Bijrijdersportier sluit niet ondanks centrale vergrendeling V60 2011

LionpitV60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Bijrijdersportier sluit niet ondanks centrale vergrendeling V60 2011

· 
Posted: 04.02.2020 - 13:56  ·  #1
Hallo,

Ik heb een vaag probleem met mijn bijrijdersportier van mijn V60 uit 2011
Als ik via de afstandsbediening (AB) de auto vergrendel gaat de binnenverlichting uit, klappen de spiegels netjes in en gaat de hele boel op slot MET UITZONDERING van het portier aan de bijrijderskant.
Mijn garage geeft aan dat het slot kapot is en dat deze vervangen moet worden.
Gisteren heb ik met de auto in ontgrendelde stand, de vergrendelingsbus (zie bijlage) in het portier even omgezet naar de B-stand en vervolgens weer terug naar de A.
Vervolgens de deur gesloten en de auto via de AB vergrendeld. Tot mijn verbazing was toen ook de bijrijdersportier gesloten.
Auto ontgrendeld, bijrijdersportier geopend en weer gesloten en de auto weer vergrendeld via AB.
Resultaat: bijrijdersportier blijft weer open de rest van de auto is dicht. Alarm niet actief.

Auto weer ontgrendeld via AB, bijrijdersportier geopend, vergrendelingsbus weer omgezet van A naar B en weer terug naar A.
Bijrijdersportier gesloten, auto vergrendeld via AB.
Resultaat: Alles dicht incl. bijrijdersportier. Alarm weer actief.

Kan iemand mij vertellen wat voor functie die vergrendelingsbus heeft, wat er mogelijk defect is en vervangen/gerepareerd zou moeten worden? Het slot lijkt in mijn beleving niet het probleem en ik snap de relatie niet tussen het omzetten van die vergrendelingsbus en het wel/niet sluiten van het bijrijdersportier.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Bij voorbaat dank voor alle input.

Stefan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Bijrijdersportier sluit niet ondanks centrale vergrendeling V60 2011

· 
Posted: 05.02.2020 - 00:18  ·  #2
Volgens de omschrijving voorkomt het dat de deur van buitenaf geopend kan worden...anti-carjacking?
Omgekeerde van een kinderslot wat voorkomt dat jet slot van binenenuit geopend kan worden.

Het kan goed zijn dat je slot door slijtage en ingedroogd vet te zwaar afsluit. Morrel je wat aan het slot dan werkt het even.
Spoelen met wd40 kan eventjes helpen

Selected quotes for multi-quoting:   0