Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 
 
 
 
 
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 23.10.2019 - 11:07  ·  #106
Quote door Walterj

Zo, die kerel werkt echt mn zenuwen, kan m niet aan zien!


Ik ben na 40 sec afgehaakt.

Druk gedoe hou ik niet van.
JohanPR7
 
Avatar
 
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 23.10.2019 - 20:51  ·  #107
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 24.10.2019 - 12:34  ·  #108
mm, doet pijn om in die filmpjes het achterstallige onderhoud te zien...
Breehorn
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: ENKHUIZEN
Leeftijd: 65
Homepage: sy-deverleiding.nl
Berichten: 72
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Weer slecht in de test

 · 
Posted: 05.11.2019 - 06:57  ·  #109
Ook in het november 2019 blad van de consumentenbond krijg je bijna spijt dat je een Volvo hebt gekocht!!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 07:24  ·  #110
Eigenlijk zou daar wel de km stand bij afgewogen moeten worden.
Gisteren vertelde mijn vrouw dat er op tv (geen idee welk programma) iets was over de V70 dat er een met mer dan 6 ton nog voor meer dan 3k aangboden werd.
En dat Volvos bekend staan makkelijk hoge km standen kunnen halen. En dan heb je natuurlijk meer kan op pech door slijtage.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 10:50  ·  #111
Model 2008 tot 2016.

Ladingen hier rijden in een volvo die veel ouder is.

En een auto met 300K kilometers of meer vergelijken met een auto die bij 150K op de sloop ligt is ook lastig.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 14:26  ·  #112
Inderdaad, als je wagens gaat vergelijken met een kwart aan kilometers vind ik het niet raar dat ze betrouwbaarder zijn...

Ik ben wel benieuwd naar de rest van het artikel, hoe komen de Volvo's zo onbetrouwbaar? Tevens valt het op dat de top 8 uit "wegwerp auto's" bestaat en de MB en BMW, ook kilometervreters, daar direct onder staan.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 14:55  ·  #113
Ik krijg het idee dat er verhoudingsgewijs veel ouderen bij dit onderzoek betrokken zijn zijn, die bij wijze van spreken alleen doordeweeks naar de buurtsuper en zondags naar de kerk rijden in een klein boodschappenwagentje. Ieder jaar een onderhoudsbeurt (want anders vervalt de garantie) en na drie jaar ruilen ze 'm in voor een nieuwe van hetzelfde merk en type. Dus als je veel kleine autootjes verkoopt aan bejaarden die weinig kilometers maken, kom je als automerk gemakkelijk bovenaan te staan in de betrouwbaarheidsstatistiek.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 15:15  ·  #114
Quote door T_I

Inderdaad, als je wagens gaat vergelijken met een kwart aan kilometers vind ik het niet raar dat ze betrouwbaarder zijn...

Ik ben wel benieuwd naar de rest van het artikel, hoe komen de Volvo's zo onbetrouwbaar? Tevens valt het op dat de top 8 uit "wegwerp auto's" bestaat en de MB en BMW, ook kilometervreters, daar direct onder staan.

Wegwerp auto's? De meeste Jappen worden naar verre oorden geƫxporteerd als ze op leeftijd komen, en rijden daar nog heel wat jaartjes rond. Vandaar dat je die bijna nooit in lijstjes ziet met hoge kilometerstanden (en dat is de reden waarom ik die lijstjes daarom ook nietszeggend vindt)
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 15:42  ·  #115
Het valt me op dat de auto's in het tweede lijstje wat oudere modellen zijn. Daaruit is wellicht ook het opvallende verschil tussen de V70 en V60 te verklaren. Staat op hetzelfde platform, je zou dan ook een zelfde betrouwbaarheid verwachten. De V70 is ook een stuk ouder dan de V60, dus wellicht een verklaring? Kijk maar eens bij de andere modellen in de lijst, geldt min of meer hetzelfde voor. Vrijwel alle auto's met een 8 of hoger zijn modellen van 2014 en nieuwer (behalve de prius, maar die krijgt 10 punten aftrek vanwege zijn uiterlijk).

Lijkt me een op zijn zachtst gezegd een mankerend onderzoek. Als je alles over een kam scheert en oudere modellen simpelweg mee laat tellen in de statistieken klopt natuurlijk niet. Je zou dan onderscheid moeten maken tussen bouwjaren en evt km stand.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3194
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 16:17  ·  #116
Quote door bartv70
Eigenlijk zou daar wel de km stand bij afgewogen moeten worden.
Gisteren vertelde mijn vrouw dat er op tv (geen idee welk programma) iets was over de V70 dat er een met mer dan 6 ton nog voor meer dan 3k aangboden werd.
En dat Volvos bekend staan makkelijk hoge km standen kunnen halen. En dan heb je natuurlijk meer kan op pech door slijtage.


Ik kijk niet zo veel tv maar hij stond toevallig op die zender toen dat er op kwam. Ging over de auto's die de meeste kilometers konden maken.
Nummer 3 weet ik niet meer (geen Volvo), 2 was de Passat en op 1 stond de Skoda Octavia... Hahaha
Vervolgens een video van een V70 met 596.000 km, goed stukje tv weer.
Was de 3000 euro ook niet waard vond ik, maar zal wel bij een garage geweest zijn want hij had groene platen.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 16:52  ·  #117
Quote door [-Tom-]
Wegwerp auto's? De meeste Jappen worden naar verre oorden geƫxporteerd als ze op leeftijd komen, en rijden daar nog heel wat jaartjes rond. Vandaar dat je die bijna nooit in lijstjes ziet met hoge kilometerstanden (en dat is de reden waarom ik die lijstjes daarom ook nietszeggend vindt)

Voor de gemiddelde consument zijn het wegwerp auto's, 10-15 jaar en ton of 2 en weg met dat ding. Dat ze prima veel langer mee kunnen in een klimaat waar ze niet weg rotten is alleen gunstig voor Afrika.

Ooit eens bij een sloper een '71 Celica, kats verrot, voor 1000 euro zien staan, dat kreeg ie in Afrika, dus voor minder ging ie niet weg. Technisch niet stuk te krijgen, maar ik durfde er niet in te gaan zitten, zo rot was ie. (wat met een stevige plaat staal/hout in die contreien wel wordt opgelost)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 17:14  ·  #118
in dat lijstje valt het mij op dat hoe ouder de auto/model, hoe lager gewaardeerd. Dat betekent dus dat ze de factor leeftijd in ieder geval niet mee laten tellen. Dus waarschijnlijk de kilometerstand ook niet.
Willen ze zoiets eerlijk brengen, dan moeten ze bijvoorbeeld van een bepaald type auto nagaan hoeveel er nog lopen in verhouding tot het aantal dat er oorspronkelijk verkocht zijn (in nederland bijvoorbeeld). En uiteraard moet de kilometerstand een zeer zwaarwegende factor worden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 18:09  ·  #119
Tja, lijstjes, wat wordt er meegenomen? Pechstatistieken vd anwb? Lekker subjectief, mensen die geen onderhoud plegen staan vaker stil, is het dan ook een slechte auto?
Ik zie hier audi ver onderaan staan, terwijl ze in een duits overzicht bijna bovenaan staan.
Ik zou bijna alfa gaan rijden, komt beter uit de bus dan volvo
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 22:16  ·  #120
Ik heb de consumentenbond gevraagd welke aspecten ze hadden meegenomen. Zeker omdat de km-stand een zeer belangrijke variabele is.
Nog geen antwoord gehad.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0