Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

Volvo s60 t5

 
 
 
 
 
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 28.09.2019 - 20:58  ·  #16
gezien je post van 20:00, is het mengsel wel echt goed, niet per ongeluk iets los gemaakt bij het fanatiek schoonmaken/controleren van alles? Dat die nu valse lucht aanzuigt?
Svenskt stål
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 30
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 28.09.2019 - 21:04  ·  #17
Quote door V70R^2

gezien je post van 20:00, is het mengsel wel echt goed, niet per ongeluk iets los gemaakt bij het fanatiek schoonmaken/controleren van alles? Dat die nu valse lucht aanzuigt?


Ook toen ik nog niks had schoongemaakt en voorzichtig naar de garage ben gereden, was het al gelijk merkbaar. Klinkt inderdaad wel alsof hij iets van valse lucht pakt. Ook klinkt het alsof hij af en toe overlaat op één cilinder. Verder ben ik een klein beetje technisch en echt geen techneut.

Onwijs dank voor het meedenken!
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 28.09.2019 - 21:20  ·  #18
Zit er geen olie of andere reut in het eerste bougie gat?
Of hebben de bougies kabels/penbobines geen genade klap gehad van die olie? Die is nou niet bepaald milieuvriendelijk........
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 28.09.2019 - 23:54  ·  #19
of motor afgespoten met water ? boven over de motor gekomen en water bij de punt bobines gekomen ?
Svenskt stål
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 30
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 29.09.2019 - 07:30  ·  #20
Quote door Dimitri1970

of motor afgespoten met water ? boven over de motor gekomen en water bij de punt bobines gekomen ?


Fijn dat jullie zo meedenken! Ik denk het helaas niet. Op het moment dat het gebeurde zag ik de olie niet helemaal tot het blok komen. Het liep alleen over de dynamo, multiriem en aircopomp. Het vreemde vind ik nog steeds dat je bij het starten en de eerste secondes daarna ook ineens een suis hoort. Alsof je lucht hoort stromen. Dit was voorheen ook niet.
Svenskt stål
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 30
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 29.09.2019 - 08:27  ·  #21
Hier nog even een video ter indicatie van het probleem. Ik merkte net bij het starten met koude motor, dat het zo'n 30 seconden niet merkbaar is en pas daarna komt en dus ook blijft.

https://youtu.be/9AQ9WJNDOP4
Basg
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 46
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 29.09.2019 - 12:05  ·  #22
Quote door Svenskt stål

Hier nog even een video ter indicatie van het probleem. Ik merkte net bij het starten met koude motor, dat het zo'n 30 seconden niet merkbaar is en pas daarna komt en dus ook blijft.

https://youtu.be/9AQ9WJNDOP4


De “plofjes” duiden toch heel erg op een misfire volgens mij....
Svenskt stål
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 30
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 29.09.2019 - 16:02  ·  #23
Quote door Basg

Quote door Svenskt stål

Hier nog even een video ter indicatie van het probleem. Ik merkte net bij het starten met koude motor, dat het zo'n 30 seconden niet merkbaar is en pas daarna komt en dus ook blijft.

https://youtu.be/9AQ9WJNDOP4


De “plofjes” duiden toch heel erg op een misfire volgens mij....


Ja klopt! Maar het hoeft hem dus niet perse in een penbobine of een boegie te zitten heb ik mij laten vertellen. Het zou bijvoorbeeld ook nog in de vvt kunnen zitten gezien locatie met het gutsen van de olie?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 29.09.2019 - 20:13  ·  #24
De turboblokken hebben heel veel vacuumslangen, deze vergaan na enige tijd. Zou heel goed kunnen dat je op meerdere plekken lekkage hebt, en afhankelijk van de temperatuur of trillen bepaalde lekkages net wel/niet. De ecu gaat dan aan de gang om de motor toch draaiend te houden, maar de instellngen vliegen van hot naar her. Dus onregelmatige loop. Ik heb bij mijn blok ook alle slangen vervangen en hij loopt sindsdien een stuk mooier en pakt soepel op.
Heb je de compressie gemeten? Als je een rotte klep hebt ploft hij ook en loopt het blok ook beroerd.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 29.09.2019 - 21:30  ·  #25
haal er om eens te beginnen je puntbobines eens uit en maak ze schoon met remmenreiniger en kijk eens naar je bogies hoe zien die eruit ? maak daar eens wat fotos van bij de dynamo en aircopomp en stuurpomp zit eigenlijk niks qua elektronica wat vies zou kunnen zijn of zoiets alleen de tempratuur sensor net boven het termostaathuis en de sensor in de injector rail naast je stuurpomp is die vuil geworden ? dat die een verkeerd signaal geeft bv ? daar olie bij gekomen ?
Svenskt stål
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 30
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 30.09.2019 - 17:40  ·  #26
Net weer even het één en ander uitgesloten. Eén voor een de penbobines er af gehaald. Deze leken nog goed. Gaven allemaal een grote verandering. Ook de stekker van de vvt losgehad. Dit had echter geen invloed op het probleem. Helaas trok ik eerst de stekker van de thermostaat los. Deze heb ik weer aangesloten maar temperatuurmeter doet niks meer. Weet iemand hoe ik dat weer kan verhelpen?

Morgen wordt de auto opgehaald met de autoambulance. Hopelijk komen ze snel achter het probleem
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 30.09.2019 - 19:07  ·  #27
werkte de temratuur meter daar voor wel ?? als ie daar geen signaal krijgt zal ie denk ik ook wel beroerd lopen ? heb er bij mijn v70 toen meteen een nieuwe ingezet willen nog wel eens kapot gaan ( de sensor )
Svenskt stål
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 30
Berichten: 26
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 30.09.2019 - 19:28  ·  #28
Quote door Dimitri1970

werkte de temratuur meter daar voor wel ?? als ie daar geen signaal krijgt zal ie denk ik ook wel beroerd lopen ? heb er bij mijn v70 toen meteen een nieuwe ingezet willen nog wel eens kapot gaan ( de sensor )


Ja werkte daarvoor gewoon netjes. Heb het trouwens opgelost door de accu even te ontkoppelen en weer aan te sluiten. Nu werkt het gewoon weer.

Hoop dat ze snel gaan vinden wat het probleem is. Lijkt mij verder namelijk een heerlijke auto.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 30.09.2019 - 19:33  ·  #29
die andere stekker ook gecheckt ? die op de injector rail zit ?
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Bijzonder verhaal! Hulp gezocht

 · 
Posted: 30.09.2019 - 19:34  ·  #30
ik wil best wel een keer voor je uitlezen met vida maar denk dat er ook forum leden dichter bij wonen ?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0