ik heb sinds kort de philips blister racing h4 lampen zitten in de seat. Gewoon halogeen. Flinke verbetering tov ‘normale’ lampen. Perfect beeld ook.

Zijn wel prijzig.
Selected quotes for multi-quoting:   0