bijzonder

 
 
 
 
 
Clemens
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 67
Berichten: 49
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 08:48  ·  #1
Ben van het type ná het poetsen fikse tijd op een stoeltje kijken naar m'n Volvo. Bak leut erbij en elke keer verbaasd over de lijnen, de ruimte, de betrouwbaarheid en m.n. het feit dat er geen piepje-kraakje hoorbaar is. Auto is 24 jaar jong ( V70 2.5 GLT 20 v met km.st. 325 dzd) . Als er dan de nieuwe SUV-;s voorbij rijden realiseer ik me dat al die merken doen aan eenheids-worst-denken, het lijkt allemaal op elkaar en men schrijft op jaarbasis beduidend meer af dan de dagwaarde van mijn Volvo. Kramp van het lachen ?
Martin
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 09:26  ·  #2
Mooie auto's inderdaad die eerste V70's. Eigenlijk alle V70's :D
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 713
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 09:29  ·  #3
Je hebt gelijk, ze zijn tijdloos en dat geldt ook voor de S60.

Ik zit wel met de vraag of ik moet investeren in m’n S60. Aan de andere kant kan deze auto mij overleven.
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 09:48  ·  #4
Herkenbaar.
De Mercedes van vrouwlief staat altijd op de oprit, nog redelijk jonge wagen, retestrak, bloedsnel, stil, zuinig, altijd mooi gewassen.
Maar ik heb er weinig mee.

Mijn Classic staat "mooi te wezen" op de straat voor het huis.
Kan ik hem ook beter zien.
Bijna 26 jaar, dus oud te noemen, verre van strak, voor mij snel genoeg, een luidruchtige roffel en een dorstige zuipschuit.

Een auto die nauwelijks meer afschrijft, heus wel zijn foutjes zal hebben maar het tot heden altijd doet, een zee van ruimte heeft maar vooral gewoon heerlijk rijdt.

Maar iedereen herkent het model van verre, en dat is iets wat nog maar weinig auto's tegenwoordig kunnen zeggen.
Alles lijkt op elkaar.

Gelukkig rijden er toch nog best een hoop 850/V70's rond om de wegen in Nederland wat mooier te maken...
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 10:34  ·  #5
Herken het wel. Gisteren weer een verse apk zonder aanmerkingen. Ook nog op lpg.
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Ja joh, maak me maar jaloers :)

 · 
Posted: 10.05.2023 - 12:13  ·  #6
Quote door trabbit

Herken het wel. Gisteren weer een verse apk zonder aanmerkingen. Ook nog op lpg.


Ik had ook maar een paar puntjes: Fuseekogel, draagarm en handremkabel. O ja, een achterlampje :)

Maar voor de rest: Als het beest maai gepoetst op de oprit staat. of wanneer ik heel plotseling "heel hard moet optrekken" op de N33 om nog even in te halen: Heerlijk. Vrouwen, althans de mijne, begrijpen dat niet. Die vinden dat wat overbodig, 'had ik in de mijne ook gewoon gehaald'. Tja :)
FlorianBos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gorredijk
Berichten: 209
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 14:09  ·  #7
Hier vandaag ook na 520K kilometers vlekkeloos door de APK ^_^
Clemens
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 67
Berichten: 49
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 14:43  ·  #8
Aha...dus de tick komt vaker voor. Zou het eventueel ook iets te maken hebben met tikje eigen-wijze eigenaren,...zij die een hekel hebben aan mensenmassa-'s ....
een zgn. norm verfoeien....? Zulks ken...
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 19:49  ·  #9
Het begint mij inmiddels op te vallen dat een groot deel van de V70 Classics die nog rijden er vrij goed uit zien. De mensen die er nu nog voor kiezen om een auto van minstens 23 jaar te kopen zijn denk ik bovengemiddeld vaak liefhebbers. En laten we eerlijk zijn, hoeveel is er in de afgelopen 23 jaar verbeterd waar je niet zonder zou kunnen…?

Ik rijd zoals het nu lijkt nog wel een jaar of wat met de Classic en de afschrijving die ik niet meer heb stoppen we lekker in het netjes en betrouwbaar houden van de auto. Vandaag weer door de APK met alleen een gescheurde hoes van het stuurhuis, en dat met 343 K op de teller.
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 20:01  ·  #10
Quote door Klaasw

Het begint mij inmiddels op te vallen dat een groot deel van de V70 Classics die nog rijden er vrij goed uit zien. De mensen die er nu nog voor kiezen om een auto van minstens 23 jaar te kopen zijn denk ik bovengemiddeld vaak liefhebbers. En laten we eerlijk zijn, hoeveel is er in de afgelopen 23 jaar verbeterd waar je niet zonder zou kunnen…?


Zo ging mijn classic ook redelijk gaaf de deur weer uit. Bij aanschaf veel liefde gegeven, wekelijks op de poets en veel detail en herstelwerk ingestoken. Tot op de dag van vandaag spijt dat ik haar niet meer heb, maar met mijn kilometrage toch te pijnlijk voor de portemonnee...
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 22:22  ·  #11
Heb in het verleden (vanaf 1966) veel gereden, van Citroen 2CV tot Bentley S2, veel Peugeot's veel Volvo's 244/264 en sinds ruim 10 jaar een Volvo S60 met inmiddels >300.000 km's. Mijn kinderen (4 zoons met aanhang) rijden inmiddels Mercedes, Audi, EV''s als Hyundai. Staan soms allemaal bij Pa voor de deur met daartussen Pa z'n ouwe Volvo. En dan wordt er soms schamper opgemerkt dat Pa maar eens moet vernieuwen. Maar als ik dan vraag "waarom dan"? Komen er opmerkingen als telefoon, audio of milieu etc. zaken die ik niet in relatie met auto-beleving ervaar. Mijn S60 is in mijn ogen in prima staat en gaat mijn laatste auto worden. Ze is mooi, comfortabel en als het moet snel genoeg.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 10.05.2023 - 23:35  ·  #12
Quote door Clemens

Aha...dus de tick komt vaker voor. Zou het eventueel ook iets te maken hebben met tikje eigen-wijze eigenaren,...zij die een hekel hebben aan mensenmassa-'s ....
een zgn. norm verfoeien....? Zulks ken...


Ik houd het op liefhebbers.
Oudere auto in nieuwstaat.
Clemens
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 67
Berichten: 49
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 11.05.2023 - 07:38  ·  #13
De term "liefhebbers" geldt m.i. voort elk merk-type wel. Was-ben zoekende naar paralellen t.a.v. poetswerk in relatie tot gedrag daarna. Zie een glazige blik bij idolaten van een bepaald merk die vol trots kijken naar hun vervoermiddel en /of rondrijden. Ben natuurliefhebber maar wind me fiks op als in het voorjaar een wolk spreeuwen van voor tot achteren hun zaakjes droppen over m'n V70 of als na uren poetsen ik kalm een zandpad afrij met de honden en er dan een jongeman als loonwerker voorbij scheurt met een kolossale traktor en de auto totaal onder een laag stof komt. Kan dan niet m'n schouder ophalen.....iets van bommen en granaten e.d.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 11.05.2023 - 08:25  ·  #14
MWa, mijn S80 is gewoon primair mijn vervoermiddel. Ik onderhoud hem goed maar ik ga echt niet elke week de auto wassen. Heeft hier toch geen zin in het buitengebied :lol: En ja, hij rijdt goed, maar zelfs een moderne middenklasser rijdt eigenlijk toch eigenlijk wel beter.
Volvo is ook niet heilig voor mij ofzo, mijn volgende auto (als we van alle kinderwagens e.d. af zijn) wordt wss een Japanner (of een BMW, als de directie het er mee eens is :lol:) , scheelt toch wel wat in onderhoud ;) (bij de BMW zal het wel gelijk zijn :P)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3183
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: bijzonder

 · 
Posted: 11.05.2023 - 21:50  ·  #15
Quote door Clemens
Als er dan de nieuwe SUV-;s voorbij rijden realiseer ik me dat al die merken doen aan eenheids-worst-denken, het lijkt allemaal op elkaar


Dit bedoel je?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0