Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 22:29  ·  #121
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 05.11.2019 - 23:09  ·  #122
Ik vind de lijst met autos wel "van een bepaald soort" zegmaar. Geen audi A6, geen V90, geen bmw X5, porsche, enz. Alleen maar kleine gebakjes.
En wat ook bijzonder is, in dit bericht https://www.ad.nl/auto/autolie…~a5df95e8/ staat dat een skoda het vaakst de 400000km haalt in engeland terwijl de consumentenbond skoda een 1.5 als rapportcijfer geeft.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2204
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 06.11.2019 - 11:42  ·  #123
"Elk jaar weer reageren de deelnemers van het autopanel massaal op de oproep om de enquête automankementen in te vullen. Naast de 'vaste' deelnemers komen ook steeds meer incidentele deelnemers die via bijvoorbeeld Facebook en Twitter van het onderzoek hebben gehoord. Samen hebben zij van bijna 10.000 auto's hun gegevens van het afgelopen jaar ingevuld."

Er is geen enkele garantie dat dit een representatieve steekproef is. Er wordt geen enkel verband genoemd met kilometerstand en gebruik van de auto, geen verband tussen aantal respondenten en daadwerkelijk rondrijdende auto's van dat merk en type, met leeftijd wordt slechts zeer beperkt rekening gehouden en met motortypes (benzine of diesel) al helemaal niet. Maar ik kan me voorstellen dat er relatief weinig respondenten zijn met een nieuwe grote auto, terwijl er best veel zijn regelmatig hun kleine auto met een lage kilometerstand inruilen op een nieuwe. En als je flink baalt van je auto en je leest erover op social media, wil je ook wel een onderzoekje invullen. Tevreden mensen doen dit zelden, vandaar dat reviews op social media vaak een negatief geflatteerd beeld geven. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Ik denk dat je je wat dit onderzoekje betreft gewoon niets moet aantrekken van die hele Consumentenbond. Alleen voor een class action suit tegen VAG vanwege de sjoemeldiesels hebben ze wel een goed punt, maar dat heeft geen bal met pechstatistieken te maken.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 06.11.2019 - 13:04  ·  #124
Quote door brulkjaer

Ik heb de consumentenbond gevraagd welke aspecten ze hadden meegenomen. Zeker omdat de km-stand een zeer belangrijke variabele is.
Nog geen antwoord gehad.


Zal me verbazen of je een correct antwoord gaat krijgen.
Ik heb een chronisch wantrouwen gekregen voor veel zaken die in de publiciteit komen.

Meestal krijg ik het gevoel dat bepaalde gesubsidieerde instanties politiek correcte resultaten publiceren.
Onze overheid wil niet dat wij in een auto van 20 jaar of ouder rijden.
Ze willen dat we geld lenen voor nieuwere auto's.

Geld moet rollen en Nederlanders hebben de neiging om te sparen, foei.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 06.11.2019 - 13:36  ·  #125
Ik heb niet zo zeer een wantrouwen in de overheid oid.

Maar wel na de zogenaamde test organisaties.

Een mooi voorbeeld vind ik de koffie bonen test uit supermarkten van een paar jaar geleden.
Uit de test rapporten kwam die van de lidl met een 8 uit de test, met lovende kritiek van oa een koffie expert. Die hem een 9 zou hebben gegeven volgens de test.

Uit een interview later blijkt dat de hoogste cijfer wat gegeven was, een 3 was. En uit de echte rapporten bleek dat als opmerking werd gezet dat het de smaak van afwaswater had, en niets met koffie te maken had.

Wat blijkt, de test was gesponsord door de lidl, en dus was het noodzaak dat ze een hoog cijfer zouden krijgen
Ninjabiker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lierop
Leeftijd: 54
Homepage: beernettskate.com
Berichten: 187
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 07.11.2019 - 15:21  ·  #126
Quote door hermanusb


Meestal krijg ik het gevoel dat bepaalde gesubsidieerde instanties politiek correcte resultaten publiceren.
Onze overheid wil niet dat wij in een auto van 20 jaar of ouder rijden.
Ze willen dat we geld lenen voor nieuwere auto's.

Geld moet rollen en Nederlanders hebben de neiging om te sparen, foei.


Nu heb je het over onze overheid maar die politiek correcte resultaten worden ook op grote schaal door het bedrijfsleven gepubliceerd. Omdat ik zelf als product ontwikkelaar voor een grote multinational in de food industrie werk kom ik dergelijke onderzoeken wekelijks tegen.
Wat te denken van de suiker-, palmolie-, melk-, en de momenteel erg populaire Vegandiscussies. Het overgrote deel wordt op zo'n manier in het nieuws gebracht dat de grootste winst bij de producenten terecht gaat komen...

De economie moet blijven draaien, dat is alles waar het om draait. Niet alleen nu maar ook in de toekomst...
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 07.11.2019 - 15:29  ·  #127
Yup, maar ik hou toch andere criteria aan, mijn economie moetblijven draaien en daarin is vrijetijd belangrijker dan centen. (dus kosten drukken en tijd vrijspelen ipv blijven spenderen) Ergens gaat dat de eeuwig willen groeiende externe economie bijten gok ik zo. ;)
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 13.11.2019 - 12:46  ·  #128
Dit is het antwoord dat ik kreeg van de Consumentenbond:

"Graag reageer ik op uw mail over het artikel automankementen. U heeft gelijk dat de kilometrages niet zijn meegewogen in de oordelen. Wel weten we dat de betrouwbaarheid van een auto ook sterk afhangt van correct onderhoud. In het algemeen worden auto’s met hoge jaarkilometrages goed onderhouden, omdat men op de auto moet kunnen vertrouwen. In het onderzoek word ook gekeken naar het aantal keren pech per jaar, niet naar het regulier onderhoud. Om die redenen corrigeren we niet naar gemiddelde kilometrages.
Het is trouwens ook niet gezegd dat een auto met een hoge kilometerstand per definitie onbetrouwbaarder is dan een zelfde auto met een lage kilometerstand."

Ik geloof niet dat ik veel wijzer ben geworden, maar misschien haalt iemand anders hier meer informatie uit dan ik...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 13.11.2019 - 12:51  ·  #129
Een nietszeggend antwoord waar je niks mee kunt
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 13.11.2019 - 13:26  ·  #130
Vrij vertaald, als de auto langer op de weg wordt gehouden met hogere kilometrages zal ie vaker in de lijst voorkomen...

Duh...
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 13.11.2019 - 14:11  ·  #131
Conclusie: hoe betrouwbaarder, dus hoe langer een auto meegaat, dus ook hoe groter de kans dat er een keertje iets mis gaat en daarmee dus ook hoe slechter de score!

Kortom, het is een compliment voor de V70! Verder snap ik er ook niks van :-)

Een zinloos lijstje dus. Gelukkig hebben wij hier ons eigen lijstje: een verlanglijstje waarop V70’s etc. staan!!!!
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Betrouwbaarheid V70 dieptriest...volgens consumentenbond

 · 
Posted: 13.11.2019 - 15:07  ·  #132
Quote door Asterix
Een zinloos lijstje dus. Gelukkig hebben wij hier ons eigen lijstje: een verlanglijstje waarop V70’s etc. staan!!!!

Mijn lijstje voor de komende 15 jaar is leeg... (flink duimen draaien dat ie zo lang mee gaat)

Kwa auto dan, goodies daarintegen

  • standverwarming
  • CFE (?)
  • andere radio (?)


Stiekum niet veel voller. :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0