Bijgeluid tijdens sturen

J406
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Bijgeluid tijdens sturen

· 
Posted: 27.01.2026 - 20:13  ·  #1
Mijn V70 P2 2.5t geeft bijgeluiden tijdens het sturen. Hij stuurt ook wat zwaar af en toe vooral aan het einde van een rit lijkt het. Ik heb een opname van de motor gemaakt. In deze opname staat de airco aan en ben ik langzaam aan het sturen van links naar rechts.

Twee maanden geleden is de stuurbekrachtingspomp vervangen. Wat denken jullie wat hier aan de hand kan zijn?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Bijgeluid tijdens sturen

· 
Posted: 27.01.2026 - 23:29  ·  #2
Juiste vloeistof gebruikt en staat het niveau goed? Peil best checken bij koude vloeistof, moet dan op COLD indicatie staan, niet daar onder.
Filmpje heeft geen geluid op mijn telefoon (Android).
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 28.01.2026 - 12:09  ·  #3
en meten doe je door meetpen schoon te maken, vastdraaien, losdraaien en dan kijken waar het peil staat. is een cold en warm marker op pen.
J406
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 28.01.2026 - 14:05  ·  #4
Quote door Bolbo

Juiste vloeistof gebruikt en staat het niveau goed? Peil best checken bij koude vloeistof, moet dan op COLD indicatie staan, niet daar onder.
Filmpje heeft geen geluid op mijn telefoon (Android).

Dank je voor de tip. Ik heb een nieuw filmpje toegevoegd. Het vorige had inderdaad geen geluid, dat lag niet aan jouw telefoon. Het zou nu wél geluid moeten geven.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.01.2026 - 23:09  ·  #5
Idd nu wel geluid. Dat lijkt mij niet de pomp zelf maar eerder een gaar lager of los boutje/moertje. Zit alles wel goed vast? Ook asje van de poelie checken.

Je kan proberen gerichter te luisteren middels een stukje tuinslang of buisje waar het geluid vandaan komt, of een lange schroevendraaier die je net voor je oor tegen het bot zet, en dan het uiteinde op metaal (bijv het pomphuis) - wel oppassen met draaiende delen!
Zo kan je wellicht beter horen waar het geluid vandaan komt.
Selected quotes for multi-quoting:   0